A kizárólag az utazási szakmának szóló háromnapos rendezvény kiállító terei teljesen beteltek idén. 5500 kiállító 161 országból vesz részt a nemzetközi seregszemlén. Különösen nagy az érdeklődés a közel-keleti szereplők, a tengerjáró ipar és az utazástechnológiai szektor részéről. Grúzia, a vásár hivatalos díszvendége, amely sokrétű turisztikai kínálatát számos bemutatóval tárja az érdeklődők elé. A kiállításhoz kapcsolódó 200 szakmai előadás, panelbeszélgetés négy színpadon, 400 előadó részvételével hibrid formában zajlik. A hosted buyer körbe történő regisztrációk magas száma a személyes beszélgetések iránti vágyat is tükrözi. Az ITB Berlinre először érkezik ilyen magas számú, 1300 hosted buyer szakember közel harmadával több, mint a járvány előtt.
Az ITB számos újítást fejlesztett a hosszú idő után ismét jelenléti formában megrendezett kiállításra. Online platformja az ITBxplore és az ITB alkalmazás a kapcsolatépítést, időpontegyeztetést, kiállító és vásárló könnyebb egymásra találását szolgálja. Az új ITB Innovation Radar pedig 11 olyan innovációt, úttörő koncepciót mutat be, amelyek hosszú távon hatással lesznek a holnap utazási ágazatára.
Idén először dedikálnak a kiállítás szervezői önálló részleget a legmagasabb árkategóriás turizmusnak HOME OF LUXURY by ITB néven. A luxusturizmus vásárlói számára egyedülálló környezetet kínálnak a történelmi Marshall Haus kiállítási területén.
"A turisztikai ipar rugalmasnak bizonyult. Már most látjuk, hogy növekszik az ágazat, egyre több a foglalás. A belföldi- és külföldi turizmus egyaránt bővül. Ugyanakkor a fenntarthatóság fontos szempont ennél az iparágnál - nyilatkozta Deborah Rothe a kiállítás igazgatója a euronews-nak, aki januárban David Ruetz-öt váltotta a poszton. Az idei rendezvény egyik központi témája a változásra való nyitottság. Ilyen kérdés a károsanyag kibocsátás csökkentése is, melyben a vasúti szektor jár az élen.
A nemzetközi turizmus 2022-ben a világjárvány előtti bevételeinek 63%-át érte még csak el. Vannak azonban országok, melyek ennek ellenére is jól teljesítettek. Ilyen volt például az idei díszvendég, Grúzia. "2022 sikeres év volt, bevétel szempontjából elértük a 2019-es szintet" - nyilatkozta a grúz gazdasági miniszter.
Turizmus Online/Euronews