A jövő rendezvénypiacát alkotják most a németek

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) a Tourism Economics és az IPK International nemzetközi felméréseinek kiértékelése után arra a következtetésre jutott, hogy a járvány miatt hosszú távon alapvetően új mennyiségi és minőségi struktúrák fognak képződni a globális üzleti utazások terén –amely jelentős hatással bír majd az úticél Németországra is.

„Vezető európai gazdasági helyszínként egy keresletre szabott infrastruktúrával sikerült Németországot 2019-ig kiemelten pozícionálnunk a nemzetközi üzleti utazások piacán. Az arányaiban nagyon magas piaci része miatt a koronavírus-krízis miatti leállás ésa nemzetközi gazdasági válság különösen erősen érinti a németországi szolgáltatókat –magyarázza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. –Ennek ellenére továbbra is nagy keresletet érzékelünk a személyes kommunikáció és a gyakorlati know-how átadásának terén valós találkozások alkalmával. Biztos vagyok abban, hogy ezen piaci szegmens jelentős újjáélesztése a helyszínek előnyeinek és a hibrid kezdeményezésű innovatív kínálatnak a kombinációjában rejlik.”

A koronavírus-járvány erős hatása és hosszú távú kihatásai

A koronavírus-járvány által a nemzetközi utazási piac gyakorlatilag teljesen leállt. Alternatívaként a cégek és szervezetek a B2B-kommunikáció terén kihasználták a lvideokonferencia-rendszerek és a virtuális formátumok –mint webináriumok vagy az e-networking –által nyújtott lehetőségeket. A gazdasági okokból szükséges kiadáscsökkentések miatt jelenleg bizonytalan a piac jövőbeli fejlődése.

Egy a DZT által megrendelt, a Tourism Economics által 2020. júniusban elvégzett a járvány az úti cél Németországra való kihatását vizsgáló analízis arra az eredményre jutott, hogy az üzleti utazások piaca jelentősen lassabban fog regenerálódni, mint az üdülési célú utazások piaca. Míg az előző, 2019-es év szintje 2023-ig hat százalékkal emelkedik a németországi üdülők terén, addig az üzleti utazások szegmense 2023-ra várhatóan a krízis előtti szint csupán 75 százalékát éri majd el.

A MICE-turizmus fejlődése

Az IPK International 2019-re kereken 7,5 millió a MICE-turizmus alá eső üzleti utazást jelentett Európából Németországba (MICE – kongresszusok, konferenciák, vásárok és jutalomutak). A MICE-utazások az összes üzleti utak 56 százalékát tették ki, így a német beutazó turizmus erős növekedésének fontos tényezői. A konferenciák területén a Tourism Economics 2020 véleménye szerint várhatóan mínusz 61 százalékkal csökkennek a látogatószámok az előző évhez képest, így ez a szegmens még erőteljesebben érintett, mint a beutazó turizmus többi része.

Jövőbeli lehetőségek mutatkoznak a hibrid formátumokban, amelyek digitálisan összekötik a valós és a virtuális eseményeket. A DZT a German Convention Bureau (GCB) szervezettel közös stratégiai együttműködésének keretén belül a jövő rendezvénypiacának koncepcióinak kidolgozásába kezdett.

Kiindulási helyzet: Németország exponált pozícióval rendelkezik mint üzleti úticél a nemzetközi piacon

Az IPK International World Travel Monitor felmérésének értékelése szerint az európaiak Németországba irányuló üzleti utazásainak piaci része 22 százalékkal 2019-ben jelentősen meghaladta az európai átlagot. A kereslet és a kínálat egyensúlya azt eredményezte, hogy majd minden ötödik európai üzleti utazás Németországba vezetett; Németország első helyezése mint nemzetközi vásárhelyszín és mint kongresszusi vagy konferencia-desztináció alátámasztja az ország kiemelkedő pozícióját a desztinációk versenyében. Németország sikeres pozícióját az egész turisztikai gazdaság kihasználta. Az európai üzleti utazók 2019-ben Németországban átlagosan 128 eurót költöttek éjszakánként, jelentősen többet, mint az üdülési célú utazók (106 euro). Az európai küldőpiacok összes üzleti utazásának forgalma körülbelül 10,5 milliárd euróra rúgott.

Forrás: DZT / Turizmus Online


Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka

Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka 

A nyári napforduló a svédek második legnagyobb ünnepe, az éj ilyenkor a hagyományok szerint tele van varázslattal.
Tűzvész Splitnél – videóval

Tűzvész Splitnél – videóval 

A tűzoltók egyelőre nem tudják megfékezni a lángokat.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán

Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán 

Különleges új sétaprogram az osztrák fővárosban.
Retro fesztivál Opatijában

Retro fesztivál Opatijában 

Június 26-28. között Opatija a retro szórakozás fővárosává válik.
Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában

Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában 

Első ízben mutatták ki a juhhimlőt (variola ovina) a helyi illetékes hatóságok.
Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett

Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett 

Június 17-én a belvárosi Pullmann Hotel hangulatos rendezvénytermében tartotta szezonnyitó eseményét öt Magyarországon működő nemzeti idegenforgalmi szervezet.
Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk?

Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk? 

Az UniCredit Bank Austria idén is elkészítette a nyaralási euró számítását.
Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok

Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok 

Idén minden második magyar készül külföldre utazni legalább egyszer. Az úti célok változatlanok, de egyre többe kerül a nyaralás.
Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás

Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás 

A számok átlagosan 33 százalékos utasszám-növekedést mutatnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.