Beszállt a filmturizmusba a Netflix

Úgy tűnik, a világ egyik legnépszerűbb streaming szolgáltatója megcélozta az utazási piacot is. Legalábbis egy érdekes promóció erejéig.

Júliusban a streaming szolgáltató ingyenes vezetett gyalogtúrákat szervezett három európai nagyvárosban. A szakértő által vezetett londoni, párizsi vagy madridi gyalogtúrán bárki részt vehetett, hogy élőben megtekinthesse az ottani érdekességeket, illetve a Netflix filmsztárjainak szemével lássa azokat. A Sandeman's New Europe Tours-szal együttműködésben lebonyolított séták során mindenki megtapasztalhatta a városok történelmét és érdekes részleteit, valamint betekintést nyerhettek a kulisszák mögé, a különböző forgatási helyszíneken - írja testvérlapunk, az mfor.hu.

A filmrajongók, a világsikerű sorozatok megszállott nézői szeretik látni, hogy kedvenceik a valóságban hol pattantak lóra, hol csókolóztak először, vagy éppen melyik kastélyban vacsoráztak szertartásosan, miközben ármányokat szőttek ellenük a színfalak mögött. A Netflix közvéleménykutatása szerint előfizetőik egyre gyakrabban állítják, hogy egy általuk látott sorozat, vagy film helyszíne a fő aktuális úti céljuk. A nézők fokozott érdeklődést mutatnak a nevezetességek és műemlékek (+24 százalék), a helytörténeti emlékek (+25 százalék), valamint a gasztronómia (+26 százalék) iránt is.

Mindez persze nem újdonság, hiszen a világsikerű filmek forgatási helyszíne mindig is vonzotta a turistákat. (Bár ma már előfordul, hogy mindez nem más, mint digitális trükk, és az sem ritka, hogy egy sivatagi jelenetekben bővelkedő sci-fi-fantasy-t Magyarországon forgatnak. )

Ennek ellenére, maga a helyszín önmagában óriási turisztikai vonzerő lehet, a Bor, mámor Provence vagy a Napsütéses Toszkána premierje után például megsokszorozódott a turistákban egyébként is zsúfolt környékre látogatók száma. A Portobello Roadon, a Notting Hillen más úgy végig sétálni, hogy tudjuk, Hugh Grant-nek – illetve az általa megformált figurának – a szemközti házban volt egy kis könyvesboltja. Hogy mennyibe kerül és mennyit hoz egy úti cél számára, ha az utcáin filmeket, sorozatokat forgatnak részletesen ITT írtunk a Turizmus Online hasábjain.

Léteznek olyan örökzöld klasszikusok, amelyek a berobbanó siker után több évtizeddel sem mennek ki a divatból. Sőt, egyes szállodák filmforgatásnak helyet adó lakosztályai speciális turisztikai termékek lettek.

Bizonyára a világ számos pontjáról rengeteg fiatal nő érkezett Párizsba, hogy az Emily Párizsban című sikersorozat hatására maga is részese legyen a metropolisz nyújtotta élményeknek.

Ahogy arra a Travel and Leisure cikkírója emlékeztet, a szállodák sok filmben fontos szerepet töltenek be – mint például a rózsaszín, kastélyszerű The Grand Budapest Hotel az azonos című alkotásban. De léteznek valódi, most is működő szállodai szobák, amelyek azt az érzést keltik, mintha egyenesen egy filmet élnénk át – a valóságban.

Igaz, egy ilyen élmény megtapasztalásához rengeteg pénz kell. A Micsoda nő!-t 1990-ben a Beverly Wilshire szállodában forgatták. Ezért a szálloda kitalált egy Pretty Woman csomagot, arra a különleges lakosztályra építve, ahol Julia Roberts Richard Gere társaságában hasalt a földön és nézett valami bárgyú szkeccset a tévében.

A három éjszakás all-inclusive csomagban minden benne van. Természetesen az ikonikus lakosztály, limuzin sofőrrel, vacsora a szálloda Michelin éttermében, testreszabott kezelések egy ötcsillagos gyógyfürdőben, pezsgős-kaviáros étkezés a tetőteraszon, a fodrászat és a kozmetikai szalon igénybevétele, a film sztoriját követve pedig privát repülőgép-túra San Franciscóba, beleértve az operába szóló méregdrága jegyeket.

Nem hiányzik a programból a zártkörű filmvetítés sem a szálloda tetején – igaz, mindezért több milliót kérnek fejenként, és az ilyes kalandot egyedül nem igen lehet élvezni.

Elek Lenke


Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában

Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában 

A jégdóm Szlovákia egyik leglátogatottabb látványosságává vált.
DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.