Ausztria megfelelő nyári kínálattal rendelkező úti cél, derül ki a legnagyobb küldőpiacokon frissen végzett felmérés eredményéből, amely során Németországban, Hollandiában, Svájcban és Csehországban vizsgálták a lakosság idei utazási terveit, a nyaralással kapcsolatos várakozásait. Az elemzésből kitűnik, hogy e piacokról a felnőtt lakosság háromnegyede tervez idén nyaralást - írja a GD Consulting.
Az elmúlt évben ez az arány még csak 60 százalék volt, utalt a növekvő utazási kedvre Lisa Weddig a kutatás megállapításainak ismertetésekor. Bár a legnépszerűbb nyaralási forma továbbra is a tengerparti nyaralás (40%), a pihenés (31%), természetjárás (25%), városlátogatás (22%) és a frissítő tavak (21%) meglátogatása is fontos utazási motiváció. A tengert leszámítva Ausztria kitűnő nyári ajánlatokkal is rendelkezik, éppen ezért optimistán tekintenek az osztrák turisztikai szakemberek az idei nyári turisztikai főszezonra. A főbb bizonytalansági tényezők közé a magas inflációt, a közeli Ukrajnában zajló háborút, valamint a járványügyi helyzetet sorolták a megkérdezettek - ez szintén kiolvasható az idézett kutatásból.
A #realAustria ernyőüzenet alatt az Österreich Werbung április 4-től átfogó kampányt indított Németországban, Svájcban, Hollandiában, Belgiumban, Olaszországban és Csehországban. Magyarországon és Lengyelországban a közeli háborús feszültség miatt csak májustól tervezik elkezdeni a kommunikációs aktivitásokat. A nyári kampány során az aktív és szabadidős turisztikai kínálat mellett kiemelt témaként kezelik, illetve a városi turizmus mellett önálló elemként jelenik meg a kerekpáros ajánlatok népszerűsítése is. Ausztria szabadidős turistáinak közel harmada kerekpározott az elmúlt évben, valódi „boom” figyelhető meg ebben a szegmensben – érvelt a kampány mellett Lisa Weddig.