A hely, ahol fizetnek azért, ha odamegy nyaralni

Mégpedig 165 dollárt utazóként. És a pénzt helyi kiadásokra lehet elkölteni, beleértve a szállásköltséget is.

Csen Csien-jen, a kelet-ázsiai szigetország, Tajvan miniszterelnöke a héten bejelentette, kormánya célja, hogy a sziget 2023-ban hatmillió turistát vonzzon, 2024-ben duplaennyit, 2025-ben pedig több mint 10 millió látogatót szeretne vendégül látni, írja a  CNN nyomán az index.hu portál.

Ennek érdekében fejenként 165 dollárt, azaz úgy nagyjából 60 ezer forintnyi összeget fizetnek minden turistának, aki hozzájuk érkezik. A kelet-ázsiai sziget az utazásszervező csoportoknak is pénzjutalmat ajánl fel, ha turistákat visznek az országba.

 

A kormányfő elmondta, hogy 500 ezer turistának 5000 NT dollárt, azaz 165 dollárnyi összeget adnak, a turistacsoportok pedig legfeljebb 20 000 NT dollárt, azaz 658 dollárt kapnak. Előbbi 60 ezer, utóbbi közel 240 ezer forintnyi juttatást jelent.

Wang Kuo-tsai közlekedési miniszter hozzátette, a pénzt digitális úton fogják kézbesíteni. A beutazók ezt a tajvani kiadásaik fedezésére használhatják fel, beleértve a szállásköltségeket is.

A kormány intézkedésének célja, hogy több látogatót vonzzon Japánból, Dél-Koreából, Délkelet-Ázsiából, Hongkongból és Makaóból, valamint Európából és Amerikából.

A Tajvani Turisztikai Hivatal statisztikájából kiderült, a sziget 2022-ben alig 900 ezer turista úti célja volt, legtöbbjük Vietnámból, Indonéziából, Japánból és az Egyesült Államokból érkezett. Ezek a számok töredékei a 2019-es adatoknak, amikor Tajvan rekordszámú, 11,8 millió turistát vonzott, 7 százalékkal többet, mint az előző évben. A sziget csak 2022 októberében oldotta fel a beutazási korlátozásokat, amelyeket a koronavírus-járvány miatt vezetett be.

A kormány egyelőre nem közölte, hogy pontosan mikor indul a különleges beutazási program, és azt sem, hogy miként lehet pályázni a pénzre.

Forrás: CNN / index.hu


ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek

ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek 

Biztos jele a nyár kezdetének, hogy összegyűlnek a Magyarországon működő külföldi turisztikai képviseletek vezetői, hogy találkozzanak a szakmával.
TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket

TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket 

Görögország legnagyobb szállodaláncai mutatták be csütörtökön idei újdonságaikat a TUI szervezésében hazai utazási szakembereknek a páratlan panorámával rendelkezdő Sunhill Bisto & Skybárban.
Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében

Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében 

Egy kis ízelítőt adunk az újturizmus világával foglalkozó népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast-sorozat legújabb részéből.
Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni!

Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni! 

Hasznos tippek külföldre utazás előtt.
Új dubaji programok - télen-nyáron

Új dubaji programok - télen-nyáron 

A már ismert, ikonikus látnivalók mellett számos gyerek és családi, szabad- és beltéri program, kulturális rendezvények hosszú sora várja a Dubajba látogatókat.
Extrém hőség Görögországban és Cipruson

Extrém hőség Görögországban és Cipruson 

Lezárták a turisztikai látványosságokat, és felfüggesztették az iskolai oktatást.
Az utazás az új álommeló

Az utazás az új álommeló  

A 18-27 év köztiek és a 28-37 év köztiek döntő többsége tartja álommunkának az utazást.
Friss adatok a német beutazó turizmusról

Friss adatok a német beutazó turizmusról 

A DZT legújabb jelentése szerint az előzetes adatok és az aktuális számok alapján a német beutazó turizmus dinamikusan növekedett 2024. első negyedévében.
Strandnyitás Párizsban

Strandnyitás Párizsban 

A St. Tropez és Nizza hangulatát megidéző vízpartokat természetesen a Szajna partján alakítják ki.
Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs  

A „Post-Vienna-Blues” – megvonási tünet szindrómára alapuló kampányt máris több nemzetközi sajtóorgánum felkapta.