Január és szeptember között a Szövetségi Statisztikai Hivatal részletes adatai alapján 68,1 millió külföldi vendégéjszakát jelentettek a legalább tíz ággyal rendelkező szálláshelyek, ez 2,8 millióval haladja meg az előző év ugyanezen időszakának eredményét és 4,3 százalékos növekedést jelent.
Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott a témában: „Az egész üdülési szezon alatt kitartó nyárias, napos időjárás megnövelte Németország vonzerejét üdülési desztinációként, míg az erős gazdasági keretfeltételek a fontos küldőpiacokon szintén hozzájárultak az utazási kedv növekedéséhez. Ehhez hozzájön Németország erős pozícionálása a nemzetközi versenyben: a GfK Anholt Nation Brands Index első helyén és a World Economic Forum Global Competitiveness Indexének harmadik helyén áll Németország. Nagy figyelmet keltő kampányainkkal együtt ezek nagyon jó feltételek, hogy 2018-ban sorban a kilencedik rekorderedményt érjük el.”
Küldőpiac Európa: stabil teljesítmény növekedéssel keleten és dél-keleten
Európa a legnagyobb volumennel rendelkező küldőrégióként a harmadik negyedév végéig négy százalékos növekedéssel járul hozzá a beutazás pozitív mérlegéhez: itt mindenekelőtt a kelet-európai országok és a Balkán-államai generálnak átlagon felüli fejlődési rátákat.
Tengerentúli piacok: Amerika dinamikusan növekszik
Az interkontinentális piacok változó képet mutatnak: az ázsiai erős növekedés kicsit lassul 3,3 százalékkal, míg Amerika igen dinamikus fejlődést mutat 6,2 százalékos növekedéssel.