A bírság a műemlék jegyrendszerét 1997 és 2024 között működtető CoopCulture nevű szövetkezetet sújtja, valamint további hét másik jegyforgalmazó vállalkozást. Az versenyhivatal vizsgálata szerint megsértették a tisztességes piaci magatartásra és kereskedelmi versenyre vonatkozó szabályokat.
A vizsgálat 2023-ban indult látogatók és fogyasztóvédelmi szervezetek jelzésére, miszerint lehetetlenné vált jegyet venni a Colosseumba.
A hatóság 7 millió euró bírságot szabott ki a CoopCulture-ra, amiért „szándékosan” lehetetlenné tette az alapáron megvásárolható belépőjegyekhez való hozzáférést.
Fotó: Depositphotos
A hivatal megállapította, hogy miután a Colosseumba készülő olasz és külföldi látogatók számára majdnem teljesen lehetetlen volt jegyet venni az arra fenntartott honlapon, arra kényszerültek, hogy más szolgáltatókat vegyenek igénybe, akik jelentős felárat számoltak fel.
A szóban forgó jegyforgalmazók 30 ezertől 5,6 millió euróig terjedő bírságot kaptak.
A Colosseumot és a Forum Romanum egy részét fedő régészeti parkba való belépés fejenként 18 euróba kerül. Ingyenes a római lakosok számára, de kedvezményben részesülnek a gyerekek, tanulók, idősek, ha az Európai Unió állampolgárai.
A külső jegyszolgáltatók fejenként ennek a sokszorosát is elkérték, főleg ha a látogató rövid időn belül akart bejutni a Colosseumba.
A közel kétezer éves római amfiteátrum Olaszország leglátogatottabb idegenforgalmi látványossága, tavaly több mint 12 millió látogatóval.
A Codacons fogyasztóvédelmi szervezet keddi nyilatkozata hangsúlyozta, hogy a törvénytelen jegyeladási rendszer évi több száz millió euró kárt okozott a látogatóknak, de hasonló visszaélések történnek más jelentős kulturális helyszíneken és események alkalmával is, például koncertek vagy tömeges érdeklődéstől kísért kiállítások esetén.