Felrobbantotta a netet Linz szókimondó imázsfilmje

Az egyik leginnovatívabb ausztriai turisztikai egyesület hírében álló Linz Tourismus újabb vakmerő akcióval hívta fel magára a figyelmet. Egy alig három perces videóval immáron több, mint egy hete tematizálja az osztrák médiát és közbeszédet, a szokatlan akció továbbra is hatalmas hullámokat ver.

A megoldás az újszerűségben rejlik. A film készítésére megbízást adó linzi turisztikai egyesület, - a Linz Tourismus - szakított minden bevett szokással és gyakorlattal, amelyek a klisészerű, varázslatos és idilli képeket mutató imázsfilmekre volt ez idáig jellemző. A „Linz az Linz” promóciós film őszinte, reális és autentikus képet kíván adni a városról, ahogy azt némi önironiával a helyiek maguk is látják - vallják a készítők. „Egy város nem csak a házakból és látványosságból, hanem legfőképpen az emberekből áll” - olvasható a Linz Tourismus szakmai koncepciójában. Az emberek meg sokfélék, sokszínűek, akik a saját városukat is sokszor eltérően látják. Valaki unalmasnak, valaki a falu és város sajátos keverékének, valaki meg „kicsit rasszistának” tartja Linzet – ahogy ezt a film provokatív felütésében látható mini interjúkból megtudhatjuk.A szatirikus humorral megkomponált alkotás képi elemein keresztül is újszerű látószögből mutatja be a város egyes szimbolikus helyszíneit, amelyek a film szereplőinek tolmácsolásban összekacsintós tartalmi többletet is adnak a látottakhoz. A filmben nem modellek szerepelnek, hanem ténylegesen linzi polgárok, akiket a linzi filmstúdió, a Forafilm rendezője a járókelők közül választott ki – tájékoztatta szerkesztőségünket Kovács Balázs, a Linz Tourismus magyar piacért is felelős régiós megbízottja.



A film önironiával átitatott üzenete: a város messze nem tökéletes, de az itt élők tárt karokkal fogadják a látogatókat. Linz nem Bécs, nem Salzburg, nem Kitzbühel, hanem egy másik, egy „nem konvencionális Ausztria” arca. Linz egész egyszerűen Linz: „Linz ist Linz” – elevenedik meg a végén szemünk előtt a film mottója. Az önirónia keltette feszültséget a film utolsó képkockái oldják fel. A turisztikai sugallatát ugyancsak a film egyik szereplője, a láthatóan és hallhatóan is migrációs háttérrel rendelkező linzi virágárus fogalmazza meg kedvesen: „Drágáim, látogassátok meg Linzet!”

A kampányfilm közzétételét követően szinte azonnal az „osztrák youtube” trendfilmje lett, pár nap alatt többszázezres nézettséget ért el. A város polgármestere a provokatív hangvétel miatt első nyilatkozatában elhatárolódott a filmtől. Időközben a Johannes Kepler Egyetem a hatalmas sajtóvisszhangra és közérdeklődésre való tekintettel, a társadalmi vita igénye miatt külön vitaestet is szervezett a városban. A vitához hozzászólók többsége a Linz Tourismus csapatának bátorságát emelték ki, hogy őszintén, klisék és köntörfalazás nélkül merték bemutatni Linz erősségeit és gyengeségeit. A viták során megfigyelhető ugyanakkor egy törésvonal: míg az idősebbek némileg ódzkodnak a film kifejezésmódjától, addig a fiatalabb generáció szerit egy „trendi és szexi” imázsfilm született. A következő napokban a polarizáló kisfilm üzenetét részleteiben is taglaló, azokat feloldó és turisztikai fogyasztásra közvetlenül is ösztönző kampányelemek követik. Hamarosan elkészül a film angol verziója is.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a számos nemzetközi elismerésben, – köztük smart tourism city EU Bizottsági különdíjban is – részesült, az Európai Kulturális Fővárosa címet is viselő Linz város turisztikai szervezete immáron a város élménylaborjaként, programgeneráló- és történetmesélő turisztikai szervizközpontként definiálja saját szerepét, s ennek megfelelően teljesen új alapokra helyezte munkáját.

{youtube|id=ilVoxX7MDGc}


A madridiak Balatonja a magyarok kedvence

A madridiak Balatonja a magyarok kedvence  

A magyarok körében azért is lett népszerű a terület, mert más spanyol régiókhoz képest jóval könnyebben megközelíthető.
Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt

Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt 

 „Mi vagyunk a nagy vesztesek” – mondják a párizsi kulturális szektorban dolgozók.
Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét

Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét 

Lezárták a szicíliai Catania repülőterét, amelyet hamueső temetett be az Etna vulkán kitörése miatt kedden.
Prémium úti cél Törökországban

Prémium úti cél Törökországban 

A török félsziget a hírességek kedvenc "prémium” úti célja.
Pompeii, a betemetett város

Pompeii, a betemetett város 

A kapun belépve megcsap a történelem szaga – a hatalmas kövekkel kirakott utcákat járva úgy érzem magam, mintha egy időgép visszavitt volna az ókorba.
Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb

Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb  

A Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal budapesti képviselete a következő információt küldte szerkesztőségünkbe.
Magyarok nélkül megállna Ausztria

Magyarok nélkül megállna Ausztria 

Tíz év alatt több mint a duplájára nőtt a magyarok létszáma Ausztriában, ami napjainkban már meghaladja a 107 ezret.
Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban

Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban 

Ha a nyaralást Horvátországba tervezi, mindenképp érdemes felfedezni az Adriai-tengeren található természeti kincseket.
Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban

Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban 

A borravaló megítélése kultúránként és nemzetenként változó: ami az egyes országokban szokás, az egy másikban akár sértés is lehet. 
Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában

Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában 

Linz kirobbanóan sikeres a magyar látogatók körében is.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.