Így áll most a világ turizmusa bankkártya adatok alapján

Bár az utazások fellendülése globális szinten továbbra is egyenetlen, a vizsgált országok egyötöde a belföldi repülőjegy-foglalások tekintetében visszatért a járvány előtti szint 90%-ára. 

A Mastercard Economics Institute által készített jelentés a Mastercard globális hálózatának összesített és anonimizált értékesítési adatai alapján nyújt mélyebb betekintést az utazással kapcsolatos változásokba 32 ország adatait felhasználva. A tanulmány magában foglalja a szabadidős- és üzleti, a helyi- és távolsági utazások, valamint a megtakarítások - költekezések közötti megoszlás arányát. A jelentés kitér továbbá a növekedésnek induló költési kategóriákra és arra, hogy mit jelent mindez az utazás fellendülése szempontjából.

A fizetéstechnológiai cég azzal a céllal indította el a Recovery Insights-ot, hogy segítsen a vállalkozásoknak és a kormányoknak jobban kezelni a Covid-19 által jelentett gazdasági kihívásokat. E kezdeményezés révén  adatvezérelt betekintést, elemzéseket és egyéb szolgáltatásokat nyújt a vállalkozások és kormányok számára, hogy segítse a folyamatosan változó fogyasztói költési trendek megértését és azok megfelelő kezelését.

A legfontosabb trendek a következők:

  •  A benzinköltések globálisan 13%-kal* emelkednek a korábbi, 2019-es csúcshoz képest. Az autós utazások - a 2020-as év nagy trendje - nem tűnnek el. A jelentés szerint a helyi utazások és a kevésbé ismert helyszínek iránt erős a kereslet.
  • Ahogy az emberek felkészülnek az újrakezdésre, a felhalmozott megtakarítások vásárlásokat indukálnak számos kategóriában. Többek között a szépségszalonok és a bőrönd üzletek forgalma is emelkedett, de a hajókereskedők (+30%) és a kerékpárboltok (+62%) forgalma is nőtt, köszönhetően a költségvetési ösztönzőknek és a mobilitási korlátozásoknak.
  • A légi közlekedés világszerte továbbra is jelentősen visszaesett, néhány pozitív kivételtől eltekintve. Az elemzés szerint a vizsgált országok egyötöde tért vissza a belföldi repülési aktivitásban a járvány előtti szint legalább 90%-ához. Míg egyes országok - köztük az Egyesült Államok, Ausztrália és Franciaország - meghaladják a járvány előtti belföldi járatfoglalásokat, mások - például Kanada, Thaiföld és Új-Zéland - a járvány kitörése előtti szint töredékét érték csak el.
  • Globális szinten az üzleti utazások körülbelül négy hónappal maradnak el a szabadidős utazásoktól. Az üzleti utazások a fellendülés jeleit mutatják, páldául az ausztrál belföldi üzleti utazási foglalások a járvány előtti szint közel 80%-át érik el.
  • A szabadidős utazások kapcsán a tanulmány rámutatott, hogy az USA-ban a belföldi járatfoglalások májusban a járvány előtti szint fölött voltak, bár a nemzetközi foglalások továbbra is 22%-kal maradtak el a 2019 negyedik negyedévétől. Európát tekintve Franciaországban és Olaszországban is hasonló a helyzet: a belföldi foglalások a járvány előtti szintek felett vannak, míg a nemzetközi foglalások jóval alacsonyabbak.


A korlátozott határnyitás kihívást jelentett az utazók és az utazási ágazat számára egyaránt. A kiválasztott nyitott folyosók, például az Ausztrália és Új-Zéland, valamint az USA és Latin-Amerika valamint a Karib-térség között elérik, sőt egyes esetekben meg is haladják a járvány előtti szintet.

A 10 legnépszerűbb légi folyosó az újra nyitás után:

·       Ausztrália – Ausztrália

·       Ausztrália – Új-Zéland

·       Dominikai Köztársaság – Egyesült Államok

·       Európa – Görögország

·       Európa – Maldív – szigetek

·       Európa – Egyesült Arab Emirátusok

·       Latin-Amerika – Egyesült Államok

·       Kelet – Közép Afrika – Egyiptom

·       Mexikó – Egyesült Államok

·       Egyesült Államok – Egyesült Államok

"Az elmúlt év megerősítette, hogy az utazás milyen sokat jelent számunkra - a barátainkkal, családunkkal és a nagyvilággal való kapcsolatunk, üzleti közösségeink szempontjából" - mondta Raj Seshadri, a Mastercard adat- és szolgáltatási részlegének elnöke. "A turizmus gazdasági hatásai óriásiak, és gyakorlatilag egyetlen iparág sem marad érintetlenül, ha az utazók otthon maradnak. A Recovery Insights segítségével segítettünk a légitársaságoknak az utazási útvonalak újratervezésében, a kiskereskedőknek a készletek átrendezésében, a városoknak pedig a környékbeli vásárlásokban bekövetkező változások megértésében. A célunk az, hogy ma és holnap okosabb döntéseket hozzunk a jobb eredmények érdekében."

Lényeges továbbá, hogy megértsük a turisztikai szegmensek helyi és ágazati tendenciáit, azt, hogy a turisták hogyan költenek, amíg a célállomáson tartózkodnak. Például a britek viszonylag többet költenek szállodákra, míg a Kínából érkező turisták áruházakban adnak ki több pénzt. Figyelemre méltó, hogy 2019-ben a kínaiak turisztikai költése a világ többi részén többet ért el, mint Németország (a világ 3. helyezettje) és az Egyesült Királyság (4. helyezett) turisztikai költése együttvéve. Az USA a világ 2. helyén állt a turisztikai költések tekintetében.

A teljes Recovery Insights: Ready for Takeoff? tanulmány erre a linkre kattintva érhető el. A Recovery Insights sorozat korábbi jelentései itt találhatóak.


Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán

Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán 

Különleges új sétaprogram az osztrák fővárosban.
Retro fesztivál Opatijában

Retro fesztivál Opatijában 

Június 26-28. között Opatija a retro szórakozás fővárosává válik.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában

Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában 

Első ízben mutatták ki a juhhimlőt (variola ovina) a helyi illetékes hatóságok.
Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett

Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett 

Június 17-én a belvárosi Pullmann Hotel hangulatos rendezvénytermében tartotta szezonnyitó eseményét öt Magyarországon működő nemzeti idegenforgalmi szervezet.
Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk?

Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk? 

Az UniCredit Bank Austria idén is elkészítette a nyaralási euró számítását.
Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok

Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok 

Idén minden második magyar készül külföldre utazni legalább egyszer. Az úti célok változatlanok, de egyre többe kerül a nyaralás.
Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás

Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás 

A számok átlagosan 33 százalékos utasszám-növekedést mutatnak.
EIU-index: már nem Bécs a világ legélhetőbb városa

EIU-index: már nem Bécs a világ legélhetőbb városa 

A képen látható, mely város vette át a helyét. És nemcsak Bécs, hanem Calgary és más városok is lejjebb csúsztak az idei listán. Budapest nem szerepel a Top 10 között.
Szabadság, zene, művészet – nyáron vár Temesvár

Szabadság, zene, művészet – nyáron vár Temesvár 

Érkezik az Art Encounters Biennálé és a JazzX Festival .

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.