Emelkedik idén az utasbiztosítások átlagdíja

Az egyik biztosításközvetítő társaság utasbiztosítási adatai szerint az első négy hónapban megkötött utasbiztosítások átlagdíja 11 700 forint volt, szemben a tavaly ilyenkor tapasztalt 10 900 forintos átlaggal.

Az Insura.hu legfrissebb felmérése szerint idén nyáron az ügyfelek 56 százaléka tervez külföldi utazást, többségük legalább egy hetes út keretében teszi majd ezt. A biztosításközvetítő társaság utasbiztosítási statisztikái szerint a nyaralási utazások az esetek felében Horvátországba, Olaszországba vagy Ausztriába irányulnak. Az utazni vágyók idén a tavalyinál 7-8 százalékkal magasabb utasbiztosítási díjakkal számolhatnak.

Így alakulnak a nyári utazási tervek

A több mint 2600 beérkező válaszból az derül ki, hogy az ügyfelek többsége a külföldi nyaralást részesíti előnyben, csupán a válaszadók 36 százaléka preferálja a belföldi helyszíneket. Az idei terveket illetően 39 százalék nyilatkozott úgy, hogy belföldi és külföldi nyaralást is tervez, csak belföldre 32, míg csak külföldre 17 százaléknyian utaznának el ezen a nyáron. A válaszadók 12 százaléka ugyanakkor idén nem tervez nyaralást - derül ki az Insura.hu ügyfelei körében végzett feméréséből.

A külföldre utazók 59 százaléka legalább egy hetes úttal kalkulál, 19 százalékuk egy hosszabb és egy rövidebb utazást is beiktatna ebben az időszakban. 14 százalékos az aránya azoknak, akik többször mennének néhány napra, a fennmaradó 8 százalék pedig csak egy-egynapos kiruccanásokban gondolkodik. Természetesen az anyagi helyzet alakulása is fontos szerepet játszik az utazási döntésekben: a válaszadók 11 százaléka jelezte azt, hogy idén egyáltalán nem tud nyaralásra költeni, és további 40 százaléknak is csak a megszokottnál szerényebb nyaralás fér bele a költségvetésébe.

A felmérés válaszadóinak kétharmada minden külföldi utazására köt biztosítást.

A biztosításközvetítő társaság utasbiztosítási adatai szerint az első négy hónapban megkötött utasbiztosítások átlagdíja 11 700 forint volt, szemben a tavaly ilyenkor tapasztalt 10 900 forintos átlaggal. Várhatóan a nyári szezonban is 7-8 százalékkal kell majd többet fizetni ezért a szolgáltatásért tavalyhoz képest.

Utasbiztosítások megoszlása
Utasbiztosítások megoszlása
Fotó: Insura

A leggyakoribb félelem az utazásokkal kapcsolatban a hirtelen baleset vagy betegség bekövetkezését övezi: a válaszadók 67 százaléka tart kiemelt mértékben ezektől az eseményektől. A jármű útközben történő lerobbanását 41 százaléknyian említették. de komoly szorongást okoz a lopás vagy rablás bekövetkezése is (25%). További rizikófaktor az utazók szemében a repülőgép lekésése vagy a járattörlés (18%), illetve a poggyász elvesztése (17%).

Külföld vs belföld
Külföld vs belföld
Fotó: Insura

Jelentősen megnőtt az utazási kedv

A KSH adatai szerint 2023-ban a magyar állampolgárok összesen 21,1 millió alkalommal utaztak külföldre, 17 százalékkal többször, mint egy évvel korábban. A tartózkodási idő elérte a 65,9 millió napot, ami 26 százalékkal volt több, mint 2022-ben.

A legnépszerűbb célországok 2023-ban
A legnépszerűbb célországok 2023-ban
Fotó: Insura

Mindez jól tükröződik az utasbiztosítási díjbevételek alakulásában is: az MNB adatai szerint míg 2022-ben a biztosítók bevétele ebben a szegmensben 15,2 milliárd forintot tett ki (gyakorlatilag visszakapaszkodva 2019, az utolsó covid előtti év szintjére), addig tavaly az utasbiztosítások díjbevétele 27 százalékos növekedést produkálva elérte a 19,3 milliárd forintot.

Várhatóan ezen a nyáron is Horvátország és Olaszország lesz a leggyakoribb úticél.

Az Insuránál tavaly nyáron megkötött utasbiztosítások 26 százaléka horvátországi, 15 százaléka olaszországi, 9 százaléka pedig ausztriai utazásra szólt, vagyis az összes utazás 50 százaléka e három ország között oszlott meg. A lista következő országai Szlovénia (8%), Görögország (5%), valamint Románia (5%) voltak. Ezekben az arányokban várhatóan idén sem lesz jelentős elmozdulás.

A biztosított nyári utak hossza jellemzően 4-8 nap között mozog: az összes út 65 százaléka tartozik ebbe a körbe. Messze a leggyakoribb a 8 napos kiutazás, ami a hetes turnusokra jellemző 8 nap/7 éjszaka sémát követi.


Nyaralás és édes semmittevés - erre vágynak az Y generáció tagjai

Nyaralás és édes semmittevés - erre vágynak az Y generáció tagjai 

Idén két magyar fiatal, Fülöp Levente és Pfeffer Áron 10 000 eurót kap azért, hogy négy héten át utazzon és kihívásokat teljesítsen.
Megvan a klímaváltozás első áldozata: Panama egyik szigetének evakuálását tervezi

Megvan a klímaváltozás első áldozata: Panama egyik szigetének evakuálását tervezi 

Panama az első sziget evakuálására készül az emelkedő tengerszint miatt.
Ökotudatos szálláshelyeket kínál a feltörekvő emírség

Ökotudatos szálláshelyeket kínál a feltörekvő emírség 

A fenntartható utazás nem csupán divat, hanem a felelős turizmust támogató globális mozgalom, amelyben a környezet védelme, a helyi közösségek támogatása és a kulturális örökségek megőrzése egyaránt fontos szerepet kapnak.
Lebensgefühl - érezd az osztrák életérzést!

Lebensgefühl - érezd az osztrák életérzést!  

Az Österreich Werbung bemutatja: Lebensgefühl - érezd az osztrák életérzést!
Máltán rendezik a világ elsőszámú akadályversenyét

Máltán rendezik a világ elsőszámú akadályversenyét 

A Spartan Trifecta Weekend profi sportolók és lelkes amatőrök számára egyaránt nyitva áll.
Újabb mérföldkő az utazási és turisztikai szektorban

Újabb mérföldkő az utazási és turisztikai szektorban 

Közösen dolgozik a fenntarthatóságért a világ nyolc legnagyobb fenntartható turisztikai minősítő testülete.
Kolbászos standok az UNESCO listáján?

Kolbászos standok az UNESCO listáján? 

A bécsi kávéházi kultúra után most a lacikonyhák is felkerülhetnek a világörökség listára.
Barcelona betiltja a turisták számára a lakásbérlést

Barcelona betiltja a turisták számára a lakásbérlést 

A spanyol város Európa egyik legnépszerűbb úti célja, de népszerűsége miatt a lakhatás megfizethetetlenné kezd válni a lakosok számára.
Szingapúr, te drága!

Szingapúr, te drága! 

Tény, hogy Szingapúrba kevesen mennek kifejezetten Szingapúr miatt.
Olykor az influencereknek is szükségük van egy igazi nyaralásra

Olykor az influencereknek is szükségük van egy igazi nyaralásra 

Az Österreich Werbung most lehetőséget kínál nekik egy közösségi média nélküli pihenésre.