A tájékoztatás szerint az idei pályázaton 16 uniós tagállam 30 városa versengett, a szakmai zsűri végül a 7 leginkább kiemelkedő pályázat közül választotta ki a két győztest. Bordeaux és Valencia a címet 2020-óta viselő svédországi Göteborgtól és a spanyolországi Malagától veszi át. Bordeaux pályázata azzal emelkedett ki, hogy a kezdeményezők az egész várost be kívánják vonni az intelligens turisztikai kezdeményezéseik megvalósításába. A város modernizációját célzó innovatív turisztikai stratégiáik kidolgozását pedig a helyi közösségek, valamint az oda látogatók részvételével tervezik.
Valencia kezdeményezése a fenntarthatóságot, a hozzáférhetőséget állítja az innovációt és a kulturális helyszínek megismerését segítő intelligens turisztikai stratégiájának és kapcsolódó eseményeinek középpontjába. Mindkét város kezdeményezése példa lehet más városok számára az együttműködésre az érdekelt felek és ágazatok között - tették hozzá.
Az Európai Bizottság European Capital of Smart Tourism nevet viselő turisztikai kezdeményezésének célja, hogy támogassa a fenntartható és innovatív turisztikai fejlesztéseket, és minél szélesebb körben ismertesse meg az intelligens turizmus nyújtotta előnyöket. A cím elnyeréséhez erős európai dimenziójú, egyedi turisztikai programot kell létrehoznia a pályázó városoknak. A díjazott városok innovatív programjaik továbbfejlesztéséhez, valamint az egész unióra kiterjedő megismertetéséhez kapnak támogatást.
{youtube|id=LFHqZ7v9rfY}
Forrás: MTI