A világ legjelentősebb elektromos biciklihálózata jöhet létre

A Párizs környéki Ile-de-France régió egy éven belül elindítja elektromos bérbicikli-hálózatát, amellyel a francia főváros és környékének 12 millió lakosát próbálják meg arra ösztönözni, hogy kerékpárral járjanak be a fővárosba dolgozni.

Ez az első olyan kezdeményezés a több mint tíz éve működő bérbicikli-hálózat, a Vélib, és az azóta elindult számos elektromosautó-, robogó-, roller- és kerékpárkölcsönző rendszer után, amelyet nem kizárólag Párizsban, hanem a teljes régióban, azaz a fővárost környező 1276 településen is lehet majd használni.

A 10 ezer biciklivel induló rendszerben középtávon 20 ezerre kívánja növelni a bérelhető kerékpárok számát a régió vezetése, amely szerint "a világ legjelentősebb elektromos biciklihálózata" jöhetne létre.

A Véligo nevű program célja a Párizs körül élőket ösztönözni a bicikli használatra, ami jelenleg az agglomeráció napi közlekedésének alig 1,6 százalékát jelenti.

Az Ile-de-France Mobilités nevű állami ügynökség az autószalonok mintájára vezeti be a rendszert: a hosszú távú bérléssel a felhasználók meg is vehetnék a kerékpárokat, amelyeknek ára jelenleg 1500 és 200 euró között mozog Franciaországban, ahol tavaly mintegy 250 ezer elektromos kerékpárt és 2,7 millió hagyományos biciklit adtak el.

Az agglomerációban élők az elektromos kerékpárokat félév használat után vásárolhatnák meg. A bérleti ár a karbantartási szolgáltatásokat is magában foglalja.

A párizsi bérbicikli-hálózattal ellentétben nem félóránként kellene fizetni a bérleti díjat, hanem félévre, és ez idő alatt a bérlő folyamatosan magánál tarthatja a kerékpárt, amelynek havi díja 40 euró lesz. Az összeg felét a munkáltató átvállalhatja.

A Véligo működtetését három magánvállalat és 51 százalékban a francia posta által létrehozott holding nyerte el hat évre, mintegy 111 millió eurós költségvetéssel. A három partnercég szavatolja a kerékpárok kiszállítását, karbantartását és a dolgozók képzését. A hálózatnak több mint 250 boltja nyílik, az agglomeráció valamennyi postahivatalában is át lehet majd venni a kerékpárokat.

"Az elektromos kerékpárok hatalmas potenciált jelentenek. Hatékony és környezetvédő eszköz eljutni a (Párizsba közlekedő vonatok) pályaudvaraira gépkocsi-használat nélkül" - mondta Valérie Pécresse, a régió elnöke.

Az elektromos bérbicikli-hálózat a Párizsban több mint tíz éve működő Vélib bérbicikli-hálózat kiegészítésére jön létre, amely modellként szolgált számos nagyváros hasonló rendszeréhez, de amely jelentős problémákkal küzd azóta, hogy a városvezetés az év elején szolgáltatót váltott. Az új cég az egész hálózat felújításába kezdett, az összes leadóhelyet és a korábban Magyarországon gyártott kerékpárokat lecserélte, de eddig a vállalt 20 ezer kerékpárnak csak a felét tudta forgalomba állítani.

Forrás: MTI


A madridiak Balatonja a magyarok kedvence

A madridiak Balatonja a magyarok kedvence  

A magyarok körében azért is lett népszerű a terület, mert más spanyol régiókhoz képest jóval könnyebben megközelíthető.
Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt

Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt 

 „Mi vagyunk a nagy vesztesek” – mondják a párizsi kulturális szektorban dolgozók.
Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét

Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét 

Lezárták a szicíliai Catania repülőterét, amelyet hamueső temetett be az Etna vulkán kitörése miatt kedden.
Prémium úti cél Törökországban

Prémium úti cél Törökországban 

A török félsziget a hírességek kedvenc "prémium” úti célja.
Pompeii, a betemetett város

Pompeii, a betemetett város 

A kapun belépve megcsap a történelem szaga – a hatalmas kövekkel kirakott utcákat járva úgy érzem magam, mintha egy időgép visszavitt volna az ókorba.
Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb

Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb  

A Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal budapesti képviselete a következő információt küldte szerkesztőségünkbe.
Magyarok nélkül megállna Ausztria

Magyarok nélkül megállna Ausztria 

Tíz év alatt több mint a duplájára nőtt a magyarok létszáma Ausztriában, ami napjainkban már meghaladja a 107 ezret.
Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban

Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban 

Ha a nyaralást Horvátországba tervezi, mindenképp érdemes felfedezni az Adriai-tengeren található természeti kincseket.
Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban

Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban 

A borravaló megítélése kultúránként és nemzetenként változó: ami az egyes országokban szokás, az egy másikban akár sértés is lehet. 
Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában

Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában 

Linz kirobbanóan sikeres a magyar látogatók körében is.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.