Május 12-16. között tartották az Experience Bukarest, azaz "Bukaresti élmény" nevű független rendezvénysorozatot, melynek célja, a főváros illetve a román turizmus népszerűsítése volt.
Az Eurostat 2015 adatai szerint Románia az EU egyik legkevésbé látogatott országa. Évről-évre ide érkezik a legkevesebb turista a posztkommunista országok közül. A konfereciára, 100 nemzetközi bloggert, vloggert, Snapchatet és Instagramot használó közösségi média szakértőt is meghívtak.
A konferencia szervezője Tudor Maxim szerint: "Az emberek mostanában olyan úti célokat választanak, amit a közösségi médiában látnak és olvasnak róla. Ezért próbáljuk a közösségi médiát bevetni a román turizmus fellendítése érdekében."
Razvan Pirjol, a Bukaresti Idegenforgalmi Bizottság elnöke elmondta, hogy Bukarest idegenforgalma folyamatosan növekszik, de az országnak több marketingre lenne szüksége ahhoz, hogy a többi versenytárssal, Varsóval, Prágával és Budapesttel felvegye a versenyt.
A romániai repülőterek egyesületének kimutatásából kiderült, hogy a január-március közötti időszakban a romániai légikikötők több mint 4 millió utast fogadtak. A repülővel utazók csaknem kétharmada, 2,6 millió utas a bukaresti Otopeni Henri Coanda nemzetközi repülőteret vette igénybe, ami 21 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
A Romániában legforgalmasabbnak számító bukaresti repülőtérnek tavaly csaknem 11 millió utasa volt.
A Román Turisztikai Hatóság szerint, a turizmus problémája több komponensből áll össze, nagy a képzett munkaerőhiány a szektorban illetve az infrastruktúrán, az országimázson és a turisztikai szolgáltatások minőségén is lenne mit javítani.
Forrás: Tourism-Review
Forrás: MTI