A Susanne Kraus-Winkler turisztikai államtitkár által bejelentett reklámkampány célja, hogy a fiatalokat, pályakezdőket meggyőzzék arról, hogy a turizmusban jó dolgozni, ahol érdekes és színes munkakörök várják az újonnan csatlakozókat - írja a GD Consulting.
Ausztriában az idei év első öt hónapjában átlagosan 220 ezren dolgoztak az ágazatban. A csúcsidőszaki idénymunkát is beleszámítva elérheti az 500 ezer főt is az ágazat teljes éves munkaerőigénye. Jelenleg az ágazatban dolgozók többsége, 54,3 százaléka nem osztrák állampolgár, a külföldi munkavállalók kétharmada EU-s tagországokból származik. A friss statisztikák szerint most júniusban több mint 14 400 üres álláshelyet tart nyilván az osztrák munkaügyi hivatal a turizmus- és vendéglátás területén, amelyre nem találnak jelentkezőt. Cél, hogy a szakma presztízsének és vonzerejének növelésével Ausztria megőrizze nemzetközi versenyképességét.
A kormányzati tervek szerint a családbarát munkahelyek kialakítása érdekében tovább növelik a bölcsődék és óvodák számát a turisztikailag frekventált településeken, hogy a gyermekmegőrzés hiánya ne lehessen akadálya a munkavállalásnak. Ausztriában a turisztikai ágazatban hatalmas a fluktuáció: évente 130-140 ezer (!) munkavállaló távozik a munkakörökből, helyettük eddig minden évben új munkatársat kellett toborozni, amelyhez társul még a szezonális toborzás jelentette kihívás is. A frissen elstartolt kampánnyal ezt a negatív "elvándorlási" folyamatot is szeretné megállítani a turizmusért felelős tárca.