Jacopo Ierussi, az Assoinfluencer elnöke szerint a webes tartalomkészítőknek járatosnak kell lenniük a vállalati kommunikációban és a márkákkal való kapcsolattartásban, a statisztikák értelmezésében, saját működésük adminisztrációjában, ez pedig nem egyszerű, adja hírül az euronews.com tudósítása.
Az Euronews tudósítója az érintettekkel beszélve úgy tapasztalta, hogy az érdekvédő által felsorolt kompetenciák szerteágazók, széleskörű odafigyelést kíván az influenszerektől. A világhálón nem csak el kell érni a sikereket, hanem azokat meg is kell tudni védeni.
Daniele egy fiatal színész és egyben webes tartalomkészítő. Egyike azoknak, akik úgy döntöttek, hogy csatlakoznak a szakszervezethez. Azt mondja, bár sokan hobbinak hiszik a webes tevékenységeket, de ez is lehet teljes értékű munka, ami akár több órát igényel, mint egy hagyományos munkaidő. Ugyanúgy védeni kell a végzőit, mint más dolgozókat.
Jacopo Ierussi szakszervezeti vezető a jogvédelemre azt a példát említi, amikor egy influenszer részt vesz egy rendezvényen, de arcát a programon túl is reklámként mutatják egyéb, más felületeken. Az influenszereknek ismerniük kell a jogaikat, hogy írásbeli kötelezvényeket kérjenek és adjanak.
A legtöbb európai országban, így Magyarországon is, az influenszerek egyéni vállalkozóként vagy másmilyen céges formában tevékenységi körüknek megfelelő besorolással működhetnek és adózhatnak munkaerőpiaci szereplőként.
Forrás: Euronews