A kényszerszünet után óriási a pezsgés a berlini ITB-n

Március 7. és 9. között 160 ezer látogatót vártak a világ vezető idegenforgalmi vásárára. A legtöbben azért érkeznek, hogy új üzleteket kössenek, és újra növekedési pályára állítsák a világjárvány által megtépázott iparágat.

A kizárólag az utazási szakmának szóló háromnapos rendezvény kiállító terei teljesen beteltek idén. 5500 kiállító 161 országból vesz részt a nemzetközi seregszemlén. Különösen nagy az érdeklődés a közel-keleti szereplők, a tengerjáró ipar és az utazástechnológiai szektor  részéről. Grúzia, a vásár hivatalos díszvendége, amely sokrétű turisztikai kínálatát számos bemutatóval tárja az érdeklődők elé. A kiállításhoz kapcsolódó 200 szakmai előadás, panelbeszélgetés négy színpadon, 400 előadó részvételével hibrid formában zajlik. A hosted buyer körbe történő regisztrációk magas száma a személyes beszélgetések iránti vágyat is tükrözi. Az ITB Berlinre először érkezik ilyen magas számú, 1300 hosted buyer szakember közel harmadával több, mint a járvány előtt.



Az ITB számos újítást fejlesztett a hosszú idő után ismét jelenléti formában megrendezett kiállításra. Online platformja az ITBxplore és az ITB alkalmazás a kapcsolatépítést, időpontegyeztetést, kiállító és vásárló könnyebb egymásra találását szolgálja. Az új ITB Innovation Radar pedig 11 olyan innovációt, úttörő koncepciót mutat be, amelyek hosszú távon hatással lesznek a holnap utazási ágazatára.

Idén először dedikálnak a kiállítás szervezői önálló részleget a legmagasabb árkategóriás turizmusnak HOME OF LUXURY by ITB néven. A luxusturizmus vásárlói számára egyedülálló környezetet kínálnak a történelmi Marshall Haus kiállítási területén.



"A turisztikai ipar rugalmasnak bizonyult. Már most látjuk, hogy növekszik az ágazat, egyre több a foglalás. A belföldi- és külföldi turizmus egyaránt bővül. Ugyanakkor a fenntarthatóság fontos szempont ennél az iparágnál - nyilatkozta Deborah Rothe a kiállítás igazgatója a euronews-nak, aki januárban David Ruetz-öt váltotta a poszton. Az idei rendezvény egyik központi témája a változásra való nyitottság. Ilyen kérdés a károsanyag kibocsátás csökkentése is, melyben a vasúti szektor jár az élen.

A nemzetközi turizmus 2022-ben a világjárvány előtti bevételeinek 63%-át érte még csak el. Vannak azonban országok, melyek ennek ellenére is jól teljesítettek. Ilyen volt például az idei díszvendég, Grúzia. "2022 sikeres év volt, bevétel szempontjából elértük a 2019-es szintet" - nyilatkozta a grúz gazdasági miniszter.

Turizmus Online/Euronews



 


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.