Bár a kezdeményezés dicséretes, a gyűjtés közel sem nevezhető teljes körűnek, sok esetben pedig olyan régi információk szerepelnek az összefoglalóban, amelyeknek 5-10 év elteltével már kevés a relevanciájuk.
Hiába keressük például a kiadványban Németország, Franciaország vagy Svájc turizmusfejlesztési terveit, ezek nem érhetők el. Megtaláljuk benne ugyanakkor Eritrea, Moldávia vagy Türkmenisztán hasonló tárgyú publikációit, más kérdés, hogy ez ugyan kiket érdekelhet.
Hogy egy picit nehezítse a kutatók dolgát, a Turisztikai Világszervezet a svéd dokumentumot svédül, a horvátot horvátul, a portugált pedig portugálul tárja elénk. Kétségtelen ugyanakkor, hogy olyan dokumentumokra is rábukkanhatunk, mint Katar 2030-ig szóló, végtelenül profi turizmusfejlesztési koncepciója.
Magyarország esetében két eléggé furcsa anyagot találunk, a turizmusfejlesztési koncepciók között a Tourism in Hungary 2005 című angol nyelvű kiadvány szerepel, ami elsősorban a 2005-ös év adatainak értékelése, ugyanakkor csupán egy háromoldalas összefoglalót ad az ország turizmusfejlesztési céljairól a 2006-2015-ös időszakra.
A marketingtervek között hazánk esetében a Magyar Turizmus Zrt. 2008-ra vonatkozó elképzelései olvashatók, pedig nyilván azóta is készült ilyen szakmai anyag a társaságnál minden évben.
Nem hazánk az egyetlen, ahol ősrégi marketingterv szerepel az UNWTO kimutatásában: a görögök 2004-re vonatkozó anyagában még az olimpiára való felkészülés áll a marketingterv középpontjában.
Ide kattintva letöltheti az UNWTO kiadványát.