Kutatás készült az angolok magyarországi utazási szokásiról

Egyre többen érkeznek hozzánk Nagy-Brittaniából, és egyre több időt is töltenek hazánkban. De milyen okok állnak a szigetországi turisták hazánk iránti megnövekedett érdeklődése mögött? Bauer Zsófia szociológus (Y-nsight Research) és Mezei Márk (Silberstein & Partners) kommunikációs szakember azt térképezte fel közös kutatásában, hogy milyen magyarországi turizmussal kapcsolatos beszélgetések voltak az elmúlt évben a szigetországban, és mik jelentették azokat legfontosabb témákat aminek eredményeképpen az angol utazók hozzánk és nem a világ más országába váltották meg a repülőjegyeiket.

Az elmúlt években folyamatosan nőtt a Magyarországra érkező külföldi turisták száma, és előreláthatóan ez a növekedés még az elkövetkező időszakban is folytatódni fog. 2010 óta közel másfélszeresére nőtt a külföldiek beutazásainak száma és gyakorlatilag megduplázódott a kiadásuk, 2018-ban a külföldiek költése meghaladta a 2000 milliárd forintot.

Az Egyesült Királyság évek óta elsőszámú küldőpiaca fővárosunknak, országos szinten pedig a második. A kutatás készítői éppen ezért tartották fontosnak megvizsgálni, hogy milyen vélemények és érvek jellemzik a brit netezők magyarországi utazásaival kapcsolatos beszélgetéseit.

Mikor beszélnek rólunk?

A diskurzusok trendjében egy szignifikáns kiugrást regisztráltak, valamint az év vége felé közeledve élesen emelkedik a beszélgetés volumene. Ez az időszak amikor mindenki megtervezi a jövő évi (vagy az adott év utolsó hónapjaiban esedékes egész éves bónuszok elköltésére alkalmas) pihenését. Természetesen nem csak pozitív hírekkel került be hazánk a szigetországi internetes diskurzusokba. A nyári hatalmas kiugrást például a Hableány turistahajó tragikus balesete körüli beszélgetések generálták, amelyek jó része elsősorban részvétnyilvánításokból, valamint a Budapestre látogatni készülők aggodalmairól szólt (sokan latolgatták a hazánkba tervezett programjuk átszervezését). Természetesen fontos tudnunk, hogy az év végi folyamatos emelkedés az ünnepi utazási időszakot megelőző beszélgetések is „pörgetik”. Sokan tervezik ilyenkor a téli vakációjukat, a szilveszteri bulijukat Magyarországra – és ilyenkor örömmel megosztják másokkal terveiket, illetve tippeket és tanácsokat kérnek a már helyismerettel rendelkező netezőktől.

Milyen helyzetekben merül fel hazánk neve?

A netezők tipikusan három szituációban, időpontban beszélgetnek.

Az utazásuk előtt még a tervezés szakaszában, utazás közben, amikor hazánkban vannak, valamint utazás után, már otthonról. Utazás előtt elsősorban terveiket és az országgal, látványosságaikkal kapcsolatos kérdéseiket teszik fel (leginkább a fórumokon és kommentekben). Utazás közben szintén felmerülnek a praktikus kérdések, de jóval nagyobb szerepet kapnak a spontán élménymegosztások, pillanatképek és szelfik (Twitter, Instagram, Facebook). Utazás után szintén sok képet osztanak meg, valamint élménybeszámolókat tesznek közzé (Instagram). Fórumokon ilyenkor segítik a tapasztalt utazók, a magyarországi látogatást tervezőket. 

Miért jönnek Magyarországra a britek?

Kifejezetten népszerű téma az egészségturizmus, nagyon sokan elsősorban a fogászati kezelések miatt utaznak ide, de jellemző, hogy egy-egy komplexebb kezelést is vakációzással kötnek össze. A családos, szabadidős utazók körében a klasszikus látványosságokról beszélgetnek a legtöbbet, a nevezetességek mellett kiemelten fontos témájuk a szervezett városnéző séták, valamint a budapesti hop on - hop off buszszolgáltatások. A fürdők kedvelt témája mind a klasszikus látványosságokat kedvelőknek, mind az egészségturistáknak. A felhasználókat lenyűgözi az ország fürdőkultúrája. A fürdőkben töltött napok utánra szórakozást és lazítást terveznek a britek. A bulinegyed még mindig népszerű az ide érkező fiatalok körében, számos beszélgetés során felmerül a Budapestre szervezett legény és leánybúcsúk. Ezeknek helyszíne azonban már régen nem korlátozódik a budapesti belvárosra, hanem népszerű desztináció a Balaton, az egyes borvidékek, valamit a különféle fesztiválok. A legnépszerűbb fesztivál a diskurzusok alapján egyértelműen a Sziget volt (4500 bejegyzés), de jól teljesített a Volt fesztivál (730 bejegyzés) és a Balaton Sound (450 bejegyzés) is.

Gasztronómiai élményeket az ország egész területén keresnek, a legnagyobb súllyal az egyes borvidékek szerepelnek. A rendezvények közül külön ki kell emelni, hogy a brit focirajongóknak folyamatosan témája a 2020-as Európa Bajnokság, és a budapesti helyszínen rendezett meccsek köré szervezett utazásuk. A vizsgált időszakban a sportturizmus az egyik legnépszerűbb témája a briteknek.

A sokszínű beszélgetésben külön érdekesség Magyarország történelme, sokan jönnek, hogy felkeressék a történelmi helyszíneket, valamint, hogy saját családjuk múltját kutassák fel.

Módszertan: Az Ynsight Research és a Silberstein & Partners csapata a netnográfiai kutatás során a britek magyarországi utazásaival és turizmussal kapcsolatos online diskurzusokat vizsgálta a 2018. november 20 és 2019. november 25. közötti időszakban. Az online térben megjelenő híreket, blogokat és organikus kommenteket, valamint azokat a beszélgetéseket elemezték.

Forrás: Turizmus Online


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.