Kezdettől kockázatos vállalkozás volt a Titanic roncsát nézegetni

Az OceanGate-et már évekkel korábban, külső és belső szakértők egyaránt katasztrofális problémák lehetőségére figyelmeztették. Mindez akkor történt, amikor a cég még csak előkészítette védjegyének szánt misszióját, amelynek során dúsgazdag turistákat visz le a Titanic roncsaihoz, adja hírül az euronews.com portál.

2018 januárjában az OceanGate mérnökcsapata éppen átadni készült a Titan nevű járművet az új legénységnek, amely a jövőbeni utasok biztonságáért felelt volna. A belsős illetve a független szakemberek ekkor kezdték kongatni a vészharangot - írja a The New York Times.

Az OceanGate tengeri műveletekért felelős igazgatója, David Lochridge a bírósági dokumentumok szerint akkoriban kezdett el dolgozni egy jelentésen, és végül arra jutott, hogy a tengeralattjárónak további tesztelésre van szüksége még a bevetés előtt. A Lochridge-riport külön kitért azokra a veszélyekre, amelyek az extrém mélység elérése után leselkednek az utasokra.

 

Elmaradt hitelesítés, "félrevezető marketing"

Hónapokkal később újabb szakértők – iparági vezetők, mélytengeri kutatók és oceanográfusok – közös levelet írtak a cég vezérigazgatójának, Stockton Rushnak. Ebben azt hangsúlyozták, hogy az OceanGate "kísérleti" megközelítése és a hagyományos helyzetértékelés mellőzéséről szóló döntése "katasztrofális" problémákhoz vezethet a Titanic-küldetést illetően. Ezért mindenképpen szükségesnek tartották, hogy a Titant egy neves szakügynökség vizsgálja át, és – amennyiben rendben találja – hitelesítse. Az OceanGate ennek nem tett eleget.

Lochridge egyebek mellett aggályosnak tartotta azt, hogy a "kilátó", amely lehetővé teszi az utasok számára, hogy a hajón kívülre is kilássanak, mindössze 1300 méteres mélységig volt tanúsítva. Ez jóval kevesebb, mint amennyire a Titanicra való utazásokhoz lenne szükség, hiszen a roncsok 4000 méterrel az óceán felszíne alatt vannak.

A Rush-nak címzett közös levelet 38-an írták alá. Mindannyian a tengeralattjáró iparág szakértői, a Tengertechnológiai Társaság (Marine Technology Society) tagjai – egyöntetű aggodalmukat fejezték ki a Titan fejlesztésének módjával és a Titanic-küldetésekkel kapcsolatban is. Mint írták, a Titan marketingje "legalábbis félrevezető" volt, mivel azt állította, hogy a tengeralattjáró megfelel a DNV kockázatértékelő cég biztonsági szabványainak – az OceanGate egyáltalán nem tervezte, hogy hivatalosan tanúsíttatja a hivatal által tengeralattjáróját.

A teljes tudósítás ITT található

 

 

Forrás: The New York Times / euronews.com


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.