A közösségi média erejével a román turizmusért

Májusban Bukarestben tartották az "Experience Bukarest" nevű konferenciát, melynek célja a román turizmus fellendítése volt. A rendezvényre 100 nemzetközi bloggert is meghívtak, hogy népszerűsítsék az eseményt. 

Május 12-16. között tartották az Experience Bukarest, azaz "Bukaresti élmény" nevű független rendezvénysorozatot, melynek célja, a főváros illetve a román turizmus népszerűsítése volt.

Az Eurostat 2015 adatai szerint Románia az EU egyik legkevésbé látogatott országa. Évről-évre ide érkezik a legkevesebb turista a posztkommunista országok közül. A konfereciára, 100 nemzetközi bloggert, vloggert, Snapchatet és Instagramot használó közösségi média szakértőt is meghívtak. 

A konferencia szervezője Tudor Maxim szerint: "Az emberek mostanában olyan úti célokat választanak, amit a közösségi médiában látnak és olvasnak róla. Ezért próbáljuk a közösségi médiát bevetni a román turizmus fellendítése érdekében."

Razvan Pirjol, a Bukaresti Idegenforgalmi Bizottság elnöke elmondta, hogy Bukarest idegenforgalma folyamatosan növekszik, de az országnak több marketingre lenne szüksége ahhoz, hogy a többi versenytárssal, Varsóval, Prágával és Budapesttel felvegye a versenyt.  

A romániai repülőterek egyesületének kimutatásából kiderült, hogy a január-március közötti időszakban a romániai légikikötők több mint 4 millió utast fogadtak. A repülővel utazók csaknem kétharmada, 2,6 millió utas a bukaresti Otopeni Henri Coanda nemzetközi repülőteret vette igénybe, ami 21 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. 

A Romániában legforgalmasabbnak számító bukaresti repülőtérnek tavaly csaknem 11 millió utasa volt.

A Román Turisztikai Hatóság szerint, a turizmus problémája több komponensből áll össze, nagy a képzett munkaerőhiány a szektorban illetve az infrastruktúrán, az országimázson és a turisztikai szolgáltatások minőségén is lenne mit javítani. 

 

 

 

 

 

Forrás: MTI


Friss kutatás:  az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást

Friss kutatás: az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást 

Pedig a nyaralások során bekövetkező balesetek és betegségek akár milliós költségeket is okozhatnak.
Új trend az európai utazók körében

Új trend az európai utazók körében 

Nyaralás a Balti-tenger lengyel partján.
Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben

Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben 

Újabb eset borzolja a kedélyeket Olaszországban a múzeumokban viselkedni nem tudó turisták miatt.
Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba

Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba 

Egyre népszerűbb a coolcationing.
Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön

Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön  

A Happy Travel több mint 17 éve volt jelen a szlovák utaztató piacon.
Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől

Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől 

Ha eddig azt hittük, hogy a régió és az itteni élmények nem tudnak már semmi újat nyújtani, akkor ideje újratervezni.
A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony

A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony  

A perzselő hőség szinte egész Franciaországot sújtja, a Météo France mérései szerint hétfőn sok helyen mintegy 38 Celsius-fok feletti értékeket regisztráltak.
Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.