A legsikeresebb európai városok így épülnek fel a válságból

A 250 európai várost felölelő European Cities Marketing cselekvési terve desztinációs menedzsment és marketing szervezeteknek.

Az ECM által megbízott Toposophy Desztinációs Marketingügynökség összeállította ajánlásait, amelyet a turizmusonline részére Karsai Árpád, a Turisztikai Fejlesztők és Tanácsadók Szövetségének alelnöke adott közre.

ECM segíteni kívánja a Városi Turizmust az újrakezdésben /Desztinációs tudástár -Stratégia meghatározás , Élményterek kezelése - Marketing & branding – Eseményépítés/

Az ECM tartósan kívánja szolgálni a jó döntéseket, a jó tapasztalatok megosztását, mert a felépülés hosszú időt követel és megjósolhatatlan történéseket tartogat.

A DMMO -k (a desztinációs menedzsment és marketing szervezetek) és a convention bureau-k ritka helyzetbe kerültek: pont ellenkezőjét kell tenniük, mint eddig: a látogatókat haza kell küldeniük, s arra ösztökélni, hogy maradjanak otthon.

Az ECM már 2017 ben Nyilatkozatukban úgy fogalmazott :” A válságot nem nem tudjuk ellenőrzés alatt tartani, de válaszainkat igen.”

Eddigi vonzó városainknak mi maradt a varázsa, ha „levonjuk” az embert, a vendégszeretetet, a színes kiskereskedelmet ? Mik maradtak erősségeink? Munkahelyeken és látogatói költésen kívül mit hozott/hoz a turizmus? Milyen feladatokat vállalhatunk fel, s mit hagyhatunk magunk mögött?

Ami előttünk áll: a 3 R (marketing 4P je vagy 7 P je után)

Minthogy a védőoltás 2021 közepénél előbb nem mondható biztosra, a fokozatos helyreállás igénybe veszi 2020 hátralévő részét és 2021 korai szakaszát. Addig kétoldalú utazási megállapodások lehetnek, de a teljes nemzetközi turizmust országfüggő korlátozások, az utazókat karantén szabályok sújthatják.

A grafikonon látható módon a helyzet és így az intézkedések igen fluktuálóak: a vízszintes pontok a teljes utazási korlátozást jelentik, az első szakaszban a kereskedelem és közterek megnyitása helyi esetszám megugrásokkal és újabb korlátozásokkal váltakoznak, a következő idősávban (idén júniustól) már a kilengések enyhülnek, de biztosan csak a belföldi utazási korlátok feloldását remélhetjük, a korlátozások inkább csak a fertőzésnek jobban kitett csoportokat érintik, míg 2021 április után a utazási korlátozások feloldást nyerhetnek és csak egyes szűk területek esnek ki a küldőországok köréből.

E modell kiinduló feltételezése:

  • A reagálás és felépülés pontos időpontja országonként változó lesz, több helyen „húzd meg ereszd meg ”lépésekkel
  • Újabb -leállással járó -járvány nem lesz 2020-ban
  • A védőoltás 2021 re általános lesz és alkalmas Európa küldőpiacain a járvány megfékezésére

 

A fogadóterület

Biztosítani kell olyan szabad közterületeket, ahol a helyiek a látogatókkal is biztonságosan ellehetnek

→ Zsúfoltságkezelő megoldások bevetése ( digitális stb.)

→ A levegőminőség javításának prioritása

→ A szűk üzlethelyiségek működési szabályozása

→ A helyi lakosság életminősége abszolút prioritást kell élvezzen

→Vállalkozók ösztönzése a használaton kívüli területek használatának megengedésére

→ A látogatóáramlásban a kültéri kalandozást , a vendégek szétterítését biztosító útvonalak, programok ösztönzése

 

Célok és jövőkép

A fenntartható növekedés szolgálata:

→ Támaszkodjunk a helyi közösségekre, tudásukra, nyissuk meg az ajtókat előttük

→ Növeljük kezdeményező mozgósító szerepünket, hogy befektetéseket, kulturális kreativitásokat vonzzunk

→ Bátorítsuk a helyi gazdaságot erősítő költekezést

→ Elemezzük az adatokat a látogatói magatartás jobb megismeréséhez, publikáljuk kutatásainkat

 

A lakosság elvárásait szolgálva

Kis lépések becsben tartása :

→ Törzsvásárlói megoldások, kedvezmények

→Rugalmasságot, újrafoglalást váratlan lemondások esetén

→Őszinteséget, átláthatóságot egészségügyi intézkedések körül

→ Közterek, padok magas színvonalú tisztítása, karbantartása

 

A szakma elvárása

Kontaktmentes ügyfélkapcsolati megoldások növelése ( automaták, hangfelismerés, applikációk)

→ Támaszkodni az OTA-k minőségi szolgáltatására

→ Az ügyfelek személyes megszólítása és bizalmának építése

→ Felvállalni az ügyfelek egészségi és jólléti problémáit

→ Biztosítani az eseményeken való virtuális jelenlétet, kontakt-mentes jegyvásárlást

→ A helyreállás érdekében tett lépések bemutatása

→ Befektetni online túrákat, eseményeket nyújtó megoldásokba, távmunka megkönnyítésébe

 

Kihívások

Formálni a keresletet, hogy visszatérjünk a válság előtti szintre

→ Megérteni KKV-k likviditási helyzetét, kampányokban való részvételük, tagdíjak fizetésének csökkent erejét

→ Támogatni a szénhidrogén függőség csökkentését

→ Az események szervezésekor számolni a korlátozásokkal

→ A látogatói adóbevételek növelése mellett számolni az érkezés hatásaival (nemcsak a növekedést hajszolni)

 

Az ECM ajánlásai a városi turizmus szervek részére: a teendők checklistája:

Tanácsadás, tájékoztatás

Turizmus operatív törzs felállítása a szakma bevonásával a járványhelyzet turizmus hatásairól és teendőiről

Rendszeres tájékoztatás a döntéshozóknak

Tanácsadás, pénzügyi szabályozók igazítása az üzleti válság szenvedői javára

Az eseményturizmus egészségügyi, biztonsági szabályai aktualizálása

 

Kutatás és tudástár

 A járvány turizmusgazdaságra gyakorolt hatását az alábbi eszközökkel mérje:

- Az információs iroda saját adatai ( városi kártyák forgalma, irodát felkeresők száma)

- Partnerek adatai (foglalások stb.)

- Események átütemezése

- Utazási hajlandóság, preferenciák és elvárások változásainak monitorizálása a kulcs küldőpiacokon (különösen a 3.és 4.negyedévre)

- A gazdasági működési hatások alapján a desztinációs stratégia megváltoztatását mérlegelni.

- Kialakítani a megbízható forrásokból szerzett információ források használatát

 

Új látogatóáramlási terek kialakítása

Egyeztetni a hatóságokkal a közterületek használatáról

Támogatni a hatóságokat az egészségügyi intézkedések elfogadtatás

sában

Figyelni és jelezni a városmárkát ért negatív megjelenéseket

Online fórumot alakítani ki a problémákkal kapcsolatos eszmecserékről

Hasznáni a turizmusinformációs weboldalt arra is hogy a lakosságot a helyi üzletek választására sarkallja :

- Információs kiszállítást biztosító éttermekről

- Információ olyan kiskereskedelmi és attrakció helyszínekről akik online működnek

- Előrefizetett voucher konstrukcióval támogassuk a bezárt éttermeket, kávéházakat

- Támogatni a szakma krízisbe került dolgozóit felszerelésekkel stb (kézművesek, zenészek stb. )

 

Marketing és kommunikáció

o Kommunikációs terv a küldőpiac nyelvén érzelmekre ható, az újraindítás idejére várakozásokat izzító üzenetekkel

o Gyakorlati információk, frissített kezdeményezések, sztorik

o Látogatóknak és helyieknek szóló infok: tömegközlekedésről, piacokról, esemény átütemezésekről, szabályozásokról, asszisztencia szolgáltatásról

o Szoros kapcsolattartás a szolgáltatókkal!

Használni a közösségi médiát felhasználva partnerek weboldalát, hírleveleit is a desztinációnk virtuális bemutatására:

- Virtuális séták

- Élő előadások (pl. jóga vagy koncert ) látványos helyszínen

- Gyermekeknek interaktív tartalom

- Chef hírességek bemutatói, receptjei

 

Termék/Szolgáltatás fejlesztés

Járműveket, információs irodahelyiséget felajánlani a hatóságoknak ha fertőzött beteg ellátása igényli

A lemondások mérséklésére ingyen extra túrákat, városi közlekedés bérleteket , terembérletkedvezményeket (Mice) adni

A meeting plannereknek vouchert (előre fizetett szolgáltatás utalványt) javasolni

Támogatni (informatikai segítséggel) a szálloda és turizmusipart az online képesség kialakításában

 

Esettanulmányok, jó példák a városok aktivitásából:

Amsterdam

Virtuális túrák videok révén szélmalomban, halászhajón, tulipánmezőn

Barcelona

#BarcelonaVisitsYou

#VisitBarcelonaFromHome kampányok , videók több nyelven

Poznan

#CityWillWait együtt Krakkoval, Gdanskkal,Varsóval,Lodzzal.

Múzeumok, galériák, virtuális séták, videók, workshopok gyermekeknek és szülőknek

Berlin

Élő koncertek, filmek az online térben (Streaming), előre fizethető ajándék voucherek, jógaórák.

Genf

#stayathome weboldal híres chefek receptejeivel

Hamburg #WeStandTogether’

Manchester

Turizmus és vendéglátóipar munkáját elvesztett dolgozóinak webináriumok, képzések”Pay It Forward” előre vásárolt ajándékutalványokkal közvetett támogatás gyűjtése

Kaunas, Porto and Malta, Gothenburg, London Párizs, Monaco

#ParisFromMyWindow #ParisJeTaime

#visitmonaco további ötletekkel marad a kommunikációs színtérben

Bécs Idegenforgalmi Hivatala a kíváncsi érdeklődőknek számos tartalmat nyújt hogy a főváros új ,rejtett oldalait ismerhessék meg. Interjúk híres művészekkel, attrakciók színfalak mögötti bemutatása, receptek ismertetése, múzeumok bemutatása.

 

Forrás: Karsai Árpád / Turizmus Online


Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?