Kivágták egy nottinghami ház téglafalából Banksy alkotását

Rádaásul az egyik leghíresebb művét, A hullahoppozó kislányt.

Kivágták a falból és elszállították szerdán azt a Banksy-képet, amelyet a világhírű utcaművész egy nottinghami ház téglafalára festett, adja hírül az euronews.com tudósítása.

A tavaly októberben megjelent kép egy bicikligumival hulahoppozó kislányt ábrázol. A gyűjtő a művet még idén ki akarja állítani a suffolki Moyse's Hall Múzeumban.

John Brandler galériatulajdonos egy hatszámjegyű összegért vásárolta meg a Banksy-képet, mert szeretné megóvni a híres graffitiművész alkotásait. Szerinte ugyanis az utca ártalmaitól tönkremenne a mű, a műanyag lappal védett kép hosszú távon penészedne és károsodna a szabadban.

A kép eltávolításának híre hamar terjedt a közösségi oldalakon, és sokan megosztották kedves emlékeiket, vagy csak sajnálkozásukat fejezték ki a festmény eltávolítása miatt:

A nottinghami városi tanács azon fáradozott, hogy az értékes falfestmény a településen maradhasson, de semmilyen javaslat nem vált be, így végül a háztulajdonos szabadon dönthetett arról, hogy mi legyen a téglafal sorsa.

Az önkormányzat kapcsolatban állt Banksy munkatársaival, és a hivatal úgy tudja, hogy a művész nem akarta, hogy az alkotást eltávolítsák annak a háznak a faláról, ahová felfestette. A helyhatóság nem is tudott arról, hogy a képet tartalmazó falrész kivágását tervezik.

A Nottingham Post című lap szerint a háztulajdonos megpróbálta "eladományozni" a Banksy-művet, tárgyalt is erről helyi szervezetekkel, jótékonysági csoportokkal, sőt országos testületekkel is, de a tárgyalások nem vezettek eredményre.  

Akadnak olyanok, akik a vitatják, hogy kizárólag a háztulajdonosé lenne Banksy alkotása. Egy fiatal nő szerint bár a téglák a ház részei, az utcaművészet a közösségé. "Mindannyiunké volt, és többé már nincs!" - fogalmaz Claire Knee.

A névtelenséget kérő tulajdonos azt mondta a lapnak, hogy végül az eladásból származó pénzt fogja felajánlani jótékony célokra.

Forrás: Euronews


ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek

ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek 

Biztos jele a nyár kezdetének, hogy összegyűlnek a Magyarországon működő külföldi turisztikai képviseletek vezetői, hogy találkozzanak a szakmával.
TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket

TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket 

Görögország legnagyobb szállodaláncai mutatták be csütörtökön idei újdonságaikat a TUI szervezésében hazai utazási szakembereknek a páratlan panorámával rendelkezdő Sunhill Bisto & Skybárban.
Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében

Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében 

Egy kis ízelítőt adunk az újturizmus világával foglalkozó népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast-sorozat legújabb részéből.
Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni!

Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni! 

Hasznos tippek külföldre utazás előtt.
Új dubaji programok - télen-nyáron

Új dubaji programok - télen-nyáron 

A már ismert, ikonikus látnivalók mellett számos gyerek és családi, szabad- és beltéri program, kulturális rendezvények hosszú sora várja a Dubajba látogatókat.
Extrém hőség Görögországban és Cipruson

Extrém hőség Görögországban és Cipruson 

Lezárták a turisztikai látványosságokat, és felfüggesztették az iskolai oktatást.
Az utazás az új álommeló

Az utazás az új álommeló  

A 18-27 év köztiek és a 28-37 év köztiek döntő többsége tartja álommunkának az utazást.
Friss adatok a német beutazó turizmusról

Friss adatok a német beutazó turizmusról 

A DZT legújabb jelentése szerint az előzetes adatok és az aktuális számok alapján a német beutazó turizmus dinamikusan növekedett 2024. első negyedévében.
Strandnyitás Párizsban

Strandnyitás Párizsban 

A St. Tropez és Nizza hangulatát megidéző vízpartokat természetesen a Szajna partján alakítják ki.
Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs  

A „Post-Vienna-Blues” – megvonási tünet szindrómára alapuló kampányt máris több nemzetközi sajtóorgánum felkapta.