50 fős, félig magyar fejlesztő csapat feladata egy olyan felhasználóbarát honlap kialakítása volt, melyen a főtevékenység jóval egyértelműbben kerül a központba, zavaró tényezők nélkül - derült ki kedden Daniel de Carvalho kommunikációs igazgató elmondásából.
Az új portált ugyanarra a motorra húzták rá, melyet a legtöbb légitársaság, köztük az örök vetélytárs Ryanair is használ. A 18 nyelvű honlap egyfajta utazási portálként működik különböző, az utazáshoz szorosan kapcsolódó szolgáltatások - autóbérlés, szállásfoglalás - értékesítésével - ismertette de Carvalho. Újdonságként saját felhasználói fiók hozható létre, mely alapján a gyakorta utazóknál a rendszer foglaláskor azonosítja a felhasználót annak minden, korábban rögzített utazási preferenciájával.
Az online megújulást indokolta az utasszám jelentős növekedése is köszönhetően a légitársaság utóbbi időkben tapasztalt erőteljes növekedésének, különösen a magyar piacon a Malév meghalasztása miatt.
Az új honlap elkészültét megelőzte az ügyfelekkel való konzultálás, illetve vetélytárs légitársaságok honlapjainak vizsgálata. Utóbbival kapcsolatban de Carvalho elmondta: nem akartak úgy ki nézni, mint egy „kínai piac”, tele mindenféle színes szövegboxokkal, olyan információkkal, ami elvonja az utas figyelmét attól, amiért elsősorban az oldalra látogat, a repülőjegy vásárlástól.
Piacteremtés
A társaság utasainak nagyjából 8 százaléka magyar utas. 2011-ben 11 millió utast szállított a fuvarozó, míg idén várhatóan 12 millióval zárják az évet. Idén 6 gépesre növelt budapesti bázisukkal és a 3 debreceni járattal 2,4 millió utast számítanak magyarországi repülőtereikre közlekedő járataikon. Érdeklődésünkre, hogy a Carvalho által említett „mi teremtjük a piacot” cégfilozófia az újonnan nyitott járatok, mint a debreceniek, esetében nem sülhet-e el visszafelé a kezdeti lelkesedést követeőn, a kommunikációs igazgató elmondta: egyrészt a piac megteremtését piackutatás is megelőzi, másrészt egy légi járattal és jó árakkal stimulálva az adott piacot az felébred és a kezdeti veszteségek nyereségbe fordulnak. Hozzátette: egy új járat esetében eltelik pár hónap, mire a hátizsákosok hostelek vendégéjszakáit duzzasztó rohamát követően egyszer csak megjelennek az adott reptéren az autókölcsönzők is jelezve az utazóközönség fizetőképességének változását.
Ne csak a lenyúlósak
Daniel de Carvalho elmondta: továbbra is várják a légügyi hatóságok és az érintett államok döntését a Malév korábban kétoldalú szerződésekkel szabályozott útvonal engedélyeire vonatkozó kérelmeik elbírálását. A Wizz Air számára előnyös döntés esetén megszűnhetne a „lenyúlós” légitársaságok egyeduralma - fogalmazott de Carvalho utalva egyebek mellett az érintett kijevi, moszkvai útvonalakra.