Az utasokat jobban aggasztja az áremelés, mint a háború

Mintegy 9 millió eurós (3,4 milliárd HUF) büdzséből átfogó nyári kampányt indít az osztrák nemzeti turisztikai marketingszervezet: az Österreich Werbung – jelentette be április 4-ei sajtótájékoztatóján a társaság vezérigazgatója Lisa Weddig.

Ausztria megfelelő nyári kínálattal rendelkező úti cél, derül ki a legnagyobb küldőpiacokon frissen végzett felmérés eredményéből, amely során Németországban, Hollandiában, Svájcban és Csehországban vizsgálták a lakosság idei utazási terveit, a nyaralással kapcsolatos várakozásait. Az elemzésből kitűnik, hogy e piacokról a felnőtt lakosság háromnegyede tervez idén nyaralást - írja a GD Consulting.

Az elmúlt évben ez az arány még csak 60 százalék volt, utalt a növekvő utazási kedvre Lisa Weddig a kutatás megállapításainak ismertetésekor. Bár a legnépszerűbb nyaralási forma továbbra is a tengerparti nyaralás (40%), a pihenés (31%), természetjárás (25%), városlátogatás (22%) és a frissítő tavak (21%) meglátogatása is fontos utazási motiváció. A tengert leszámítva Ausztria kitűnő nyári ajánlatokkal is rendelkezik, éppen ezért optimistán tekintenek az osztrák turisztikai szakemberek az idei nyári turisztikai főszezonra. A főbb bizonytalansági tényezők közé a magas inflációt, a közeli Ukrajnában zajló háborút, valamint a járványügyi helyzetet sorolták a megkérdezettek - ez szintén kiolvasható az idézett kutatásból.

A #realAustria ernyőüzenet alatt az Österreich Werbung április 4-től átfogó kampányt indított Németországban, Svájcban, Hollandiában, Belgiumban, Olaszországban és Csehországban. Magyarországon és Lengyelországban a közeli háborús feszültség miatt csak májustól tervezik elkezdeni a kommunikációs aktivitásokat. A nyári kampány során az aktív és szabadidős turisztikai kínálat mellett kiemelt témaként kezelik, illetve a városi turizmus mellett önálló elemként jelenik meg a kerekpáros ajánlatok népszerűsítése is. Ausztria szabadidős turistáinak közel harmada kerekpározott az elmúlt évben, valódi „boom” figyelhető meg ebben a szegmensben – érvelt a kampány mellett Lisa Weddig.


Kanapé-utazás Japánba

Kanapé-utazás Japánba 

Egy év kihagyás után a Japán Alapítvány Budapesti Iroda idén újra megrendezi online formában a JFF Online Japán Filmfesztivált.
Egykor romhalmaz volt, ma már vendégeket vár ez a középkori szlovák vár

Egykor romhalmaz volt, ma már vendégeket vár ez a középkori szlovák vár 

A várban időzve nem tudjuk elengedni az érzést, hogy mi mindenről tudnának mesélni ezek a vastag kőfalak.
Májustól újabb szabadstrandnak örülhetnek  a bécsiek

Májustól újabb szabadstrandnak örülhetnek a bécsiek 

Május közepétől vehetik birtokba a fürdőzők Bécs legújabb szabadstrandját, az Arena Beach-et.
Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc

Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc 

Az a&o hostellánc májustól, a mentális egészség nemzetközi hónapja alkalmából ingyenes mentális egészségügyi programot biztosít minden munkavállalója számára.
A város, ahol a Titanic született

A város, ahol a Titanic született 

Belfast, ahol lépten-nyomon jelen van a történelem.
Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt

Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt 

Az elmúlt két év alatt több mint két és félszeresére nőtt a Törökországba látogató magyar turisták száma.
Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.