A népszavazás után beszakadó font automatikusan levitte a brit termékek és szolgáltatások árát a nemzetközi vásárlók számára. Nem véletlen, hogy hirtelen igencsak megugrott a kínaiak érdeklődése a brit nyaralások iránt a Ctrip.com International utazási alkalmazás közlése szerint – írja az Investor.hu a Bloombergre hivatkozva.
Ha pedig a gyenge font kitart, az még jót is tehet a brit luxuscégeknek, amelyek legnagyobb vásárlói bázisát a kínai turisták adják. A világ második legnagyobb gazdaságából tavaly 270 ezer utazást bonyolítottak le az Egyesült Királyságba, ami 46 százalékos emelkedésnek számít. Ráadásul a British Airways tulajdonosa is azt nyilatkozta, a gyenge font fokozni fogja a turisták beáramlását.
Az érmének azonban van egy másik oldala is. Nevezetesen, hogy a gyenge font igencsak visszafoghatja a brit turisták vásárlóerejét. Ez pedig az egész európai turizmus számára kiemelt kérdés, mivel a németek után a brit utazók költik el a legtöbb pénzt az európai országok közül – mintegy 39 millió fontot – külföldön. A legfontosabb célországok között pedig ott van Spanyolország, Franciaország és Írország is.
A szektor azonnal reagált is a brexitre. A légitársaságok, a hotelek és más szabadidős tevékenységekkel összefüggő vállalatok részvényei esni kezdtek. Az EasyJet például 12 éve nem esett akkorát, mint hétfőn, miután a vállalat közölte, a britek kilépése a csökkenő kereslet miatt negatív hatással lesz a nyár további részére.
Forrás: Investor.hu