Chemnitz – Európa kulturális fővárosa 2025-ben

A szászországi ipari város immár a negyedik németországi desztináció Nyugat-Berlin (1988), Weimar (1999) és a Ruhr-metropolis (2010) után, amely büszkén viseli az „Európa kulturális fővárosa” címet. A Német Turisztikai Hivatal (DZT) 2024-ben a Chemnitzer Tourismus und Marketing GmbH-val (CTM) közösen, egy együttműködés keretében marketingeli a nemzetközi küldőpiacokon a kulturális főváros aktivitásait, amelyek láthatóvá teszik az egykori ipari régió átalakulását kulturális várossá. 

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke:

Az európaiak 173 millió kulturális utazásai közül 2023-ban 18,7 millió Németországban vezetett. Ezzel megerősítettük kiemelt pozíciónkat az európai utazók első számú kulturális és városi úti céljaként. Az IPK International legújabb elemzései szerint az európaiak Németországba irányuló városi utazásainak száma 2024. első nyolc hónapjában  további tíz százalékkal nőtt. Ebben a kontextusban a „Chemnitz – Európa kulturális fővárosa 2025” esemény még több alkalmat kínál, hogy az utazók felfedezzék ezt a régiót Németország művészeti és kulturális tájainak térképén.

Chemnitz
Chemnitz
Fotó: wikipedia.org

Andrea Pier, a Chemnitz 2025 gGmbH ügyvezetője: 

Chemnitz sokrétű programja több mint ezer rendezvényt ölel fel. A programsorozat arra ösztönözi a látogatókat, hogy felfedezzék az embereket, a helyszíneket és az aktivitásokat, amelyek ezidáig nem álltak a turisztikai figyelem központjában. Ennek érdekében összefogja a több mint 800 éves bányászhagyományokat, a nemzetközileg elismert kulturális intézményeket, mint a színházak és múzeumok azokkal a projektekkel, amelyeket kulturális fővárosi év érdekében jöttek létre. 


Chemnitz városával közösen 38 város és község a Közép-Szász, a Zwickauer Land és az Érchegység-régióból alkotják a kulturális fővárosi régiót és közösen viselik az „Európa kulturális fővárosa” megtisztelő címet.

A fővárosi évben a szervezők mintegy kétmillió nemzetközi vendéget várnak széles programkínálattal a művészetek terén, kisebb-nagyobb fesztiválokkal, illetve kiállításokkal. A kulturális fővárosi év megnyitójára 2025. január 18-án kerül sor.

Chemnitz
Chemnitz
Fotó: wikipedia.org
A DZT tevékenysége az „Európa kulturális fővárosa 2025” nemzetközi marketingjében

A kulturális fővárosi év beharangozójaként a DZT partnereivel közösen egy Welcome Tour networking-rendezvényt szervezett a turisztikai partnerek, valamint a média számára három küldőpiacon.  

2024. október 31-én a  ‚Kraftwerkben' Zürichben, november 7-én az osztrák Palais-ben és november 14-én a prágai ‚Spoika-ban' mutatta be partnereivel a kulturális fővárosi év frissen kiadott programját.

A Welcome Tour része a DZT és a CTM együttműködési szerződésének a kulturális fővárosi év reklámozásának céljából. A közös tevékenységek a SEA-, illetve közösségi média- és hírlevél-marketinget is tartalmazzák a DZT csatornáin az utazási szakma, a média és a végfelhasználók számára. A kulturális fővárosi év központi információs pontja egy microsite a DZT weboldalán: itt bemutatkoznak azok az útvonalak és események, amelyek összekötik Chemnitzet és a régió 38 résztvevőjét, és autentikus kulturális élményeket kínálnak hagyományokkal és történelemmel. A kulturális főváros online megjelenésének rendezvénynaptára szintén összeköttetésben áll a DZT microsite-jával.

Emellett a DZT a 2024-es Germany Travel Martot, amely a németországi incoming legfontosabb értékesítési rendezvénye, a kulturális fővárosi évre tekintettel Chemnitzben rendezte,

ezáltal  225 szakmai képviselőnek, illetve több mint 100 újságírónak nyílt alkalma, hogy közvetlenül fedezzék fel a régiót és sokrétű kínálatát. A GTM keretén belül megtartott nemzetközi sajtókonferencián a tartalmi hangsúly szintén a kulturális fővárosi év koncepcióján és programján volt. A nemzetközi médiamunkát kiemelt sajtóutazások egészítették ki. 
A DZT és a TCM az együttműködési szerződésben Ausztriát, Svájcot, Csehországot, Lengyelországot, Hollandiát és Dániát jelölte meg központi piacként. 

 


HOTCO 2025: Kiemelkedő előadókkal várják a vendéglátóipar szereplőit Bécsben

HOTCO 2025: Kiemelkedő előadókkal várják a vendéglátóipar szereplőit Bécsben 

A HOTCO 2025 lehetőséget biztosít a résztvevőknek, hogy első kézből ismerjék meg a régió vendéglátóiparának legmeghatározóbb újításait, és közvetlen kapcsolatba lépjenek az iparág vezetőivel.
Dessau: a Bauhaus igazi otthona

Dessau: a Bauhaus igazi otthona  

A Mester és tanítványai.
Karintia téli arca

Karintia téli arca 

Télnyitó sajtóeseményen vehettünk részt egy valóban télre hangoló budai magaslaton, a Normafa tetején az Österreich Werbung (ÖW) magyarországi képviselete jóvoltából november 20-án.
Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon

Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon 

A szlovén kormány csütörtöki ülésén további hat hónappal meghosszabbította a határellenőrzést a horvát és a magyar határon.
Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában

Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában 

A jégdóm Szlovákia egyik leglátogatottabb látványosságává vált.
DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.