Zajvédelmi intézkedéseket vezet be a KLM

A holland királyi légitársaság az éjszakai órákban csendesebb repülőgéptípusokkal teljesíti járatait, módosítási javaslatokat dolgoz ki a légikikötőkhöz közeli repülési eljárásokkal kapcsolatban és több milliárd eurót költ a mainál halkabb, új generációs repülőgépek vásárlására. A tervek szerint 2024-re legalább 15 százalékkal csökkenhet az éjszakai zajkibocsátás.

A KLM a holland kormányzat zajcsökkentési kezdeményezésére válaszul dolgozta ki cselekvési tervét, amely 2024-ig tart. Hollandia kormánya azt szeretné elérni, hogy nappal 20, éjszaka pedig 15 százalékkal alacsonyabb legyen a zajterhelés a repülőterek közelében 2024-ben. Ezt elsősorban a járatok számának csökkentésén keresztül érnék el, de nem veszik figyelembe ennek hátrányait.

Ezért a cég három pontból álló csomagot készített és küldött meg a környezetvédelmi minisztériumnak, amely úgy kínál megoldást a helyzetre, hogy a légiközlekedést sem éri aránytalan hátrány.

Legfontosabb lépésként a légitársaság 6-7 milliárd eurót költ új repülőgépek vásárlására, amelyek 50 százalékkal halkabbak, mint a korábbi típusok.

Emellett mélyreható vizsgálatokat végeztek a repülőtérhez közeli repülési eljárásokkal kapcsolatban. A légikikötők megközelítésével és elhagyásával kapcsolatos eljárások módosításával is csökkenthető a zajterhelés: a mainál nagyobb mértékű süllyedés, emelkedés mellett ugyanis a repülőgépek kevesebb időt töltenek alacsony magasságon. Ezek bevezetése a holland légiforgalmi szolgálat és a légitársaságok együttműködését kívánja és betartását ellenőrizni kell.

Harmadik lépésként módosítják a menetrendet, így az éjszakai órákban a leghalkabb repülőgépeivel teljesítik járataikat. Emellett javasolja, hogy a Schipholon a hangosabb gépek után nagyobb díjat fizessenek a kiszolgálásért a légitársaságok, így minden vállalat érdekelt lesz a flottamodernizációban.

Amennyiben minden érintett hozzájárul ezekhez a módosításokhoz, akkor 2024-re a járatok számának csökkentése nélkül elérhetők az éjszakai, 2026-ra pedig a nappali zajvédelmi előírások. Ez azt jelenti, hogy 2024-től 18 százalékkal csökken az éjszakai zajszennyezést elszenvedők száma, 2026-tól pedig 20 százalékkal kevesebb embert érint majd a nappali zaj, sőt, a csökkenés a következő években is folytatódik.

A KLM emellett elismeri: felelőssége van a témában és ennek megfelelően cselekszik. Ezért javasolja a légicég az érintett partnerek bevonását a probléma megoldásába.

Forrás: KLM – Holland Királyi Légitársaság


Kínai légi utasforgalmi adatok

Kínai légi utasforgalmi adatok 

Kínában a légi utasforgalom 12,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.
Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.