Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke:
Az európaiak 173 millió kulturális utazásai közül 2023-ban 18,7 millió Németországban vezetett. Ezzel megerősítettük kiemelt pozíciónkat az európai utazók első számú kulturális és városi úti céljaként. Az IPK International legújabb elemzései szerint az európaiak Németországba irányuló városi utazásainak száma 2024. első nyolc hónapjában további tíz százalékkal nőtt. Ebben a kontextusban a „Chemnitz – Európa kulturális fővárosa 2025” esemény még több alkalmat kínál, hogy az utazók felfedezzék ezt a régiót Németország művészeti és kulturális tájainak térképén.
Andrea Pier, a Chemnitz 2025 gGmbH ügyvezetője:
Chemnitz sokrétű programja több mint ezer rendezvényt ölel fel. A programsorozat arra ösztönözi a látogatókat, hogy felfedezzék az embereket, a helyszíneket és az aktivitásokat, amelyek ezidáig nem álltak a turisztikai figyelem központjában. Ennek érdekében összefogja a több mint 800 éves bányászhagyományokat, a nemzetközileg elismert kulturális intézményeket, mint a színházak és múzeumok azokkal a projektekkel, amelyeket kulturális fővárosi év érdekében jöttek létre.
Chemnitz városával közösen 38 város és község a Közép-Szász, a Zwickauer Land és az Érchegység-régióból alkotják a kulturális fővárosi régiót és közösen viselik az „Európa kulturális fővárosa” megtisztelő címet.
A fővárosi évben a szervezők mintegy kétmillió nemzetközi vendéget várnak széles programkínálattal a művészetek terén, kisebb-nagyobb fesztiválokkal, illetve kiállításokkal. A kulturális fővárosi év megnyitójára 2025. január 18-án kerül sor.
A DZT tevékenysége az „Európa kulturális fővárosa 2025” nemzetközi marketingjében
A kulturális fővárosi év beharangozójaként a DZT partnereivel közösen egy Welcome Tour networking-rendezvényt szervezett a turisztikai partnerek, valamint a média számára három küldőpiacon.
2024. október 31-én a ‚Kraftwerkben' Zürichben, november 7-én az osztrák Palais-ben és november 14-én a prágai ‚Spoika-ban' mutatta be partnereivel a kulturális fővárosi év frissen kiadott programját.
A Welcome Tour része a DZT és a CTM együttműködési szerződésének a kulturális fővárosi év reklámozásának céljából. A közös tevékenységek a SEA-, illetve közösségi média- és hírlevél-marketinget is tartalmazzák a DZT csatornáin az utazási szakma, a média és a végfelhasználók számára. A kulturális fővárosi év központi információs pontja egy microsite a DZT weboldalán: itt bemutatkoznak azok az útvonalak és események, amelyek összekötik Chemnitzet és a régió 38 résztvevőjét, és autentikus kulturális élményeket kínálnak hagyományokkal és történelemmel. A kulturális főváros online megjelenésének rendezvénynaptára szintén összeköttetésben áll a DZT microsite-jával.
Emellett a DZT a 2024-es Germany Travel Martot, amely a németországi incoming legfontosabb értékesítési rendezvénye, a kulturális fővárosi évre tekintettel Chemnitzben rendezte,
ezáltal 225 szakmai képviselőnek, illetve több mint 100 újságírónak nyílt alkalma, hogy közvetlenül fedezzék fel a régiót és sokrétű kínálatát. A GTM keretén belül megtartott nemzetközi sajtókonferencián a tartalmi hangsúly szintén a kulturális fővárosi év koncepcióján és programján volt. A nemzetközi médiamunkát kiemelt sajtóutazások egészítették ki.
A DZT és a TCM az együttműködési szerződésben Ausztriát, Svájcot, Csehországot, Lengyelországot, Hollandiát és Dániát jelölte meg központi piacként.