Sonja Jelinkova (Jelinek Szonja) a Szlovák Idegenforgalmi Hivatal budapesti képviseletének vezetője az eseményen hangsúlyozta, hogy Magyarország mindig a 4-5. helyen szerepel a küldőországok rangsorában Szlovákia számára. Az pedig különösen kedvező fejlemény, hogy tavaly 31 ezer vendégéjszakát töltöttek el honfitársaink a téli hónapokban szlovák kereskedelmi szálláshelyeken, aminek köszönhetően már sikerült elérni a 2019-es magyar vendégforgalom volumenét Szlovákiában.
Land art alkotásokért is mehetünk idén a régióba
Sonja Jelinkova az eseményen bemutatta Kassa és a kassai régió turisztikai szakembereit, akik részletesen beszámoltak eredményeikről és újdonságaikról. Török Attila, a Košice Región Turizmus (KRT) ügyvezetője elmondta, hogy a megye minden évben nyújt célzott támogatást az idegenforgalom számára. 2022-ben 2,14 millió eurónyi támogatást kaptak az úgynevezett Terra Incognita projektjek. Ezeknek a nemzetközi és belföldi vonzerejű rendezvényeknek, kiállításoknak az a célja, hogy minőségi tartalmukkal látogatókat vonzzanak a régióba. Idén nyáron a Terra Incognita keretében létrejövő izgalmas, a művészet és a természet keresztezéséből születő, úgynevezett land art projekteknek is tanúja lehet, aki a régióba látogat. Török hozzátette: 2022 telén a KRT és kojsói önkéntesek sífutópályákat alakítottak ki. Ezeknek köszönhetően beindult az első rendszeres síbusz-járat a Kojsó-hegy csúcsára. Március 27-ig 2100 sífutót, szánkozót és gyalogos turistát szállított fel a busz. Ezenkívül egy új fotópont is létesült a Kojsó tetején, az Erika menedékház mellett. A KRT és az autóbusz-társaságok közötti partnerségnek köszönhetően tavaly tovább folytatódtak az egynapos autóbuszos kirándulások és rendszeresen indultak a kerékpárokat szállító buszok járatai is Gömörbe, a Kojsói csúcsra és Tokajba. A nyári szezonban a KRT 21 tematikus autóbuszos kirándulást indított, amelyeken összesen 863 fő vett részt, minden korcsoportból.
Sokszorosan díjnyertes kampányok
Korábban a kassai régió a területén, illetve közelében található 18 UNESCO világörökségi helyszínt állította marketingstratégiája középpontjába, néhány éve azonban lendületes és humoros spot-okkal fordultak a fiatalabb generációk felé, akik számára olyan, a régióban szerezhető élményeket gyűjtöttek össze, amelyeket érdemes felvenniük bakancslistájukra. "2020-ban bemutatott turisztikai kampányunk két egymást követő évben speciális nyári marketingkampánnyá alakult. 2021-ben 11 elismerést kapott és a legsikeresebb kampányok egyike lett, minden ágazatot tekintve Szlovákiában. Marketingszervezetünk 2022-ben a Haravara-kampányhoz is kapcsolódott, amely a gyerekeknek szól. Folytatódott nagyköveti programunk is, amelyben street art művészek, borászok, méhészek ajánlják a régiót. Tavaly nyári kampányunkkal a Cseh Köztársaságot is megcéloztuk, főként a Prága - Kassa repülőjárat támogatásával. Ennek eredményeként 21%-kal nőtt régiónk látogatottsága Csehországból és egyúttal a Ryanair járat iránti kereslet is megemelkedett, így a szolgáltató növelni tudta a járatok gyakoriságát" - tette hozzá a szakember.
Új szállás, tanörvény, hajtánypálya
A marketing mellett fejlesztésekben is részt vett a KRT. 2022 nyarán összefogással új turistaszállást építettek fel Felső-Mecenzéf falu közelében. A Terra Incognita keretén belül a Szepességben létrejött a Rotenberg geo-tanösvény, új stég épült a Ruzsin-víztározón vízibiciklikkel és kajakokkal, Morván pedig egy méhskanzen és apiterápiás központ jött létre. A Borsi-kastély közelében megvalósult egy vízi- és kerékpáros pihenőpont és kajakkölcsönző, a Gyermekvasúton pedig az ovális hajtánypálya. Elektromos kerékpár-töltőállomásokat is létesítettek, új trailparkot építettek és a vadászfalvi tó felett elkészült az első zipline is a Kassa régióban.
Az új attrakciókkal gazdagodott régió idén is szeretettel várja a magyar turistákat.
Bővebb információ: www.kosiceregion.travel
Turizmus Online