Corinne Foulquier, az Atout France osztrák és közép-európai piacáért felelős regionális igazgatója ismertette országa eredményeit: Franciaország a világ legtöbbet látogatott desztinációjaként megőrizte első helyét; a külföldi turisták száma 2012-re elérte a 83 milliót. A beutazás növekedési üteme (2013-ban 6%) meghaladta az 5%-os világátlagot. Franciaországban a GDP 7,3%-a származik a turizmusból, mely 2 millió munkahelyet biztosít. Néhány további „leg”: 57,9 millió napi síbérletet értékesítettek 2013-ban, ezzel a franciák elsők lettek a síelők célországai között, megelőzve az Egyesült Államokat és Ausztriát. A Louvre a világ leglátogatottabb múzeuma (9,72 millió látogató 2012-ben).
14 regionális turisztikai marketingszervezet (döntően Dél-Franciaországból), 20 síterep, 19 szálláshely és szállodai hálózat, 3 közlekedési vállalat, 4 beutazás- és kirándulásszervező, a Fragonard parfümcég és a Lido de Paris hozta el kínálatát Bécsbe. A szuperexpressz hálózatról (Thalys) és az értékesítő cég újdonságáról (Voyages-sncf) már külön beszámoltunk ebben a cikkünkben.
Öt, kifejezetten kulturális, illetve műemléki területen tevékenykedő céggel és szervezettel is találkozhattak a résztvevők, bizonyítékául annak, hogy mennyire komolyan veszik a közép-európai turisták kiemelkedő kulturális érdeklődését.
Minták a kultúrkincsek hasznosítására
Sokat tanulhatunk a franciák módszereiből: a műemlékek marketingje nemcsak helyi, regionális és országos turisztikai hivatalok feladata. A kulturális örökségek átfogó üzemeltetésére, marketingjére központosított, tematikus szervezetek és cégek szakosodtak. Az utazásszervezők dolgát nagyon megkönnyíti, hogy egy helyen, előnyös feltételekkel intézhetik el belépőjegy- és programfogalásaikat. A MICE üzletágban tevékenykedők pedig álomszép műemléki helyszínekre szervezhetnek exkluzív programokat.
A Centre des Monuments Nationaux a francia kulturális minisztérium alá tartozó szervezet, mely 100 kiemelkedő nemzeti műemlék gondozását és átfogó menedzselését végzi. A CMN nem rest valamennyi B2B vásáron külön standdal képviseltetni magát. A hozzá tartozó világhírű műemlékekben évente 400 rendezvény lebonyolításáról gondoskodik. 3D-s filmek, számítógépes grafikák segítségével teszik élményszerűvé a látogatást. Kisebb léptékű szervezet a Culturespaces, mely 11 értékes, kisebb, kevésbé ismert műemléket, múzeumot kezel. Gondoskodik a közös marketingről, a belépőjegyek árusításáról, a csoportok fogadásáról, ellátásáról és látványos kiállítások szervezéséről.
Kínálatukhoz tartozik a római színház (Orange), az Amphiteatrum (Nimes), az Ephrussi de Rotschild Villa és a Greek Villa Kérylos, mindkettő Nizza és Monaco között. Egy kőfejtő bánya 16 méteres falaira (Carriéres de Lumiéres) óriási multimédiás berendezés segítségével idén Klimt képeit vetítik. De egyetlen műemlék, a Pont du Gard (a világ legmagasabb, háromemeletes, épségben fennmaradt római kori vízvezetéke) is sokféle program hátterévé és helyszínévé vált. A helyi TDM a fogadófeltételek – parkolás, étkezés, vásárlási lehetőség – megteremtésével, a többnyelvű információ és marketing biztosításával, a beárazott a programcsomagok kimunkálásával érte el a nagy látogatottságot.