„Február 12-én délután indult a csoportunk Burmába, erre az egyik utasunk 11-én délelőtt telefonált, hogy nem találja az útlevelét” – kezdi a nem mindennapi történetet Haris Ernő, a Haris Travel ügyvezetője.
„Rögtön elirányítottuk a Visegrádi utcába, hogy kérjen második útlevelet azonnali kiállításra. Így február 12-én reggelre megvolt az új útlevél. Igen ám, de az érvényes burmai vízum az eltűnt útlevélre volt érvényes. Új burmai vízumot pedig az új útlevélbe csak a kiállítás után lehet kérni, aminek az ügyintézése legalább egy nap. Tehát hiába készült el az új útlevél délelőtt, akkor sem engedné fel a repülőgépre az illetőt a légitársaság, mert a jegyen szereplő célállomás Rangoon, Burma korábbi fővárosa, és oda nincs érvényes vízuma.
Volt azonban annyi szerencséje az utasnak, hogy egy tranzitéjszakát Dohában töltött a csoport, mi pedig ezzel kaptunk egy kis időt, hogy megoldjuk a problémát. 12-én délelőtt átírattuk az illető repülőjegyét Rangoon helyett Bangkokba – a légitársaság, a Qatar Airways szerencsére rugalmasan kezelte az ügyet. Így az utas végül az eredeti időpont szerint, 12-én elutazhatott – Thaiföldre, mert oda nem kell vízum. Utasunk így ott töltötte a tranzit éjszakát. Mi közben február 12-én reggel, az új útlevél adatainak birtokában gyorsan megigényeltük az új burmai vízumot, ez meg is érkezett február 13-án. A vízumot azonnal továbbítottuk Thaiföldre, és vettünk egy külön repülőjegyet az utasnak a Bangkok-Rangoon útvonalra, és 14-én reggel az utas elrepülhetett az új vízum birtokában. Végül is ugyanakkor érkezett meg Rangoonba, amikor a csoport is landolt a dohai tranzitszállás után."
Miután minden rendben lezajlott, az utas bevallotta, hogy az útlevél elvesztése után nem is remélte, hogy egyáltalán el tud utazni. Furcsa módon ezt mégsem köszönte meg a Haris Travel utazási irodának.
„A hazaérkezés óta már eltelt egy hét, de utastársunk eddig nem jelentkezett, hogy a több mint 400 dollárra rúgó pluszköltségeket - az új vízum, a bangkoki szállás és a transzferek díját valamint a Bangkok-Rangoon repülőjegyet – kifizesse. Az ügyintézésért nem számolunk el egy fillért sem, mert ezt csak szakmai szeretetből lehet megtenni” – zárta a történetet Haris Ernő.