Limitált szériás, húsgolyós gyertyákat dobott a piacra az IKEA, új szintre emelve az illatmarketing fogalmát. A feltehetőleg komoly meetingen megszületett ötlet nem trollkodás: a gyertyák a nagyobb, amerikai Store in Box promó részei, amiben a vásárlók egy dobozban vihetik haza az ikeás vásárlóélmény különböző illatait. Az áruház a tízéves családi programját, a Family kártyásokat ünnepli a remek ötlettel, a megvalósításon pedig az Ogilvyvel dolgoztak együtt.
Sajnos nem valószínű, hogy záros határidőn belül hozzá tudnátok jutni a húsgolyós gyertyákhoz: egyelőre összesen 1925 darab készült és az évfordulóval kapcsolatos amerikai sorsolásos játékon lehet csak egyet-egyet nyerni. A promóidőszak augusztus 6. és 22. között fut – ha valaki valamiért éppen több gyertyát is nyerne, küldjön egyet a Montevideo utcába is.
Az IKEA ezzel az ötlettel olyanokhoz csatlakozott, mint például a KFC, az Apple vagy a fánkot áruló Dunkin’ Donuts, amelyek korábban már mind alakítottak át termékeket illatos gyertyákká.
Forrás: Adweek / kreativ.hu