A résztvevők, köztük 70 vásárló és 27 médiaképviselő 14 közép-európai országból érkeznek: Ausztria, Lengyelország, Csehország, Románia, Magyarország, Szlovákia, Bulgária, Szlovénia, Horvátország, Ukrajna, Oroszország, Szerbia Bosznia-Hercegovina és Montenegró.
A ZEW magja a Händel-csarnok nagytermében megrendezett workshop, ahol 30 németországi turisztikai vállalkozás mutatja be aktuális termékeit és szolgáltatásait. A kiállítók és a vásárlók tapasztalatot cserélhetnek a trendekről, a küldőpiaci keresletről és a németországi turisztikai kínálatról, üzleti kapcsolatokra tehetnek szert, illetve kiépíthetik hálózatukat. A DZT a keretprogramon belül szemináriumokat is kínál a német kiállítók számára.
Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke elmondta: „A ZEW értékesítési platformként az elmúlt öt évben rendkívül hozzájárult ahhoz, hogy még jobban feltárjuk Közép-Európa és Dél-Kelet-Európa növekvő piacait. Idén január és július között csupán a Szövetségi Statisztikai Hivatal által feljegyzett résztvevő országok vendégeinél majd 6,9 millió vendégéjszakát regisztráltunk. Ebben az időszakban ezen országok közül többen átlagon felüli növekedést mutatnak az európai küldőpiaccal való összehasonlításban, ilyen például Lengyelország (plusz 5 százalék), Románia (plusz 3,9 százalék), Szlovákia (plusz 15,4 százalék), Horvátország (plusz 12 százalék) és Ukrajna (plusz 15,3 százalék). Egy külön ezekre a piacokra kidolgozott tervvel tovább szeretnénk stabilizálni és növelni a vendégéjszakák számát a növekedéssel kecsegtető piacokon.”
Forrás: Turizmus Online