Kikből él a dubaji turizmus?

Az ember azt hinné, hogy a környékbeli gazdag olajországok polgárai nyúlnak a legmélyebben a zsebükbe, amikor Dubajba látogatnak. De nem így van.

Ha a turizmusról beszélünk, Dubajban szinte minden célcsoport talál valamit. Napfényt, homokot, tematikus szórakoztató parkokat, világbajnok infrastrukturát, "leg"-eket, hogy a bevásárlásról már ne is beszéljünk. Talán csak a műemlékek szerelmesei maradnak hoppon. Így aztán nem csoda, hogy évről évre folyamatosan nő a turizmus. És persze az ebből származó bevétel.

De kik villantják a legtöbb pénzt, miközben Dubajban nyaralnak, vásárolnak, konferenciáznak vagy éppen üzletet kötnek? A MasterCard egész világra kiterjedő célváros indexe alapján - amely az utazók szokásait vizsgálja - a londoniak jelentik a csúcs pénzforrást a dubaji utazási és turistaiparnak.



Az év végéig 1 millió 14 ezer utazót várnak a brit fővárosból, és ők a trendek alapján készített előrejezés szerint több mint 1 és negyed milliárd dollárt fognak otthagyni. A második helyen, meglehetősen leszakadva a londoniaktól a szaúd-arábiai fővárosból érkezők jönnek: 456 ezer utazó 359 millió dollárral. Őket a kuvaitiak, a szintén szaúdi dzseddaiak és a párizsiak követik.

Dubaj egyébként az idén került be először a világ 5 legnépszerűbb úti célja közé. Az év végéig 12 millió látogatót vár, 7 és fél százalékkal többet, mint tavaly.

Forrás: KeletPort


World Cities Summit: világvárosok vezetőinek találkozója Bécsben

World Cities Summit: világvárosok vezetőinek találkozója Bécsben 

Élhető városok jövője címmel szervezték a találkozót az osztrák fővárosban.
Z generáció utazási szokásai – rövid városlátogatások

Z generáció utazási szokásai – rövid városlátogatások 

Gyorsan, sok élményt – rövid tervezési időszakot követően.
Ahol a tenger kékje a hegyek havát tükrözi – Korzika varázsa

Ahol a tenger kékje a hegyek havát tükrözi – Korzika varázsa 

A fehér homokos, türkizkék vizű strand hátterében tornyosuló hatalmas hegye látványa mindent visz.
Szfinxet nézegetne? Nem kell Egyiptomig utaznia

Szfinxet nézegetne? Nem kell Egyiptomig utaznia 

Hanem elég eljutni a szomszédos Horvátország ismert turistaparadicsomába, Zadarba.
Friss kutatás:  az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást

Friss kutatás: az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást 

Pedig a nyaralások során bekövetkező balesetek és betegségek akár milliós költségeket is okozhatnak.
Új trend az európai utazók körében

Új trend az európai utazók körében 

Nyaralás a Balti-tenger lengyel partján.
Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben

Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben 

Újabb eset borzolja a kedélyeket Olaszországban a múzeumokban viselkedni nem tudó turisták miatt.
Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba

Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba 

Egyre népszerűbb a coolcationing.
Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön

Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön  

A Happy Travel több mint 17 éve volt jelen a szlovák utaztató piacon.
Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől

Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől 

Ha eddig azt hittük, hogy a régió és az itteni élmények nem tudnak már semmi újat nyújtani, akkor ideje újratervezni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.