Merészet és nagyot álmodtak a franciák, ráadásul elhatározták, hogy meg is valósítják: saját online platformot alakítanak ki teljes idegenforgalmi ágazatukhoz, mert, mint mondják, "az ágazatnak vissza kell nyernie az ügyfelekkel fennálló jó kapcsolatát, és vissza kell nyernie az utazók bizalmát", írja a Bloomberg.com hírportál cikkében.
Bár az új francia online platform kialakítása még hónapokba telik, azonban a francia kormány már egyesítette erőit az idegenforgalmi ágazat meghatározó képviselőivel a cél elérése érdekében. Egy olyan közös platformot alakítanak ki, amellyel terveik szerint az amerikai online utazási óriások, például az Airbnb Inc. és a Booking Holdings Inc. ügyfeleit elnyerhetik, elhódíthatják.
A kezdeményezés része a kormány által irányított ösztönző csomagnak, amely a világ egyik legfontosabb rendeltetési helyén élénkíti a turizmust, mivel a szállodákat, éttermeket, szórakoztató parkokat, valamint az utazási oldalakat és az utazásszervezőket sújtják a legnagyobb mértékben a globális koronavírus világjárvány miatt meghozott korlátozások.
„Ezt az ágazatot mindenütt a világban a nagy amerikai platformok, az Airbnb, a Booking.com közvetítik”, mondta Eric Lombard, a francia állam által ellenőrzött Caisse des Depots & Consignations pénzügyi intézmény vezetője a BFM Business TV-ben, csütörtökön. "Vissza kell állítanunk a normális kapcsolatot az ügyfelekkel."
"A platformot a francia kormánnyal és az idegenforgalmi ágazattal együtt fogjuk összeállítani az idegenforgalom számára", mondta Lombard. "Még el tart egy jó ideig az építkezés, de megéri", tette hozzá.
Forrás: Bloomberg