Akár Budapest is nyerhet!

Az Európai Parlament kezdeményezésére ma (április 11-én) az Európai Bizottság elindítja az Intelligens Turizmus Európai Fővárosa versenyt, hogy díjával elmismerje az európai városok intelligens, innovatív, fenntartható és inkluzív turizmusában elért kiemelkedő eredményeit.

Az idegenforgalom az EU harmadik legnagyobb társadalmi-gazdasági tevékenysége - az EU GDP-jének majdnem 10% -át teszi ki, és 25 millió munkahelyet ad. Az intelligens turizmus példamutató gyakorlatának jutalmazásával az Európai Unió az idegenforgalmi célpontok, a kulturálisan sokszínű és inkluzív turisztikai ajánlatok szintjén ösztönzi az innovációt, és kiemeli az idegenforgalom sokoldalú hozzájárulását a fenntartható fejlődéshez.

Az intelligens turizmus gyorsan reagáló kihívásokra és igényekre reagál a gyorsan változó ágazatban, beleértve a digitális információ, a termékek és a szolgáltatások iránti elvárásokat is; esélyegyenlőséget és hozzáférést biztosít minden látogató számára; a helyi területeket fenntarthatóan fejleszti; és támogatja a kreatív iparágakat és a helyi tehetségeket.

Az európai városok, amelyek demonstrálják az innovációt, kreativitást és kiválóságot mutatnak négy kategóriában elnyerhetik az intelligens turizmus európai fővárosa 2019 címet. A négy kategória a következő:

elérhetőség,

fenntarthatóság,

digitalizálás,

kulturális örökség és a kreativitás

A zsűri kettő 2019-es turisztikai fővárost választ. Az intelligens turizmus Európa 2019-es fővárosának nyertesei kommunikációs és branding támogatást kapnak egy évre, valamint egy marketing videót, egy szobrot a város központjába és egyénre szabott promóciós tevékenységet nyernek. Ezen túl négy európai város tematikus európai Smart Tourism Awards díjat kap, ha fenti kategóriákban kiemelkedő teljesítményt érnek el.

A verseny 2018. április 11-én nyílt meg, a pályázatok benyújtásának határideje 2018. június 30-án 16:00 óra. A döntősöket 2018 augusztus közepén hirdetik ki, a nyerteseket pedig szeptember második felében. A kitüntetettek eredményét egy különleges kiállításon mutatják be Brüsszelben, az Európai Turizmus Napján, 2018. november hetedikén.

A verseny kiírása az Európai Unió 100 000 fő feletti lakosszámú városaira vonatkozik. Azokban az országokban, ahol egyetlen város sem rendelkezik több mint 100 000 lakossal, a legnagyobb város jogosult pályázni. További feltételeket a www.SmartTourismCapital.eu címen olvashat.






Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka

Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka 

A nyári napforduló a svédek második legnagyobb ünnepe, az éj ilyenkor a hagyományok szerint tele van varázslattal.
Tűzvész Splitnél – videóval

Tűzvész Splitnél – videóval 

A tűzoltók egyelőre nem tudják megfékezni a lángokat.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán

Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán 

Különleges új sétaprogram az osztrák fővárosban.
Retro fesztivál Opatijában

Retro fesztivál Opatijában 

Június 26-28. között Opatija a retro szórakozás fővárosává válik.
Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában

Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában 

Első ízben mutatták ki a juhhimlőt (variola ovina) a helyi illetékes hatóságok.
Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett

Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett 

Június 17-én a belvárosi Pullmann Hotel hangulatos rendezvénytermében tartotta szezonnyitó eseményét öt Magyarországon működő nemzeti idegenforgalmi szervezet.
Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk?

Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk? 

Az UniCredit Bank Austria idén is elkészítette a nyaralási euró számítását.
Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok

Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok 

Idén minden második magyar készül külföldre utazni legalább egyszer. Az úti célok változatlanok, de egyre többe kerül a nyaralás.
Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás

Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás 

A számok átlagosan 33 százalékos utasszám-növekedést mutatnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.