Korábban már beszámoltunk arról, hogy a Svájci Turisztikai Hivatal, a svájci születésű 20-szoros Grand Slam-győztes tenisz-világklasszist, Roger Federert választotta az ország turisztikai nagykövetéül.
Meg is érkezett a kampány első darabjának egyike, amelyben a hollywoodi ikon, Robert de Niro is szerepel.
A kisfilmben a színész egy videót néz Svájcról, amit a teniszező küldött át neki, mert arra kéri, forgasson vele közösen filmet országáról. De Niro előtt közhelyes filmsorok peregnek Svájcról: jódli, behavazott hegyek, lovasszán. A színész fel is hívja Federert, és köntörfalazás nélkül arról panaszkodik Svájcról - ami a világ számára is ismert sztereopítia - hogy annyira szép, tökéletes és minden problémától mentes, hogy az már szinte unalmas. De Niro kifejti, hogy neki valami drámára, izgalomra van szüksége, ez illik a profiljába. Mindemellett a svájciakat is túl kedvesnek titulálja De Niro és azt rója fel Federernek, hogy ő is túl kedves, ahogy a svájciak általában, és most, hogy kikosarazta, legalább az arcába vághatta volna, hogy "B..d meg!"
Federer nem adja fel, és izgalomnak azt javasolja, síeljenek le egy óriási hegyről, vagy másszanak fel egy lélegzetelállító alpesi helyszínre, Svájcban ezt is megtehetik, erre De Niro bemondja a kisfilm utolsó, csattanós poénját: "Ehhez hívd talán Hanks-et!"
A néző pedig tudja, hogy a színész - nem kevés malíciával - Tom Hanksre utal, aki imádja megformálni az extrém élethelyzetbe került karaktereket.
Hasonló antireklámmal, amely valójában a legtökéletesebb marketing egy adott úti célnak, már találkozhattunk az In Bruges-ben (Erőszakik) is. A kiváló ír krimi-komédia a belga műemlékvárost, Bruges-t tünteti fel hasonló színben, ami rengeteg turistát hozott a városkának.
{youtube|id=wXcBGfXXL4w}