Felrobbantotta a netet Linz szókimondó imázsfilmje

Az egyik leginnovatívabb ausztriai turisztikai egyesület hírében álló Linz Tourismus újabb vakmerő akcióval hívta fel magára a figyelmet. Egy alig három perces videóval immáron több, mint egy hete tematizálja az osztrák médiát és közbeszédet, a szokatlan akció továbbra is hatalmas hullámokat ver.

A megoldás az újszerűségben rejlik. A film készítésére megbízást adó linzi turisztikai egyesület, - a Linz Tourismus - szakított minden bevett szokással és gyakorlattal, amelyek a klisészerű, varázslatos és idilli képeket mutató imázsfilmekre volt ez idáig jellemző. A „Linz az Linz” promóciós film őszinte, reális és autentikus képet kíván adni a városról, ahogy azt némi önironiával a helyiek maguk is látják - vallják a készítők. „Egy város nem csak a házakból és látványosságból, hanem legfőképpen az emberekből áll” - olvasható a Linz Tourismus szakmai koncepciójában. Az emberek meg sokfélék, sokszínűek, akik a saját városukat is sokszor eltérően látják. Valaki unalmasnak, valaki a falu és város sajátos keverékének, valaki meg „kicsit rasszistának” tartja Linzet – ahogy ezt a film provokatív felütésében látható mini interjúkból megtudhatjuk.A szatirikus humorral megkomponált alkotás képi elemein keresztül is újszerű látószögből mutatja be a város egyes szimbolikus helyszíneit, amelyek a film szereplőinek tolmácsolásban összekacsintós tartalmi többletet is adnak a látottakhoz. A filmben nem modellek szerepelnek, hanem ténylegesen linzi polgárok, akiket a linzi filmstúdió, a Forafilm rendezője a járókelők közül választott ki – tájékoztatta szerkesztőségünket Kovács Balázs, a Linz Tourismus magyar piacért is felelős régiós megbízottja.



A film önironiával átitatott üzenete: a város messze nem tökéletes, de az itt élők tárt karokkal fogadják a látogatókat. Linz nem Bécs, nem Salzburg, nem Kitzbühel, hanem egy másik, egy „nem konvencionális Ausztria” arca. Linz egész egyszerűen Linz: „Linz ist Linz” – elevenedik meg a végén szemünk előtt a film mottója. Az önirónia keltette feszültséget a film utolsó képkockái oldják fel. A turisztikai sugallatát ugyancsak a film egyik szereplője, a láthatóan és hallhatóan is migrációs háttérrel rendelkező linzi virágárus fogalmazza meg kedvesen: „Drágáim, látogassátok meg Linzet!”

A kampányfilm közzétételét követően szinte azonnal az „osztrák youtube” trendfilmje lett, pár nap alatt többszázezres nézettséget ért el. A város polgármestere a provokatív hangvétel miatt első nyilatkozatában elhatárolódott a filmtől. Időközben a Johannes Kepler Egyetem a hatalmas sajtóvisszhangra és közérdeklődésre való tekintettel, a társadalmi vita igénye miatt külön vitaestet is szervezett a városban. A vitához hozzászólók többsége a Linz Tourismus csapatának bátorságát emelték ki, hogy őszintén, klisék és köntörfalazás nélkül merték bemutatni Linz erősségeit és gyengeségeit. A viták során megfigyelhető ugyanakkor egy törésvonal: míg az idősebbek némileg ódzkodnak a film kifejezésmódjától, addig a fiatalabb generáció szerit egy „trendi és szexi” imázsfilm született. A következő napokban a polarizáló kisfilm üzenetét részleteiben is taglaló, azokat feloldó és turisztikai fogyasztásra közvetlenül is ösztönző kampányelemek követik. Hamarosan elkészül a film angol verziója is.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a számos nemzetközi elismerésben, – köztük smart tourism city EU Bizottsági különdíjban is – részesült, az Európai Kulturális Fővárosa címet is viselő Linz város turisztikai szervezete immáron a város élménylaborjaként, programgeneráló- és történetmesélő turisztikai szervizközpontként definiálja saját szerepét, s ennek megfelelően teljesen új alapokra helyezte munkáját.

{youtube|id=ilVoxX7MDGc}


Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?