Horvátországban már csak online fizethetik az IFÁ-t a hajósok

A Horvátországban tartózkodó hajós turisták mostantól nem a kikötői kapitányságokon, hanem kizárólag online módon fizethetik meg az idegenforgalmi adót - tájékoztatta a Horvát Turisztikai Közösség (HTZ) budapesti képviseletének igazgatója csütörtökön az MTI-t.

Ivana Herceg tájékoztatása szerint a HTZ és a Tengerészeti, Közlekedési és Infrastrukturális Minisztérium közös döntése értelmében mostantól a hajós turisták a nautika.evisitor.hr oldalon fizethetik meg az idegenforgalmi adót, a továbbiakban nem lesz lehetőség a kikötői kapitányságokon vagy azok kirendeltségein történő befizetésre. A weblapon minden nemzetközileg használatos bankkártyát elfogadnak. A fizetést követően a hajós egy visszaigazolást kap az e-mail-címére, amelyet a hajózás teljes ideje alatt meg kell őriznie.

Horvátországban a tengeren tartózkodó turisták a hajó hosszúsága, illetve 2020-tól a hajón tartózkodó személyek száma és az általuk eltöltött vendégéjszakák száma alapján kötelesek megfizetni az idegenforgalmi adót. A fizetés új módjáról szórólap is készült, amely a magyaron kívül nyolc nyelven ismerteti az online fizetésre vonatkozó tudnivalókat.

A szakember arról is beszámolt, hogy a horvát Turisztikai és Sportminisztérium a horvát közegészségügyi intézettel karöltve folyamatos tájékoztatást nyújt egy-egy sziget - a szárazföldi területeknél jóval kedvezőbb - fertőzöttségi adatairól, továbbá az ott működő Covid-tesztállomások elérhetőségéről a www.safestayincroatia.hr portálon.

A Földközi-tengeri térségben Horvátország rendelkezik a második legtöbb szigettel, a 78 nagyobb és 524 kisebb sziget mellett 642 szirtet tartanak nyilván, amelyek jelentős részét adják a turisztikai forgalomnak. Ivana Herceg hozzátette még: a statisztikai adatok szerint a magyar turisták évről évre egyre nagyobb számban választják a hajózást, bár 2020-ban csaknem 50 százalékkal kevesebben voltak az Adriai-tengeren hajóval. Tavaly 45 ezer vendégéjszakát töltöttek a magyar turisták a horvát vizeken, míg 2019-ben 85 ezret.

Forrás: MTI


ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek

ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek 

Biztos jele a nyár kezdetének, hogy összegyűlnek a Magyarországon működő külföldi turisztikai képviseletek vezetői, hogy találkozzanak a szakmával.
TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket

TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket 

Görögország legnagyobb szállodaláncai mutatták be csütörtökön idei újdonságaikat a TUI szervezésében hazai utazási szakembereknek a páratlan panorámával rendelkezdő Sunhill Bisto & Skybárban.
Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében

Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében 

Egy kis ízelítőt adunk az újturizmus világával foglalkozó népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast-sorozat legújabb részéből.
Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni!

Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni! 

Hasznos tippek külföldre utazás előtt.
Új dubaji programok - télen-nyáron

Új dubaji programok - télen-nyáron 

A már ismert, ikonikus látnivalók mellett számos gyerek és családi, szabad- és beltéri program, kulturális rendezvények hosszú sora várja a Dubajba látogatókat.
Extrém hőség Görögországban és Cipruson

Extrém hőség Görögországban és Cipruson 

Lezárták a turisztikai látványosságokat, és felfüggesztették az iskolai oktatást.
Az utazás az új álommeló

Az utazás az új álommeló  

A 18-27 év köztiek és a 28-37 év köztiek döntő többsége tartja álommunkának az utazást.
Friss adatok a német beutazó turizmusról

Friss adatok a német beutazó turizmusról 

A DZT legújabb jelentése szerint az előzetes adatok és az aktuális számok alapján a német beutazó turizmus dinamikusan növekedett 2024. első negyedévében.
Strandnyitás Párizsban

Strandnyitás Párizsban 

A St. Tropez és Nizza hangulatát megidéző vízpartokat természetesen a Szajna partján alakítják ki.
Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs  

A „Post-Vienna-Blues” – megvonási tünet szindrómára alapuló kampányt máris több nemzetközi sajtóorgánum felkapta.