Az utasokat jobban aggasztja az áremelés, mint a háború

Mintegy 9 millió eurós (3,4 milliárd HUF) büdzséből átfogó nyári kampányt indít az osztrák nemzeti turisztikai marketingszervezet: az Österreich Werbung – jelentette be április 4-ei sajtótájékoztatóján a társaság vezérigazgatója Lisa Weddig.

Ausztria megfelelő nyári kínálattal rendelkező úti cél, derül ki a legnagyobb küldőpiacokon frissen végzett felmérés eredményéből, amely során Németországban, Hollandiában, Svájcban és Csehországban vizsgálták a lakosság idei utazási terveit, a nyaralással kapcsolatos várakozásait. Az elemzésből kitűnik, hogy e piacokról a felnőtt lakosság háromnegyede tervez idén nyaralást - írja a GD Consulting.

Az elmúlt évben ez az arány még csak 60 százalék volt, utalt a növekvő utazási kedvre Lisa Weddig a kutatás megállapításainak ismertetésekor. Bár a legnépszerűbb nyaralási forma továbbra is a tengerparti nyaralás (40%), a pihenés (31%), természetjárás (25%), városlátogatás (22%) és a frissítő tavak (21%) meglátogatása is fontos utazási motiváció. A tengert leszámítva Ausztria kitűnő nyári ajánlatokkal is rendelkezik, éppen ezért optimistán tekintenek az osztrák turisztikai szakemberek az idei nyári turisztikai főszezonra. A főbb bizonytalansági tényezők közé a magas inflációt, a közeli Ukrajnában zajló háborút, valamint a járványügyi helyzetet sorolták a megkérdezettek - ez szintén kiolvasható az idézett kutatásból.

A #realAustria ernyőüzenet alatt az Österreich Werbung április 4-től átfogó kampányt indított Németországban, Svájcban, Hollandiában, Belgiumban, Olaszországban és Csehországban. Magyarországon és Lengyelországban a közeli háborús feszültség miatt csak májustól tervezik elkezdeni a kommunikációs aktivitásokat. A nyári kampány során az aktív és szabadidős turisztikai kínálat mellett kiemelt témaként kezelik, illetve a városi turizmus mellett önálló elemként jelenik meg a kerekpáros ajánlatok népszerűsítése is. Ausztria szabadidős turistáinak közel harmada kerekpározott az elmúlt évben, valódi „boom” figyelhető meg ebben a szegmensben – érvelt a kampány mellett Lisa Weddig.


Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.
Kedvező változás az Allianz utasbiztosításainál

Kedvező változás az Allianz utasbiztosításainál 

Májustól a kifizetett összeg akár a duplájára nőhet.
Ember és medve egy helyen – találkozáskor mi a teendő?

Ember és medve egy helyen – találkozáskor mi a teendő? 

Az emberek és a medvék együttéléséről világosítja fel a helyieket a lengyel tátrai nemzeti park.
Téli turizmus hóbiztos helyeken: francia síterepek bemutatkozása Budapesten

Téli turizmus hóbiztos helyeken: francia síterepek bemutatkozása Budapesten 

Május 20-án a budapesti Kozmo Hotel egy különleges turisztikai eseménynek adott otthont.
Egy török történelmi kisváros,  amelyet az új pápa is beírt a naptárába

Egy török történelmi kisváros, amelyet az új pápa is beírt a naptárába 

Pápai látogatásra készül a kereszténység egyik bölcsője.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.