Élénkülő francia turisztikai marketing

Az utóbbi időben megélénkültek a magyar-francia turisztikai kapcsolatok. Néhány hónappal ezelőtt a síterepek mutatkoztak be Budapesten, most pedig – időzítve az Utazás kiállításhoz – kevésbé ismert, elsősorban tavasszal és nyáron élvezhető régiók hozták el kínálatukat - írja laptársunk, az mfor.hu.

Dagmar Grzeja, a Bécsben székelő közép- és kelet-európai Atout France marketing igazgatója nyitotta meg a Francia Intézetben rendezett mini workshopot, ahol tájékoztatást kaptunk az idei év kiemelkedő eseményeiről is.

Provence-tól a Loire völgyig
A Budapestre érkező francia régió képviselők közül Clémence Prevost a Provence-i La Ciotat szépségeit ecsetelte. Ez nem más, mint egy apró város a híres Calanques Nemzeti Park szívében, színes házakkal, élénk kis kikötővel, egzotikus gyümölcsökben, zöldségekben és tengeri herkentyűkben gazdag piaccal, és gyönyörű, strandolásra alkalmas partszakaszokkal.

Se szeri, se száma Franciaországban a kastélyoknak és apátságoknak. A Loire-völgyi Fontevraud királyi apátsága az egyik legnagyobb, épségben fennmaradt intézmény, amely a valaha itt élt szerzetesekről híres. Nemrégiben új múzeumot nyitottak itt, de a teljes turisztikai infrastruktúra rendelkezésére áll a vendégeknek, szálloda és fine dining étterem egyaránt.

Párizs közelsége nagy vonzerő
Grand Roissy nagy előnye, hogy mindössze 30 km-re van Párizstól, úgy is nevezik, hogy „az üzleti élet és a szabadidő földje". Ideális konferencia helyszín, ehhez igazodik a minőségi szállodai infrastruktúra, de gazdag a kulturális élet is, a közelben pedig történelmi falvak, kastélyok, múzeumok és parkerdők várják az ide igyekvő utazót, amint azt Chloé Lemberton marketing szakember elárulta. A MICE turizmust, a csapatépítést célzó létesítmények között új szálloda, golfpálya és szabadulószoba is szerepel.

Nancyben új városi termálfürdő és élményközpont nyílik. Ha Franciaország, akkor bor: a burgundi borok és általában a francia borkészítési metódus 2015 óta része az UNESCO világörökségnek. Se szeri, se száma idén is a gasztronómiai és boros rendezvényeknek, Elzásztól Bordeaux-ig.

Tesztelik, mennyire „zöldek” a szállodák
Évfordulókban gazdag ez az év, 100 éve hogy elhunyt Gustave Eiffel, aki megalkotta Párizs örök jelképét. Ötven éve hunyt el Pablo Picasso és 170 éve született van Gogh. Az évfordulókat gazdag kiállításokkal és más rendezvényekkel ünneplik. Nagyszabású sporteseményekre kerül majd sor az elkövetkező két év, amelyekre szintén erős vendég-forgalmat várnak.

Újabban az egyik legfontosabb jelszó a fenntartható, a zöld turizmus. Ennek jegyében kerül sor a szállodák megmérettetésére, 243 kritériumnak kell megfelelniük. Fokozott hangsúlyt fektetnek a természeti örökségek megőrzésére. A nemzeti parkok és a hegyvidékek kiemelt szerepet kapnak.

Rövid információkat kaphattunk arról is, melyek a távlati tervek. A következő két évben olyan évfordulók következnek, mint a D-Dayre, a normandiai csatára való emlékezés. Az elzászi Strasbourg jövőre a World Book Capital 2024 címmel büszkélkedhet majd, amelyet számos kulturális esemény kísér.

Feltámad az Orient Expressz
A TGV-t senkinek nem kell bemutatni, de az új TGV-k kevesebb energiát fogyasztanak és környezetbarátabbak az előző típusoknál. Az Orient Expressz is feltámad, az Accor lánc üzemelteti majd.

Amint arra még emlékezhetünk, a járvány megtépázta Franciaország idegenforgalmát, pedig a világ legnépszerűbb turisztikai célpontjáról van szó. 2021-ben hozzávetőleg 45 millióan látogattak ide, ez körülbelül fele a szokásos turista létszámnak. Közülük 207 ezer volt a magyar turista.

Ám az impozáns számok ellenére nem ülnek a babérjaikon: Franciaország folyamatosan jelentős beruházásokkal és új fejlesztésekkel várja a látogatókat. Ami a hagyományos turistavonzó attrakciókat illeti, szintén szorgalmas marketingpolitikát folytatnak, az olyan, viszonylag kicsi piacon is, mint Magyarország.

Nem újdonság, hogy Franciaország a világ turisztikai nagyhatalma: a múzeumok, a kastélyok, Párizs, az azúrkék tengerpart, a síterepek, a kulináris élmények, a borászat, a divat, a parfümipar akkor is turisták millióit vonzaná évente, ha csak szinten tartanák a hírverést. De a Covid óta különösen nagy szüksége van az országnak az aktív marketingre, hiszen a korlátozások miatt náluk is visszaesett az elmúlt két év alatt a turisták száma, hasonlóan a világ többi országához.

Állami támogatás a kerékpáros turizmusnak is
A franciaországi szállodai és éttermi szektort a francia gazdasági minisztérium jelentős mértékű támogatásban és járulékmentességben részesítette a Covid miatt. Amint az egy másik workshopon elhangzott, a francia államigazgatás nagy mértékben támogatja a szektort, hogy megőrizhesse vezető pozícióját, egyben erős hangsúlyt fektessen a fenntartható turizmusra.

Két éve lesz, hogy bemutatták be a Destination France-t, a turizmus fejlesztését célzó tervet, amelyet 1,9 milliárd eurós büdzsével indítottak. A távlati terv, hogy Franciaország 2030-ra a fenntartható és a kerékpáros turizmus első számú célpontjává váljon, és erre jelentős központi forrást biztosítanak.

Elek Lenke

mfor.hu


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.