Egy pajtából kerülnek ki az új „X” termékek

Új kutatás-fejlesztési részleget hozott létre a Fjällräven “Verkstad” néven egy Stockholm melletti pajtában. 

Az innovációban a kezdetektől élen járó svéd outdoor márka “X” jelöléssel látja el a kísérleti projekt keretében megalkotott termékeit.

A kezdeményezés célja, hogy a természetjárás során használt felszerelések és ruhadarabok még inkább funkcionálisak, tartósak, könnyen javíthatóak és fenntarthatóak legyenek. 

A Fjällräven évtizedeken át az Örnsköldsvikben lévő központjában összpontosította a gyártást és a kutatás-fejlesztést, de a közelmúltban úgy döntött, új útra lép. Kiszervezte a K+F részlegét egy több mint 400 kilométerre lévő telephelyre, hogy a kreativitásnak és a kísérletező látásmódnak még nagyobb teret és szabadságot biztosítson.  

Az X-műhely 

A svéd outdoor márka egy Stockholm melletti pajtában alakította ki új, 450 négyzetméteres műhelyét – svédül Verkstad –, ami az elméleti és gyakorlati ötleteléshez, valamint a prototípusok elkészítéséhez egyaránt elegendő teret és technikai hátteret biztosít. Az épületet hatalmas rekreációs külterület veszi körül, amely kiváló helyszínül szolgál a terméktesztekhez, így minden adott a Fjällräven valamennyi dolgozója számára, hogy innovatív elképzeléseiket egy inspiráló környezetben beszélhessék át és valósíthassák meg.  

„Hisszük, hogy fejlődni csak úgy lehet, ha a különböző igények, nézetek vagy tudás találkozik egymással. Egy saját, dedikált fejlesztőműhely pedig elengedhetetlen az ilyen innovációs képességek megújításában” – mondta a Verkstad egyik megálmodója, Erik Blomberg. A Fjällräven innovációs vezetője úgy véli, egy ötletnek akkor van a legnagyobb esélye megvalósulni, ha a kreatív pillanatban minden kéznél van – az anyagok, a varrógép, a tér - ahhoz, hogy elkészülhessen egy prototípus. 

A Verkstad a kutatás-fejlesztés újfajta, szabadabb megközelítésének gyakorlóterepként működik, hogy a túrafelszerelések tartósabbak, funkcionálisabbak, könnyebben javíthatóak legyenek, miközben a környezet számára kevésbé megterhelő anyagokat, megoldásokat tartalmaznak. Ezek egy része az „X” jelöléssel ellátott termékekben valósul meg, de a későbbiekben számos más felszerelésben is meg fog jelenni. 

Kézzelfogható innováció  

A Verkstad eddigi újításait a svéd outdoor márka elsőként a Singi termékcsaládba, „X” jelöléssel építette bele. Mivel ezek a termékek régóta a Fjällräven kínálatába tartoznak, remekül bizonyítják, hogy nem kell feltétlenül valami teljesen újat alkotni a termékek gyakorlati értékének és időtállóságának növelése és a környezeti hatás csökkentése érdekében. A Singi X-Anorak ujjainál például tépőzár helyett - ami összegyűjti a törmeléket és idővel elgyengülhet - egy behúzható záróelem található, míg a többfunkciós Singi X-Balaclava sapkaként, sálként és arcvédőként is használható, egyvarrásos konstrukciójának köszönhetően pedig minden formájában maximális kényelmet biztosít. 

A Verkstadban zajló fejlesztésekre – az ötlettől a kész termékig – kellően hosszú idő áll rendelkezésre, hiszen számtalan ellenőrzésen és teszten kell átesnie egy-egy „X” felszerelésnek ahhoz, hogy a vásárlók a kezükben tarthassák, és ami még fontosabb, hosszú ideig elégedetten használják. Hiszen végeredményben minden Fjällräven innovációnak az a célja, hogy kisebb környezeti hatású, praktikus és élethosszig tartó termékeket fejlesszenek.   


Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval

Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval 

Hatalmas gáz- és hamuoszlop tört a magasba az olasz sziget felett.
Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.