Francia randevú Bécsben

A francia turisztikai szolgáltatók ismét Bécsben tartották szokásos éves találkozójukat Közép-Európa utazásszervezőivel.

Corinne Foulquier, az Atout France osztrák és közép-európai piacáért felelős regionális igazgatója ismertette országa eredményeit: Franciaország a világ legtöbbet látogatott desztinációjaként megőrizte első helyét; a külföldi turisták száma 2012-re elérte a 83 milliót. A beutazás növekedési üteme (2013-ban 6%) meghaladta az 5%-os világátlagot. Franciaországban a GDP 7,3%-a származik a turizmusból, mely 2 millió munkahelyet biztosít. Néhány további „leg”: 57,9 millió napi síbérletet értékesítettek 2013-ban, ezzel a franciák elsők lettek a síelők célországai között, megelőzve az Egyesült Államokat és Ausztriát. A Louvre a világ leglátogatottabb múzeuma (9,72 millió látogató 2012-ben).

14 regionális turisztikai marketingszervezet (döntően Dél-Franciaországból), 20 síterep, 19 szálláshely és szállodai hálózat, 3 közlekedési vállalat, 4 beutazás- és kirándulásszervező, a Fragonard parfümcég és a Lido de Paris hozta el kínálatát Bécsbe. A szuperexpressz hálózatról (Thalys) és az értékesítő cég újdonságáról (Voyages-sncf) már külön beszámoltunk ebben a cikkünkben.

Öt, kifejezetten kulturális, illetve műemléki területen tevékenykedő céggel és szervezettel is találkozhattak a résztvevők, bizonyítékául annak, hogy mennyire komolyan veszik a közép-európai turisták kiemelkedő kulturális érdeklődését.

Minták a kultúrkincsek hasznosítására

Sokat tanulhatunk a franciák módszereiből: a műemlékek marketingje nemcsak helyi, regionális és országos turisztikai hivatalok feladata. A kulturális örökségek átfogó üzemeltetésére, marketingjére központosított, tematikus szervezetek és cégek szakosodtak. Az utazásszervezők dolgát nagyon megkönnyíti, hogy egy helyen, előnyös feltételekkel intézhetik el belépőjegy- és programfogalásaikat. A MICE üzletágban tevékenykedők pedig álomszép műemléki helyszínekre szervezhetnek exkluzív programokat.

A Centre des Monuments Nationaux a francia kulturális minisztérium alá tartozó szervezet, mely 100 kiemelkedő nemzeti műemlék gondozását és átfogó menedzselését végzi. A CMN nem rest valamennyi B2B vásáron külön standdal képviseltetni magát. A hozzá tartozó világhírű műemlékekben évente 400 rendezvény lebonyolításáról gondoskodik. 3D-s filmek, számítógépes grafikák segítségével teszik élményszerűvé a látogatást. Kisebb léptékű szervezet a Culturespaces, mely 11 értékes, kisebb, kevésbé ismert műemléket, múzeumot kezel. Gondoskodik a közös marketingről, a belépőjegyek árusításáról, a csoportok fogadásáról, ellátásáról és látványos kiállítások szervezéséről.

Kínálatukhoz tartozik a római színház (Orange), az Amphiteatrum (Nimes), az Ephrussi de Rotschild Villa és a Greek Villa Kérylos, mindkettő Nizza és Monaco között. Egy kőfejtő bánya 16 méteres falaira (Carriéres de Lumiéres) óriási multimédiás berendezés segítségével idén Klimt képeit vetítik. De egyetlen műemlék, a Pont du Gard (a világ legmagasabb, háromemeletes, épségben fennmaradt római kori vízvezetéke) is sokféle program hátterévé és helyszínévé vált. A helyi TDM a fogadófeltételek – parkolás, étkezés, vásárlási lehetőség – megteremtésével, a többnyelvű információ és marketing biztosításával, a beárazott a programcsomagok kimunkálásával érte el a nagy látogatottságot.


Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták

Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták 

Észak-Korea bejelentette, hogy Raszon, az orosz és kínai határ közelében fekvő város, újra megnyílik a külföldi turisták előtt.
Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben

Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben 

A Rász el-Haima Turisztikai Hivatal (RAKTDA) friss adatai szerint a vendégéjszakák száma rekordszintet ért a tavalyi évben.
Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben

Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben  

Nagyobb sportesemények, menő zenei programok, inspiráló lassú utak, alternatív úti célok.
Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál

Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál  

Velence idén még a szokásosnál is különlegesebb karnevált rendez: 18 napos ünnep február 14-től március 4 -ig tart a város csatornáin, hídjain és terein.
Merre indulnak idén az amerikai turisták?

Merre indulnak idén az amerikai turisták? 

Ha ma Amerika szóba kerül, a Los Angeles-i szörnyű tűzvész vagy Trump beiktatása a fő téma.
Újra népszerűek az utazási irodák?

Újra népszerűek az utazási irodák?  

A Z generáció tagjainak 38 százaléka nem online foglal.
Indul a bécsi báli szezon –  fokozott rendőri biztonsági intézkedések

Indul a bécsi báli szezon – fokozott rendőri biztonsági intézkedések 

Az osztrák rendőrség tagjai több mint egy hónapon át fokozottan védik a parketten keringőzőket. A báli szezon csúcseseményét, a bécsi operabált idén február 27-én tartják.
Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB

Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB 

Az esemény idén is különleges élményt kínál a „világ körüli utazás négy nap alatt” mottó jegyében.
Horvátországi adatok  magyar vendégérkezésekről

Horvátországi adatok magyar vendégérkezésekről 

 Az adatokból az is kiderült, hogy nemcsak a nyári hónapokban választják úti célul az országot.
Megvan a földkerülő verseny győztese

Megvan a földkerülő verseny győztese 

A francia Charlie Dalin nyerte meg a tizedik Vendée Globe földkerülő vitorlásversenyt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.