Az Airbnb adatai szerint, a portál szolgáltatásai 2020-ra 340 milliárd euróval növelhetik a helyi közösségek bevételeit és 1 millió új munkahely létesítését érheti el erre az évre. Ennek a folyamatnak a támogatására egy 5 millió eurós alaptőkével rendelkező projectet indít el.
A bejelentés azután jött, hogy Chris Lehane, az Airbnb Global Public Affairs vezetője az elmúlt héten a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) fórumán elmondta, hogy az Airbnbvel való utazás eszköz lehet a társadalmi felosztás áthidalására és erősítheti az európai közösségek erejét.
Az Airbnb szállásadói 97%-át megtarthatják a szállásdíjnak és egy átlagos európai szállásadó 2,400 eurót keres, ha egy évben 27 napra kiadja ingatlanát – állítja Chris Lehane.
Az új „Közösségi Turisztikai Programnak” nevezett kezdeményezés célja, hogy a helyi lakosok is részt vegyenek a turizmus fejlesztésében, fejlesszék a nyilvános helyeket úgy, hogy megőrzik az adott város egyedi stílusát. Olyan tereket alakítsanak ki, melyek a látogatóknak és a helyieknek is megfelelnek. Olyan rendezvényeket és fesztiválokat szervezzenek, ahol a helyi kereskedők is bemutatkozhatnak.
Az Airbnb célja, hogy a városok idegenforgalmát fejlessze azáltal, hogy bevonja a lakosokat a turisztikai fejlesztésekbe. A program az elmúlt év során már támogatta a barcelonai, berlini, bolognai, dublini, hamburgi, lisszaboni, milánói, londoni és egyéb helyszíneken megvalósuló, szellemileg ezzel az irányvonallal azonosuló projekteket – olvasható az Airbnb oldalán.
Forrás: Airbnb.com