A 25 legjobb turisztikai weboldal 2016-ban

A Skift összeállított egy listát arról a 25, desztinációmarketinggel foglalkozó weboldalról, amelyek a lap szerint idén a legjobbnak és legmodernebbnek számítanak.

Storytelling, mint turizmusmarketing

A Skift szerint az elmúlt időszak legnagyobb dizájn- és tartalommenedzsment-trendje a statikus, „billboard” típusú weboldalaktól – amelyek a turisztikai és vendéglátóipari partnereket rengeteg bannerhirdetéssel és általános leírással jelenítették meg – az ennél sokkal eredetibb, történet vezérelt portálok felé tolódik el. A korral igazán lépést tartó oldalak ma már ráadásul jóval letisztultabbak, mint régen. Például a Visit California tavaly januárban megújult platformja is már hosszasan lefelé görgetős, a képek és történetek által vezérelt, mobileszközön is tökéletesen megjelenő dizájnt kapott. Sikerességét az is mutatja, hogy 2013-ban egy hónap alatt még csak 150.000 látogatója volt az oldalnak, 2015 májusában viszont már 1,5 millió.

A turisztikai hivatalok és irodák weboldalaikon egyrészt igyekeznek sokkal jobb leírást adni az egyes városrészekről és akár a környékről is, valamint mobilbarát, sok esetben az érdekes pontokat is megjelenítő térképet fejlesztenek, hogy útközben is bármikor lehessen azt böngészni. Több célcsoportot is ellátnak információkkal, és szem előtt tartják az autentikus élmények közvetítését. A desztinációmarketinggel foglalkozók a felhasználók egyedi igényeit is szem előtt tartják, így például akár még a gasztroturistákat is további „alkategóriákra” bonthatják. Nem mindegy ugyanis, hogy valaki fine dining-élményekre vágyik vagy a helyi termelők portékáira kíváncsi. Egyre népszerűbbek a weboldalakon a helyiek által készített – akár hosszabb lélegzetvételű – videók is, amelyekben a lakosok büszkén és természetes hangnemben, nem erőlködve mutatják be környezetüket.

Jó példa erre Skócia és Zürich turisztikai weboldala, a Visit Scotland és a Visit Zurich, ahol a desztinációmarketinggel foglalkozó iroda helyieket alkalmaz annak érdekében, hogy saját történeteikkel minél népszerűbbé tegyék az úti célt a turisták számára.

A virtuális valóság és a 360 fokos videók is egyre nagyobb teret nyernek a desztinációmarketingben – előbbit például már Miskolcon is alkalmazzák.

A listát a Skift elsősorban aszerint állította össze, hogy mely weboldalak nyújtják a legjobb felhasználói élményt – többek között mobileszközön –, melyeknek van a legmodernebb layoutja, melyek azok, ahol zökkenőmentes a navigáció és hol a leghatásosabb a dizájn és a történetmesélés. Ezek összessége adta az eredményt, vagyis, hogy mindezek megléte esetén mely weboldalak csábítanak leginkább arra, hogy meglátogassuk az adott desztinációt.

Néhány példa

Még ha nem is szereti valaki a country zenét vagy Tennessee-t, a The Story of Nashville című 45 perces filmet látva a Nashville Music City oldalán biztosan megjön a kedvünk hozzá, hiszen nagyszerűen átadja a desztináció eszenciáját. Ezen kívül egy videósorozat mutatja be a város környezetét. A Skift listája szerint a Visit Finland oldalán a fantasztikus képi világ nyújt magával ragadó élményt, a Visit Stockholm színes, energikus oldala pedig tökéletesen illusztrálja a kozmopolita város sokszínűségét és vibrálását, ráadásul az életstílusra fókuszál, és csupán három főkategóriát jelenít meg: aktív programok, kulináris élmények és a környék bemutatása. A Keep Exploring Canada idén májusban indította el új weboldalát, melyen átlátható módon jeleníti meg, hogy egy ilyen változatos ország egyes részein mit érdemes felfedezni. A Discover Los Angeles oldalán egy nagyszerű térkép található, amely részletes leírást tartalmaz a környékről, így navigálva végig az utazót a városon, de létrehoztak egy Get Lost In L.A. funkciót is, amely a tipikus turistalátványosságokon túl mutatja be az érdekességeket. A Frankfurt Tourism vadiúj weboldalát pedig teljesen látványorientáltra tervezték, ami mind számítógépen, mind mobilon fantasztikusan mutat, ezzel igyekeznek megváltoztatni azt a nézetet, hogy Frankfurt az üzletemberek városa, és sokkal inkább egy életstílusélményt közvetítenek.

A Skift 25-ös listája:

Nashville Music City

NYC & Company

Visit California

Experience Columbus

Travel Oregon

Visit Seattle

Discover Los Angeles

Visit Dallas

San Francisco Travel

Keep Exploring Canada

Tourism Nova Scotia

Chile Travel

Colombia Travel

Visit Finland

Visit Stockholm

Visit Norway

Frankfurt Tourism

Zurich Tourism

London & Partners

Ireland Tourism

VisitScotland

Visit Dubai

Visit Singapore

Tourism Australia

Auckland Tourism

Forrás: Skift


Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon

Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon 

A szlovén kormány csütörtöki ülésén további hat hónappal meghosszabbította a határellenőrzést a horvát és a magyar határon.
Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában

Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában 

A jégdóm Szlovákia egyik leglátogatottabb látványosságává vált.
DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.