Huszonötezer eurós kárt okozott egy amerikai turista a Spanyol lépcsőn

Éled a tömegturizmus, jönnek a szabályok betartását mellőző utazók is. A Spanyol lépcsőre 2018 óta még leülni sem szabad. 

Huszonötezer eurós (9,8 millió forint) kárt okozott az az amerikai turista, aki lelökte rollerét a római Spanyol lépcsőn. A pénteken a kora hajnali órákban történt esetről egy arra járó videót készített, a rendőrség később elkapta a 28 éves nőt, és 29 éves férfi partnerével együtt megbírságolta őket. A férfi elektromos rollerét tolva sétált le az UNESCO világörökség részét képező, 18. századi márvány lépcsőfokokon - írta a The Guardian online kiadása nyomán az MTI.

A párnak megtiltották, hogy visszatérjen a Spanyol lépcsőhöz, melyet 2015-ben 1,5 millió euróért állítottak helyre.
Az incidens előtt két héttel egy szaúd-arábiai férfi Maseratijával hajtott el a világhírű lépcsősoron, ahol 2018 óta még leülni is tilos.


Az Olaszországba látogatók száma újra elérte a világjárvány előtti szintet, a neves műemlékek környékén tömegek gyűlnek össze. Az idegenforgalmi ágazat fellendülése azonban azt is jelenti, hogy visszatérnek az illemszabályokat megsértő turisták. 


Áprilisban egy holland látogatót büntettek meg ezer euróra, mert belemászott a Trevi-kútba, ami a pandémia előtt elég gyakran megesett. Néhány nappal korábban egy 39 éves argentin férfit azzal vádoltak meg, hogy megsértette a repülési tilalmat, és drónja egy Róma központjában álló műemléképület tetejébe csapódott. A drónt a Piazza Venezián reptette, amikor elvesztette az irányítását, és az eszköz a 15. században épült Palazzo Venezia tetejének ütközött.

Nemcsak Rómában történik ilyesmi: két héttel korábban két mexikói turista drónja csapódott a pisai ferde toronynak. Velencét sem kímélik a rosszul viselkedő turisták: egy francia férfit azért bírságoltak meg, mert SUP-jával a Canale Grandén evezett, két német nő pedig azért fizetett, mert a San Stae-templom mellett bikiniben napoztak.

Forrás: MTI


ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek

ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek 

Biztos jele a nyár kezdetének, hogy összegyűlnek a Magyarországon működő külföldi turisztikai képviseletek vezetői, hogy találkozzanak a szakmával.
TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket

TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket 

Görögország legnagyobb szállodaláncai mutatták be csütörtökön idei újdonságaikat a TUI szervezésében hazai utazási szakembereknek a páratlan panorámával rendelkezdő Sunhill Bisto & Skybárban.
Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében

Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében 

Egy kis ízelítőt adunk az újturizmus világával foglalkozó népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast-sorozat legújabb részéből.
Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni!

Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni! 

Hasznos tippek külföldre utazás előtt.
Új dubaji programok - télen-nyáron

Új dubaji programok - télen-nyáron 

A már ismert, ikonikus látnivalók mellett számos gyerek és családi, szabad- és beltéri program, kulturális rendezvények hosszú sora várja a Dubajba látogatókat.
Extrém hőség Görögországban és Cipruson

Extrém hőség Görögországban és Cipruson 

Lezárták a turisztikai látványosságokat, és felfüggesztették az iskolai oktatást.
Az utazás az új álommeló

Az utazás az új álommeló  

A 18-27 év köztiek és a 28-37 év köztiek döntő többsége tartja álommunkának az utazást.
Friss adatok a német beutazó turizmusról

Friss adatok a német beutazó turizmusról 

A DZT legújabb jelentése szerint az előzetes adatok és az aktuális számok alapján a német beutazó turizmus dinamikusan növekedett 2024. első negyedévében.
Strandnyitás Párizsban

Strandnyitás Párizsban 

A St. Tropez és Nizza hangulatát megidéző vízpartokat természetesen a Szajna partján alakítják ki.
Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs  

A „Post-Vienna-Blues” – megvonási tünet szindrómára alapuló kampányt máris több nemzetközi sajtóorgánum felkapta.