Idén májustól a kifizetett összeg a duplájára nőhet, ami a választott utasbiztosítási csomagtól és a késés mértékétől függően, a külföldről induló járatok esetében maximum 40 ezer forintot jelent.
Fotó: Depositphotos
Mint ezzel kapcsolatos közleményükben kifejtik, a tavalyi nyár nehéz időszakot jelentett az európai légi közlekedés és az utasok számára.
Az összes járat közel 40 százaléka – néhány percestől akár több óráig terjedően – késett, vagy teljesen törölték, ami 112 millió utas terveit nehezítette meg.
Ezek a számok jóval magasabbak, mint a világjárvány előtti években, amikor átlagosan a járatok 27 százaléka késett.
A repülős utat választókra nehezedő bizonytalanságra igyekszik megoldást adni
az Allianz utasbiztosítása az ingyenesen igényelhető automatikus térítéssel.
Bencsik Tamás, a cég Személybiztosítási igazgatóságának vezetője:.
Az automatizálással és a valós idejű adatok felhasználásával gyors pénzügyi segítséget tudunk adni. A bankszámlára utalt kompenzáció ugyanis fedezheti az étkezés és egyéb alapvető szükségletek költségeit, amíg az utas a repülőtéren várakozik, mert például késik a járata. Az automatikus kifizetés egy ingyenesen igényelhető plusz szolgáltatásunk, amely az utasok számára kényelmet és biztonságot jelent, és nagyobb értékkel ruházza fel az utasbiztosítási kötvényüket
Mint írják, a blokkláncon alapuló és okosszerződéseket alkalmazó technológia nem csupán valós időben követi nyomon a repüléseket és automatikusan indítja a kompenzáció kifizetését, de az új fejlesztés révén már figyeli is a kiindulási repteret. A kifizetésig tartó teljes folyamat automatikus, gyors, biztonságos, és nem igényel manuális teendőt.
Egyszerű igénylés, gyors kifizetés
Az Insurwizzel közösen kialakított megoldás révén az Allianz utasbiztosításai mellé az ügyfeleknek a biztosítás megkötésekor csupán a légi járat számát, annak indulását és a bankszámlaszámot kell megadni – semmilyen további dokumentumot nem szükséges benyújtani, az utazó ügyfeleknek nincs egyéb teendője. Ez azt jelenti, hogy már nem kell bejelenteni a biztosító felé, ha a járat késik, a megadottól eltérő repülőtérre száll le útvonal-módosítás miatt, esetleg törlik – a nyomon követés valós idejű, automatizált, ahogy a kifizetés is.
Fontos tudnivaló, hogy ez a kényelmi szolgáltatás akkor érhető el, ha az indulás előtt legalább két nappal megkötjük az utasbiztosítást, szerződéskötéskor megadjuk az automatikus kifizetéshez szükséges adatokat, valamint az utazásunkhoz a biztosítás díját bankkártyával fizetjük ki.
Így a blokklánc alapú szolgáltatásnak köszönhetően automatikusan, kárbejelentés nélkül érkezhet meg a szerződés szerinti szolgáltatási összeg. Ha azonban szerződéskötéskor nem volt lehetőség az automatikus szolgáltatás választására, a repülőút során történt biztosítási eseményre vonatkozó szolgáltatási igényünket érdemes bejelenteni a biztosítónak.