A párizsi és 65 agglomerációs önkormányzatot összefogó szövetség június 21-én ült össze és döntött arról, hogy nem rendeli meg többet a francia szolgáltatótól az Autolib’-et (az auto + liberté ’szabadság’ szavakból képzett brand). A július 31-től hatályos döntésnek igazi piac-átalakító hatása lesz, mert egy 140 ezres regisztrált felhasználói bázisról, ötszáz alkalmazottról és egy négyezres flottáról van szó, amely nemcsak a francia fővárost, hanem az agglomerációt is lefedte.
A döntés mögött kemény pénzügyi megfontolások álltak, az Autolib’ ugyanis 300 millió eurós veszteséget görgetett maga előtt. A Bolloré-csoport vezetője, Vincent Bolloré 2023-ra szerette volna nyereségessé tenni a szolgáltatást.
Egyelőre nem lehet tudni, mi lesz a kis szürke, Bluecar névre keresztelt autók sorsa, amiknek látványa idestova nyolcadik éve határozza meg a párizsi belváros látványát. Valószínűleg egy részük a cég más szolgáltatási helyszíneire, így Lyonba, Bordeaux-ba, vagy Indianapolisba fognak kerülni. A szolgáltatási területen több mint hatezer parkolóhely fog felszabadulni, júliusban fokozatosan egyre kevesebb autót lehet majd lefoglalni.
A kiépített töltőhálózat azonban megmenekülhet, mert a nyilvános töltőoszlopok a legtöbb elektromos Renault és Peugeot, valamint a BMW i3, a Nissan Leaf, a Mitsubishi i-MiEV, az Opel Ampera, a Smart ED vagy a Toyota Prius Plug-in Hyrid típusokkal is kompatibilisek. Az 1100 töltőoszlopot 2019 végéig veszi át a francia főváros és az agglomeráció.