A legsikeresebb európai városok így épülnek fel a válságból

A 250 európai várost felölelő European Cities Marketing cselekvési terve desztinációs menedzsment és marketing szervezeteknek.

Az ECM által megbízott Toposophy Desztinációs Marketingügynökség összeállította ajánlásait, amelyet a turizmusonline részére Karsai Árpád, a Turisztikai Fejlesztők és Tanácsadók Szövetségének alelnöke adott közre.

ECM segíteni kívánja a Városi Turizmust az újrakezdésben /Desztinációs tudástár -Stratégia meghatározás , Élményterek kezelése - Marketing & branding – Eseményépítés/

Az ECM tartósan kívánja szolgálni a jó döntéseket, a jó tapasztalatok megosztását, mert a felépülés hosszú időt követel és megjósolhatatlan történéseket tartogat.

A DMMO -k (a desztinációs menedzsment és marketing szervezetek) és a convention bureau-k ritka helyzetbe kerültek: pont ellenkezőjét kell tenniük, mint eddig: a látogatókat haza kell küldeniük, s arra ösztökélni, hogy maradjanak otthon.

Az ECM már 2017 ben Nyilatkozatukban úgy fogalmazott :” A válságot nem nem tudjuk ellenőrzés alatt tartani, de válaszainkat igen.”

Eddigi vonzó városainknak mi maradt a varázsa, ha „levonjuk” az embert, a vendégszeretetet, a színes kiskereskedelmet ? Mik maradtak erősségeink? Munkahelyeken és látogatói költésen kívül mit hozott/hoz a turizmus? Milyen feladatokat vállalhatunk fel, s mit hagyhatunk magunk mögött?

Ami előttünk áll: a 3 R (marketing 4P je vagy 7 P je után)

Minthogy a védőoltás 2021 közepénél előbb nem mondható biztosra, a fokozatos helyreállás igénybe veszi 2020 hátralévő részét és 2021 korai szakaszát. Addig kétoldalú utazási megállapodások lehetnek, de a teljes nemzetközi turizmust országfüggő korlátozások, az utazókat karantén szabályok sújthatják.

A grafikonon látható módon a helyzet és így az intézkedések igen fluktuálóak: a vízszintes pontok a teljes utazási korlátozást jelentik, az első szakaszban a kereskedelem és közterek megnyitása helyi esetszám megugrásokkal és újabb korlátozásokkal váltakoznak, a következő idősávban (idén júniustól) már a kilengések enyhülnek, de biztosan csak a belföldi utazási korlátok feloldását remélhetjük, a korlátozások inkább csak a fertőzésnek jobban kitett csoportokat érintik, míg 2021 április után a utazási korlátozások feloldást nyerhetnek és csak egyes szűk területek esnek ki a küldőországok köréből.

E modell kiinduló feltételezése:

  • A reagálás és felépülés pontos időpontja országonként változó lesz, több helyen „húzd meg ereszd meg ”lépésekkel
  • Újabb -leállással járó -járvány nem lesz 2020-ban
  • A védőoltás 2021 re általános lesz és alkalmas Európa küldőpiacain a járvány megfékezésére

 

A fogadóterület

Biztosítani kell olyan szabad közterületeket, ahol a helyiek a látogatókkal is biztonságosan ellehetnek

→ Zsúfoltságkezelő megoldások bevetése ( digitális stb.)

→ A levegőminőség javításának prioritása

→ A szűk üzlethelyiségek működési szabályozása

→ A helyi lakosság életminősége abszolút prioritást kell élvezzen

→Vállalkozók ösztönzése a használaton kívüli területek használatának megengedésére

→ A látogatóáramlásban a kültéri kalandozást , a vendégek szétterítését biztosító útvonalak, programok ösztönzése

 

Célok és jövőkép

A fenntartható növekedés szolgálata:

→ Támaszkodjunk a helyi közösségekre, tudásukra, nyissuk meg az ajtókat előttük

→ Növeljük kezdeményező mozgósító szerepünket, hogy befektetéseket, kulturális kreativitásokat vonzzunk

→ Bátorítsuk a helyi gazdaságot erősítő költekezést

→ Elemezzük az adatokat a látogatói magatartás jobb megismeréséhez, publikáljuk kutatásainkat

 

A lakosság elvárásait szolgálva

Kis lépések becsben tartása :

→ Törzsvásárlói megoldások, kedvezmények

→Rugalmasságot, újrafoglalást váratlan lemondások esetén

→Őszinteséget, átláthatóságot egészségügyi intézkedések körül

→ Közterek, padok magas színvonalú tisztítása, karbantartása

 

A szakma elvárása

Kontaktmentes ügyfélkapcsolati megoldások növelése ( automaták, hangfelismerés, applikációk)

→ Támaszkodni az OTA-k minőségi szolgáltatására

→ Az ügyfelek személyes megszólítása és bizalmának építése

→ Felvállalni az ügyfelek egészségi és jólléti problémáit

→ Biztosítani az eseményeken való virtuális jelenlétet, kontakt-mentes jegyvásárlást

→ A helyreállás érdekében tett lépések bemutatása

→ Befektetni online túrákat, eseményeket nyújtó megoldásokba, távmunka megkönnyítésébe

 

Kihívások

Formálni a keresletet, hogy visszatérjünk a válság előtti szintre

→ Megérteni KKV-k likviditási helyzetét, kampányokban való részvételük, tagdíjak fizetésének csökkent erejét

→ Támogatni a szénhidrogén függőség csökkentését

→ Az események szervezésekor számolni a korlátozásokkal

→ A látogatói adóbevételek növelése mellett számolni az érkezés hatásaival (nemcsak a növekedést hajszolni)

 

Az ECM ajánlásai a városi turizmus szervek részére: a teendők checklistája:

Tanácsadás, tájékoztatás

Turizmus operatív törzs felállítása a szakma bevonásával a járványhelyzet turizmus hatásairól és teendőiről

Rendszeres tájékoztatás a döntéshozóknak

Tanácsadás, pénzügyi szabályozók igazítása az üzleti válság szenvedői javára

Az eseményturizmus egészségügyi, biztonsági szabályai aktualizálása

 

Kutatás és tudástár

 A járvány turizmusgazdaságra gyakorolt hatását az alábbi eszközökkel mérje:

- Az információs iroda saját adatai ( városi kártyák forgalma, irodát felkeresők száma)

- Partnerek adatai (foglalások stb.)

- Események átütemezése

- Utazási hajlandóság, preferenciák és elvárások változásainak monitorizálása a kulcs küldőpiacokon (különösen a 3.és 4.negyedévre)

- A gazdasági működési hatások alapján a desztinációs stratégia megváltoztatását mérlegelni.

- Kialakítani a megbízható forrásokból szerzett információ források használatát

 

Új látogatóáramlási terek kialakítása

Egyeztetni a hatóságokkal a közterületek használatáról

Támogatni a hatóságokat az egészségügyi intézkedések elfogadtatás

sában

Figyelni és jelezni a városmárkát ért negatív megjelenéseket

Online fórumot alakítani ki a problémákkal kapcsolatos eszmecserékről

Hasznáni a turizmusinformációs weboldalt arra is hogy a lakosságot a helyi üzletek választására sarkallja :

- Információs kiszállítást biztosító éttermekről

- Információ olyan kiskereskedelmi és attrakció helyszínekről akik online működnek

- Előrefizetett voucher konstrukcióval támogassuk a bezárt éttermeket, kávéházakat

- Támogatni a szakma krízisbe került dolgozóit felszerelésekkel stb (kézművesek, zenészek stb. )

 

Marketing és kommunikáció

o Kommunikációs terv a küldőpiac nyelvén érzelmekre ható, az újraindítás idejére várakozásokat izzító üzenetekkel

o Gyakorlati információk, frissített kezdeményezések, sztorik

o Látogatóknak és helyieknek szóló infok: tömegközlekedésről, piacokról, esemény átütemezésekről, szabályozásokról, asszisztencia szolgáltatásról

o Szoros kapcsolattartás a szolgáltatókkal!

Használni a közösségi médiát felhasználva partnerek weboldalát, hírleveleit is a desztinációnk virtuális bemutatására:

- Virtuális séták

- Élő előadások (pl. jóga vagy koncert ) látványos helyszínen

- Gyermekeknek interaktív tartalom

- Chef hírességek bemutatói, receptjei

 

Termék/Szolgáltatás fejlesztés

Járműveket, információs irodahelyiséget felajánlani a hatóságoknak ha fertőzött beteg ellátása igényli

A lemondások mérséklésére ingyen extra túrákat, városi közlekedés bérleteket , terembérletkedvezményeket (Mice) adni

A meeting plannereknek vouchert (előre fizetett szolgáltatás utalványt) javasolni

Támogatni (informatikai segítséggel) a szálloda és turizmusipart az online képesség kialakításában

 

Esettanulmányok, jó példák a városok aktivitásából:

Amsterdam

Virtuális túrák videok révén szélmalomban, halászhajón, tulipánmezőn

Barcelona

#BarcelonaVisitsYou

#VisitBarcelonaFromHome kampányok , videók több nyelven

Poznan

#CityWillWait együtt Krakkoval, Gdanskkal,Varsóval,Lodzzal.

Múzeumok, galériák, virtuális séták, videók, workshopok gyermekeknek és szülőknek

Berlin

Élő koncertek, filmek az online térben (Streaming), előre fizethető ajándék voucherek, jógaórák.

Genf

#stayathome weboldal híres chefek receptejeivel

Hamburg #WeStandTogether’

Manchester

Turizmus és vendéglátóipar munkáját elvesztett dolgozóinak webináriumok, képzések”Pay It Forward” előre vásárolt ajándékutalványokkal közvetett támogatás gyűjtése

Kaunas, Porto and Malta, Gothenburg, London Párizs, Monaco

#ParisFromMyWindow #ParisJeTaime

#visitmonaco további ötletekkel marad a kommunikációs színtérben

Bécs Idegenforgalmi Hivatala a kíváncsi érdeklődőknek számos tartalmat nyújt hogy a főváros új ,rejtett oldalait ismerhessék meg. Interjúk híres művészekkel, attrakciók színfalak mögötti bemutatása, receptek ismertetése, múzeumok bemutatása.

 

Forrás: Karsai Árpád / Turizmus Online


Súlyos baleset  egy spanyol síközpontban

Súlyos baleset egy spanyol síközpontban 

A baleset a síközpont sífelvonóján történt, egyelőre harminc sérültről tudni, akik közül tizenheten nagyon súlyos állapotban vannak.
Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták

Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták 

Észak-Korea bejelentette, hogy Raszon, az orosz és kínai határ közelében fekvő város, újra megnyílik a külföldi turisták előtt.
Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben

Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben 

A Rász el-Haima Turisztikai Hivatal (RAKTDA) friss adatai szerint a vendégéjszakák száma rekordszintet ért a tavalyi évben.
Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben

Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben  

Nagyobb sportesemények, menő zenei programok, inspiráló lassú utak, alternatív úti célok.
Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál

Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál  

Velence idén még a szokásosnál is különlegesebb karnevált rendez: 18 napos ünnep február 14-től március 4 -ig tart a város csatornáin, hídjain és terein.
Merre indulnak idén az amerikai turisták?

Merre indulnak idén az amerikai turisták? 

Ha ma Amerika szóba kerül, a Los Angeles-i szörnyű tűzvész vagy Trump beiktatása a fő téma.
Újra népszerűek az utazási irodák?

Újra népszerűek az utazási irodák?  

A Z generáció tagjainak 38 százaléka nem online foglal.
Indul a bécsi báli szezon –  fokozott rendőri biztonsági intézkedések

Indul a bécsi báli szezon – fokozott rendőri biztonsági intézkedések 

Az osztrák rendőrség tagjai több mint egy hónapon át fokozottan védik a parketten keringőzőket. A báli szezon csúcseseményét, a bécsi operabált idén február 27-én tartják.
Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB

Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB 

Az esemény idén is különleges élményt kínál a „világ körüli utazás négy nap alatt” mottó jegyében.
Horvátországi adatok  magyar vendégérkezésekről

Horvátországi adatok magyar vendégérkezésekről 

 Az adatokból az is kiderült, hogy nemcsak a nyári hónapokban választják úti célul az országot.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.