Krakkóban, a Lengyel Nemzeti Idegenforgalmi Képviselet szervezésében december 3–5. között nagyszabású workshop keretében ismerkedhettek meg a magyar utazási irodák Lengyelország idegenforgalmi kínálatával.
A rendezvényen 45 lengyel utazási iroda és szálloda képviselője várta a magyar szakembereket a krakkói városházán. A házigazda település látnivalóin túl Varsó, Katowice, Zakopane és Wieliczka irodái és szállodái, valamint a Beszkidek és Malopolska turisztikai hivatalai is bemutatkoztak. A workshopon a negyven magyar utazási iroda képviselője közül a legeredményesebb Takács István, a Boci Travel ügyvezetője volt, aki 38 lengyel partnerrel folytatott tárgyalásokat. A workshop után a résztvevők megismerkedtek Krakkó történelmi épületeivel, meglátogatták Dunajec várát Nedecben. A Pieninyi Tutajosok Lengyel Egyesülete jóvoltából virtuális utazás keretében tutajjal leúszhattak a Dunajec áttörésén.
Krakkó, Lengyelország egykori királyi fővárosa Európa egyik legimpozánsabb városa. Együtt van itt múlt és jelen, legendák sora tarkítja a történelmet. A Visztula két partján elterülő város felbecsülhetetlen értékű kulturális és művészeti alkotásokról híres. A műemléki városközpontot a Wawellel együtt felvették az UNESCO Kulturális Világörökség listájára. Itt találjuk Európa legnagyobb középkori főterét a posztóházzal, a felejthetetlen pompával büszkélkedő Mária-templomot az ötszárnyú, gótikus faragott oltárral, a Wawelt a Királyi Palotával, a székesegyházat a reneszánsz kápolnával, az egyetem középkori épületét, a Collegium Maiust. A Máriatemplom egyik tornyából minden egész órában hallhatjuk a félbeszakadt híres krakkói kürtszót. Ennek története a tatárjárás éveire vezethető vissza, mikor a tatárok egyik nyilasa nyílvesszejével lelőtte a riadót fújó kürtöst. Napjainkban a kürtszó az órák múlását jelzi. A legjobban hajnalban hallhatjuk, amikor még alszik a város, s csak a kürtszó hangja dominál.
A Szandeci régió olyan vidék, amelyen a lengyel kultúra hosszú éveken keresztül találkozott a magyar, német, a szlovák és ruszin kultúrával. A magyar királyság északi határán épült Nedec vára a XIV. század elején. A vár magyar családok tulajdonában volt, 1858-tól a Salamon család birtokolta egészen 1945-ig, amikor államosították. Az utolsó tulajdonos, Salamonné Bethlen Ilona grófnő a két világháború között rendbe hozatta az alsó vár udvarát és a várhegy parkját. A II. világháború után a szovjet csapatok főhadiszállásává volt, majd 1949 és 1983 között renoválták. A vár korabeli lakótermeiben ma szálloda, étterem és kávézó működik. A stílusosan berendezett szobák minden igényt kielégítenek. A középső és felső vár termeiben múzeumot rendeztek be. Teraszairól és tornyából gyönyörű kilátás nyílik a környékre, így a Dunajec folyóra is. A Dunajec áttörésén tutajjal leúszni a Pieniny-hegységben Lengyelország legizgalmasabb élményei közé sorolható. Ha az időjárás engedi, áprilistól október végéig tehetjük ezt meg. A tutajozás időtartama mintegy három óra, a folyó állapotától függően. A Dunajec ezen a szakaszon hatszor változtat irányt, kanyarog a sziklák között, amelyek néhol ötszáz méterrel magasodnak a víztükör fölé. A Dunajecen már a XIX. század óta tutajoznak. Szervezett formáját a lengyel hazafiként is ismert Szalai József, Szczawnica birtokosa hozta létre, aki sohasem feledkezett meg magyar gyökereiről. Szalai útikönyveket és albumokat adott ki, turistautakat tervezett, alapítója volt a Lengyel Tátra Társaságnak és a Magyarországi Kárpát Egyesületnek. Neki köszönhető, hogy Szczawnica szegény gurál faluból divatos üdülőhellyé vált.
Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.
A Turkish Airlines (TA) az iGA isztambuli reptéren április 17-től elsőként vezet be Európában a három független futópályás üzemet (Triple Independent Runway Operations).
Portugália egy új nemzetközi repülőtér építésébe kezd körülbelül 40 kilométerre a fővárostól, de emellett jön az új Madrid–Lisszabon nagysebességű vasútvonal is.