Zajvédelmi intézkedéseket vezet be a KLM

A holland királyi légitársaság az éjszakai órákban csendesebb repülőgéptípusokkal teljesíti járatait, módosítási javaslatokat dolgoz ki a légikikötőkhöz közeli repülési eljárásokkal kapcsolatban és több milliárd eurót költ a mainál halkabb, új generációs repülőgépek vásárlására. A tervek szerint 2024-re legalább 15 százalékkal csökkenhet az éjszakai zajkibocsátás.

A KLM a holland kormányzat zajcsökkentési kezdeményezésére válaszul dolgozta ki cselekvési tervét, amely 2024-ig tart. Hollandia kormánya azt szeretné elérni, hogy nappal 20, éjszaka pedig 15 százalékkal alacsonyabb legyen a zajterhelés a repülőterek közelében 2024-ben. Ezt elsősorban a járatok számának csökkentésén keresztül érnék el, de nem veszik figyelembe ennek hátrányait.

Ezért a cég három pontból álló csomagot készített és küldött meg a környezetvédelmi minisztériumnak, amely úgy kínál megoldást a helyzetre, hogy a légiközlekedést sem éri aránytalan hátrány.

Legfontosabb lépésként a légitársaság 6-7 milliárd eurót költ új repülőgépek vásárlására, amelyek 50 százalékkal halkabbak, mint a korábbi típusok.

Emellett mélyreható vizsgálatokat végeztek a repülőtérhez közeli repülési eljárásokkal kapcsolatban. A légikikötők megközelítésével és elhagyásával kapcsolatos eljárások módosításával is csökkenthető a zajterhelés: a mainál nagyobb mértékű süllyedés, emelkedés mellett ugyanis a repülőgépek kevesebb időt töltenek alacsony magasságon. Ezek bevezetése a holland légiforgalmi szolgálat és a légitársaságok együttműködését kívánja és betartását ellenőrizni kell.

Harmadik lépésként módosítják a menetrendet, így az éjszakai órákban a leghalkabb repülőgépeivel teljesítik járataikat. Emellett javasolja, hogy a Schipholon a hangosabb gépek után nagyobb díjat fizessenek a kiszolgálásért a légitársaságok, így minden vállalat érdekelt lesz a flottamodernizációban.

Amennyiben minden érintett hozzájárul ezekhez a módosításokhoz, akkor 2024-re a járatok számának csökkentése nélkül elérhetők az éjszakai, 2026-ra pedig a nappali zajvédelmi előírások. Ez azt jelenti, hogy 2024-től 18 százalékkal csökken az éjszakai zajszennyezést elszenvedők száma, 2026-tól pedig 20 százalékkal kevesebb embert érint majd a nappali zaj, sőt, a csökkenés a következő években is folytatódik.

A KLM emellett elismeri: felelőssége van a témában és ennek megfelelően cselekszik. Ezért javasolja a légicég az érintett partnerek bevonását a probléma megoldásába.

Forrás: KLM – Holland Királyi Légitársaság


Kilencvennégy új útvonal és növekvő flottaméret a légitársaság kínálatában

Kilencvennégy új útvonal és növekvő flottaméret a légitársaság kínálatában 

A Wizz Air közel 63 millió utast szállított 2024-ben közel 300 ezer járaton.
Gigaméretű napelempark a római reptéren

Gigaméretű napelempark a római reptéren 

Európa legnagyobb napelemparkja kezdte meg működését a római Fiumicino Repülőtéren.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül

Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül 

A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?

Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás? 

A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!

Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell! 

Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett

Veganuár a felhők felett 

Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit

A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit 

Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen

Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen 

A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban

Durván emelkedő kompárak Görögországban 

Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.