A Novotel Budapest Centrumban rendezett workshopon egyedi és izgalmas túra-ajánlatokkal, egyéni és csoportos, szabadidős és hivatásturisztikai ötletekkel, szafarikkal és exkluzív ajánlatokkal készültek a túraszervezők és szállodák, valamint a South African Airways a Tensi Aviation és a Travel Advance szervezésében.
„A magyar piacon nagy lehetőség van a fejlődésre, hiszen erősödik a gazdaság, nő az utazási kedv, de Afrika még kevésbé ismert. Célunk, hogy leporoljuk a régi Afrika-imázst, és megmutassuk, hogy ez egy tiszta, nagyon sok területen biztonságos kontinens, ahol nincs zsúfoltság, de fejlődik a turisztikai infrastruktúra. És míg Botswana, Tanzánia, Namíbia, Kenya és Dél-Afrika Európa nyugati részén már jól ismert desztinációk, Közép-Európával kevésbé erős a kötelék – mondta Paddington Tucker, a Travel Advence ügyvezetője.
A promócióhoz azonban nem számíthatnak a helyi turisztikai hivatalok szűkös büdzséjére, így a szolgáltatók maguk indultak négy várost (Prága, Budapest, Varsó és Krakkó) átfogó road-showra. Ám aki alaposabban is megismerné a kontinens (de leginkább annak keleti része) kínálatát, júniusban a tanzániai Kilifair kiállításon találkozhat további szolgáltatókkal. A UNWTO statisztikái szerint tavaly 7 százalékkal bővült az afrikai beutazó turizmus (bár az északi területeken a növekedés mértéke elérte a 10 százalékot), és összességében 67 millióan utaztak a kontinensre.
Forrás: Turizmus Online