Francia randevú Bécsben

A francia turisztikai szolgáltatók ismét Bécsben tartották szokásos éves találkozójukat Közép-Európa utazásszervezőivel.

Corinne Foulquier, az Atout France osztrák és közép-európai piacáért felelős regionális igazgatója ismertette országa eredményeit: Franciaország a világ legtöbbet látogatott desztinációjaként megőrizte első helyét; a külföldi turisták száma 2012-re elérte a 83 milliót. A beutazás növekedési üteme (2013-ban 6%) meghaladta az 5%-os világátlagot. Franciaországban a GDP 7,3%-a származik a turizmusból, mely 2 millió munkahelyet biztosít. Néhány további „leg”: 57,9 millió napi síbérletet értékesítettek 2013-ban, ezzel a franciák elsők lettek a síelők célországai között, megelőzve az Egyesült Államokat és Ausztriát. A Louvre a világ leglátogatottabb múzeuma (9,72 millió látogató 2012-ben).

14 regionális turisztikai marketingszervezet (döntően Dél-Franciaországból), 20 síterep, 19 szálláshely és szállodai hálózat, 3 közlekedési vállalat, 4 beutazás- és kirándulásszervező, a Fragonard parfümcég és a Lido de Paris hozta el kínálatát Bécsbe. A szuperexpressz hálózatról (Thalys) és az értékesítő cég újdonságáról (Voyages-sncf) már külön beszámoltunk ebben a cikkünkben.

Öt, kifejezetten kulturális, illetve műemléki területen tevékenykedő céggel és szervezettel is találkozhattak a résztvevők, bizonyítékául annak, hogy mennyire komolyan veszik a közép-európai turisták kiemelkedő kulturális érdeklődését.

Minták a kultúrkincsek hasznosítására

Sokat tanulhatunk a franciák módszereiből: a műemlékek marketingje nemcsak helyi, regionális és országos turisztikai hivatalok feladata. A kulturális örökségek átfogó üzemeltetésére, marketingjére központosított, tematikus szervezetek és cégek szakosodtak. Az utazásszervezők dolgát nagyon megkönnyíti, hogy egy helyen, előnyös feltételekkel intézhetik el belépőjegy- és programfogalásaikat. A MICE üzletágban tevékenykedők pedig álomszép műemléki helyszínekre szervezhetnek exkluzív programokat.

A Centre des Monuments Nationaux a francia kulturális minisztérium alá tartozó szervezet, mely 100 kiemelkedő nemzeti műemlék gondozását és átfogó menedzselését végzi. A CMN nem rest valamennyi B2B vásáron külön standdal képviseltetni magát. A hozzá tartozó világhírű műemlékekben évente 400 rendezvény lebonyolításáról gondoskodik. 3D-s filmek, számítógépes grafikák segítségével teszik élményszerűvé a látogatást. Kisebb léptékű szervezet a Culturespaces, mely 11 értékes, kisebb, kevésbé ismert műemléket, múzeumot kezel. Gondoskodik a közös marketingről, a belépőjegyek árusításáról, a csoportok fogadásáról, ellátásáról és látványos kiállítások szervezéséről.

Kínálatukhoz tartozik a római színház (Orange), az Amphiteatrum (Nimes), az Ephrussi de Rotschild Villa és a Greek Villa Kérylos, mindkettő Nizza és Monaco között. Egy kőfejtő bánya 16 méteres falaira (Carriéres de Lumiéres) óriási multimédiás berendezés segítségével idén Klimt képeit vetítik. De egyetlen műemlék, a Pont du Gard (a világ legmagasabb, háromemeletes, épségben fennmaradt római kori vízvezetéke) is sokféle program hátterévé és helyszínévé vált. A helyi TDM a fogadófeltételek – parkolás, étkezés, vásárlási lehetőség – megteremtésével, a többnyelvű információ és marketing biztosításával, a beárazott a programcsomagok kimunkálásával érte el a nagy látogatottságot.


Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre

Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre 

Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat.
Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok

Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok  

A többség igyekszik a nyári pihenést úgy megszervezni, hogy a pénzügyi lehetőségek összhangban legyenek a nyaralási elképzelésekkel.
Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval

Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval 

Hatalmas gáz- és hamuoszlop tört a magasba az olasz sziget felett.
Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.