Chemnitz – Európa kulturális fővárosa 2025-ben

A szászországi ipari város immár a negyedik németországi desztináció Nyugat-Berlin (1988), Weimar (1999) és a Ruhr-metropolis (2010) után, amely büszkén viseli az „Európa kulturális fővárosa” címet. A Német Turisztikai Hivatal (DZT) 2024-ben a Chemnitzer Tourismus und Marketing GmbH-val (CTM) közösen, egy együttműködés keretében marketingeli a nemzetközi küldőpiacokon a kulturális főváros aktivitásait, amelyek láthatóvá teszik az egykori ipari régió átalakulását kulturális várossá. 

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke:

Az európaiak 173 millió kulturális utazásai közül 2023-ban 18,7 millió Németországban vezetett. Ezzel megerősítettük kiemelt pozíciónkat az európai utazók első számú kulturális és városi úti céljaként. Az IPK International legújabb elemzései szerint az európaiak Németországba irányuló városi utazásainak száma 2024. első nyolc hónapjában  további tíz százalékkal nőtt. Ebben a kontextusban a „Chemnitz – Európa kulturális fővárosa 2025” esemény még több alkalmat kínál, hogy az utazók felfedezzék ezt a régiót Németország művészeti és kulturális tájainak térképén.

Chemnitz
Chemnitz
Fotó: wikipedia.org

Andrea Pier, a Chemnitz 2025 gGmbH ügyvezetője: 

Chemnitz sokrétű programja több mint ezer rendezvényt ölel fel. A programsorozat arra ösztönözi a látogatókat, hogy felfedezzék az embereket, a helyszíneket és az aktivitásokat, amelyek ezidáig nem álltak a turisztikai figyelem központjában. Ennek érdekében összefogja a több mint 800 éves bányászhagyományokat, a nemzetközileg elismert kulturális intézményeket, mint a színházak és múzeumok azokkal a projektekkel, amelyeket kulturális fővárosi év érdekében jöttek létre. 


Chemnitz városával közösen 38 város és község a Közép-Szász, a Zwickauer Land és az Érchegység-régióból alkotják a kulturális fővárosi régiót és közösen viselik az „Európa kulturális fővárosa” megtisztelő címet.

A fővárosi évben a szervezők mintegy kétmillió nemzetközi vendéget várnak széles programkínálattal a művészetek terén, kisebb-nagyobb fesztiválokkal, illetve kiállításokkal. A kulturális fővárosi év megnyitójára 2025. január 18-án kerül sor.

Chemnitz
Chemnitz
Fotó: wikipedia.org
A DZT tevékenysége az „Európa kulturális fővárosa 2025” nemzetközi marketingjében

A kulturális fővárosi év beharangozójaként a DZT partnereivel közösen egy Welcome Tour networking-rendezvényt szervezett a turisztikai partnerek, valamint a média számára három küldőpiacon.  

2024. október 31-én a  ‚Kraftwerkben' Zürichben, november 7-én az osztrák Palais-ben és november 14-én a prágai ‚Spoika-ban' mutatta be partnereivel a kulturális fővárosi év frissen kiadott programját.

A Welcome Tour része a DZT és a CTM együttműködési szerződésének a kulturális fővárosi év reklámozásának céljából. A közös tevékenységek a SEA-, illetve közösségi média- és hírlevél-marketinget is tartalmazzák a DZT csatornáin az utazási szakma, a média és a végfelhasználók számára. A kulturális fővárosi év központi információs pontja egy microsite a DZT weboldalán: itt bemutatkoznak azok az útvonalak és események, amelyek összekötik Chemnitzet és a régió 38 résztvevőjét, és autentikus kulturális élményeket kínálnak hagyományokkal és történelemmel. A kulturális főváros online megjelenésének rendezvénynaptára szintén összeköttetésben áll a DZT microsite-jával.

Emellett a DZT a 2024-es Germany Travel Martot, amely a németországi incoming legfontosabb értékesítési rendezvénye, a kulturális fővárosi évre tekintettel Chemnitzben rendezte,

ezáltal  225 szakmai képviselőnek, illetve több mint 100 újságírónak nyílt alkalma, hogy közvetlenül fedezzék fel a régiót és sokrétű kínálatát. A GTM keretén belül megtartott nemzetközi sajtókonferencián a tartalmi hangsúly szintén a kulturális fővárosi év koncepcióján és programján volt. A nemzetközi médiamunkát kiemelt sajtóutazások egészítették ki. 
A DZT és a TCM az együttműködési szerződésben Ausztriát, Svájcot, Csehországot, Lengyelországot, Hollandiát és Dániát jelölte meg központi piacként. 

 


Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.
Hőségriasztás Franciaországban

Hőségriasztás Franciaországban 

A legmagasabb szintű hőségriasztás lép életbe kedden Párizsban és környékén is.
Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.