Egyes vélemények szerint a buszos-, illetve a dunai hajósturizmus növekedése károkat okoz Bécs turisztikai image-ének. Ezzel szemben az Osztrák Szállodaszövetség – Roland Berger tanácsadócéggel együttműködve készített - tanulmánya nem erősíti meg ezeket a félelmeket. Bécs turizmusának marketingjéért felelős Norbert Kettner szerint Bécset, mint prémium, luxus desztinációt hirdetik folyamatosan, s igyekeznek elkerülni a tömegeket, olcsó turistákat vonzó kezdeményezéseket. Ezért nem működnek együtt pl. a dunai hajós társaságokkal sem.
Elmondása szerint kétségtelen, hogy a belvárosnak igen jelentős a turisztikai terhelése, de ebben szerinte nagy szerepe van az ott elhelyezkedő sok irodának, az oda naponta kb. 100.000 fő, külső kerületekből érkező dolgozónak is. Ugyanakkor fent kívánják tartani Bécs turizmusának kiegyensúlyozottságát. Ezért kampányaikban a külső kerületek látványosságaira, azok iránti figyelem felkeltésére koncentrálnak, arra törekszenek, hogy a Hofburg, a Stephansdom helyett más nevezetességek felé irányítsák a turisták figyelmét.