A tengerszint felett 687 méteres magasságban kialakított 125 méter hosszú híd érdekessége, hogy azt csak egyetlenegy, középen elhelyezett 87 méter magas ferde oszlop tartja a helyén, összesen 8 darab kábel felfüggesztésével. Az ívelt vonalvezetésű híd végein ráadásul ballaszt gyanánt egy-egy 3,6 méter széles kilátó is található, ahová feljutni csak a világ leghosszabb fesztávú felvonójával lehet. Ezt a 2,2 kilométer hosszú libegőt a környezet védelme érdekében úgy építették meg a malájok, hogy a híd körül elterülő dzsungelben bármiféle utat kiépítettek volna ki.
A műtárgyat egyébként nem közlekedési, hanem elsősorban turisztikai célból építtette meg a kormány: a 360 fokos kilátóból a turisták könnyen ráláthatnak a környező dzsungelre, a tengerpartra és a festői szépségű Gunung Mat Chinchang hegyre, sőt tiszta időben akár még Thaiföldig is ellátni.
A fentiek tükrében nem meglepő, hogy a híd építése is szokatlan mérnöki megoldásokat követelt meg: a 400 darabból álló műtárgyat helikopterekről és ipari alpinisták bevonásával építették fel. A futurisztikus kialakítású kilátó azonban most úgy tűnik, hogy nem váltotta be a hozzá fűzött turisztikai és mérnöki elvárásokat. Az erős tengeri szélmozgások, illetve – állítólag – a nem megfelelő alapozás miatt a híd már 2011-re annyira instabillá vált, hogy 2012-ben le kellett zárni.
Kuala Lumpurban sokáig úgy gondolták, hogy praktikusabb lenne a Langkawi Sky Bridge-t lebontani a rekonstrukció helyett, ám a hidat tervező cég vezetése végül csak elérte a kormányzatnál, hogy a szerkezetet inkább felújítsák. A 2015-ig eltartó renoválási munkák során így több mint valószínű, hogy további két ferde kialakítású pilonnal is alá kell majd támasztani a közlekedési korridort, hogy annak kilengését megszüntethessék. A malájok szerint ezzel a módszerrel bár nem lesz olyan szép a gyaloghídjuk, mint korábban, de sokkal biztonságosabb lesz.
Forrás: Gyártástrend