A jövő rendezvénypiacát alkotják most a németek

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) a Tourism Economics és az IPK International nemzetközi felméréseinek kiértékelése után arra a következtetésre jutott, hogy a járvány miatt hosszú távon alapvetően új mennyiségi és minőségi struktúrák fognak képződni a globális üzleti utazások terén –amely jelentős hatással bír majd az úticél Németországra is.

„Vezető európai gazdasági helyszínként egy keresletre szabott infrastruktúrával sikerült Németországot 2019-ig kiemelten pozícionálnunk a nemzetközi üzleti utazások piacán. Az arányaiban nagyon magas piaci része miatt a koronavírus-krízis miatti leállás ésa nemzetközi gazdasági válság különösen erősen érinti a németországi szolgáltatókat –magyarázza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. –Ennek ellenére továbbra is nagy keresletet érzékelünk a személyes kommunikáció és a gyakorlati know-how átadásának terén valós találkozások alkalmával. Biztos vagyok abban, hogy ezen piaci szegmens jelentős újjáélesztése a helyszínek előnyeinek és a hibrid kezdeményezésű innovatív kínálatnak a kombinációjában rejlik.”

A koronavírus-járvány erős hatása és hosszú távú kihatásai

A koronavírus-járvány által a nemzetközi utazási piac gyakorlatilag teljesen leállt. Alternatívaként a cégek és szervezetek a B2B-kommunikáció terén kihasználták a lvideokonferencia-rendszerek és a virtuális formátumok –mint webináriumok vagy az e-networking –által nyújtott lehetőségeket. A gazdasági okokból szükséges kiadáscsökkentések miatt jelenleg bizonytalan a piac jövőbeli fejlődése.

Egy a DZT által megrendelt, a Tourism Economics által 2020. júniusban elvégzett a járvány az úti cél Németországra való kihatását vizsgáló analízis arra az eredményre jutott, hogy az üzleti utazások piaca jelentősen lassabban fog regenerálódni, mint az üdülési célú utazások piaca. Míg az előző, 2019-es év szintje 2023-ig hat százalékkal emelkedik a németországi üdülők terén, addig az üzleti utazások szegmense 2023-ra várhatóan a krízis előtti szint csupán 75 százalékát éri majd el.

A MICE-turizmus fejlődése

Az IPK International 2019-re kereken 7,5 millió a MICE-turizmus alá eső üzleti utazást jelentett Európából Németországba (MICE – kongresszusok, konferenciák, vásárok és jutalomutak). A MICE-utazások az összes üzleti utak 56 százalékát tették ki, így a német beutazó turizmus erős növekedésének fontos tényezői. A konferenciák területén a Tourism Economics 2020 véleménye szerint várhatóan mínusz 61 százalékkal csökkennek a látogatószámok az előző évhez képest, így ez a szegmens még erőteljesebben érintett, mint a beutazó turizmus többi része.

Jövőbeli lehetőségek mutatkoznak a hibrid formátumokban, amelyek digitálisan összekötik a valós és a virtuális eseményeket. A DZT a German Convention Bureau (GCB) szervezettel közös stratégiai együttműködésének keretén belül a jövő rendezvénypiacának koncepcióinak kidolgozásába kezdett.

Kiindulási helyzet: Németország exponált pozícióval rendelkezik mint üzleti úticél a nemzetközi piacon

Az IPK International World Travel Monitor felmérésének értékelése szerint az európaiak Németországba irányuló üzleti utazásainak piaci része 22 százalékkal 2019-ben jelentősen meghaladta az európai átlagot. A kereslet és a kínálat egyensúlya azt eredményezte, hogy majd minden ötödik európai üzleti utazás Németországba vezetett; Németország első helyezése mint nemzetközi vásárhelyszín és mint kongresszusi vagy konferencia-desztináció alátámasztja az ország kiemelkedő pozícióját a desztinációk versenyében. Németország sikeres pozícióját az egész turisztikai gazdaság kihasználta. Az európai üzleti utazók 2019-ben Németországban átlagosan 128 eurót költöttek éjszakánként, jelentősen többet, mint az üdülési célú utazók (106 euro). Az európai küldőpiacok összes üzleti utazásának forgalma körülbelül 10,5 milliárd euróra rúgott.

Forrás: DZT / Turizmus Online


Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.