Leáldozóban az agyonhájpolt influenszerek csillaga

Új trend veszi kezdetét: most már nem rá-, hanem helyette inkább lebeszélnek a vásárlásról.

Az influenszerek, azaz elsősorban a közösségi médiában híres emberek, akik nagy befolyással rendelkeznek széles követői táborukkal, kiválóan alkalmasak különböző termékek reklámozására, olvasható az index.hu ezzel kapcsolatos összefoglaló anyagában.

Mint írják, az elmúlt évtizedre jellemző influenszerkedés a bloggerkedéssel és közösségi oldalak terjedésével szippantotta be és alakította önjáró megaszendvicsemberekké a különböző alkotókat és celebeket.

Nemrég azonban fordult a kocka, és új trend jelent meg a TikTok videóplatformokon: a lebeszélők, azaz a deinfluenszerek jelennek meg sorra.

 

Az influenszerek piaci elemzők szerint tavaly 3,6 milliárd dolláros forgalmat hajtottak a reklámozóknak, felpörgették a parfümök és szempillagöndörítők eladásait. A legnagyobb forgalmat generáló sikertörténet például a Dyson negyedmilliós hajformázó szárítója volt. A kutatások szerint az Instagramon tolt termékeket előbb-utóbb a felhasználók 54 százaléka megvásárolta, a Twitteren 40 százalék volt a vásárlási arány. A TikTokon 55 százalék a vásárlási hajlandóság, bár a kínai videóplatform, mint említettük, időközben más irányba mozog alkotóival együtt.

Az influenszerek gyakran valamivel hatásosabb reklámhordozók, mint a hagyományos reklámok, ezért ma már velük dolgozik mindenki, aki a marketing területén dolgozik.

Az utóbbi időkben, különösen az elmúlt hetekben a felszínre került azonban egy ezzel szögesen ellentétes trend a #deinfluencer és #antihaul címkék alatt, ahol a videók készítői egy vagy több, felhajtással övezett termékről megállapítják, hogy pocsék, vagy van annál jóval olcsóbb alternatívája.

A trendet, mint olvasható az ismertetett cikkben, egy influenszer egyik promója robbantotta ki. Aki azzal bukott le, hogy műszempillát viselve igyekezett népszerűsíteni a L’Oréal szempillafestékét.

A deinfluenszer címke azóta 185 millió megtekintést generált, míg a több terméket bemutató antihaul videókat további 58 milliószor játszották le a Z generáció költését leginkább befolyásoló TikTokon.

A trend a globális gazdasági lassulásra reagál, és az ellen lázad, hogy az influenszerek folyamatosan fogyasztásra ösztökélnek. Végső soron komoly kihívást és valószínűleg korszakhatárt jelent a menő cuccok megítélésében.

A közösségimédia-szakértők szerint ugyanakkor nem árt figyelembe venni, hogy a deinfluenszerkedés is befolyásolás, akárcsak az influenszerkedés. Hiszen az új trend nem oldja meg a túlfogyasztást, és nem jelenti az influenszermarketing végét. A TikTok-alkotók továbbra is komoly hatással lesznek a kereskedelem közösségi média felől érkező eladásaira, ami idén 29,8 százalékkal nő az Egyesült Államokban.

 

 

Forrás: index.hu / Turizmus Online


Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka

Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka 

A nyári napforduló a svédek második legnagyobb ünnepe, az éj ilyenkor a hagyományok szerint tele van varázslattal.
Tűzvész Splitnél – videóval

Tűzvész Splitnél – videóval 

A tűzoltók egyelőre nem tudják megfékezni a lángokat.
Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán

Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán 

Különleges új sétaprogram az osztrák fővárosban.
Retro fesztivál Opatijában

Retro fesztivál Opatijában 

Június 26-28. között Opatija a retro szórakozás fővárosává válik.
Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában

Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában 

Első ízben mutatták ki a juhhimlőt (variola ovina) a helyi illetékes hatóságok.
Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett

Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett 

Június 17-én a belvárosi Pullmann Hotel hangulatos rendezvénytermében tartotta szezonnyitó eseményét öt Magyarországon működő nemzeti idegenforgalmi szervezet.
Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk?

Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk? 

Az UniCredit Bank Austria idén is elkészítette a nyaralási euró számítását.
Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok

Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok 

Idén minden második magyar készül külföldre utazni legalább egyszer. Az úti célok változatlanok, de egyre többe kerül a nyaralás.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.