A rendezvény témájához igazodva a turisztikai kiadványok mellett a szomszédos világhírű tokaji borvidék borait kóstolták meg a résztvevők a fesztiválon, ugyanakkor nagy sikert arattak az eredetvédett alma, szilva és fürtös meggypálinkák is. A finom borok a standhoz csalogatták a vendégeket, a turisztikai kínálatok megismerése pedig végképp meggyőzte őket arról, hogy Nyíregyházára érdemes ellátogatni. A fő hívószó a termálvíz volt, de természetesen az európai hírű állatpark híre is hamar elterjedt a látogatók körében.
A Lembergi Magyar Kulturális Szövetség idén ünnepelte fennállásának 30. évfordulóját, ez alkalomból magyar festményekből álló tárlat megnyitójára is sor került, ahol tiszteletét tette Íjgyártó István, Magyarország Kijevi Nagykövetségének rendkívüli és meghatalmazott nagykövete, Kuti László, Magyarország Ungvári Főkonzulátusának első beosztott konzulja és kollégái, Larissza Maleh, Magyarország lembergi tiszteletbeli konzulja, valamint Szilágyi Mátyás főkonzul, Magyarország Beregszászi Konzulátusáról. A hivatalos delegáció meglátogatta Nyíregyháza város standját is. Nyíregyháza bemutatkozása annyira sikeresnek bizonyult az „oroszlánok városának” is nevezett Lembergben, hogy a tavalyi 16 ezres látogatói számot idén túlszárnyaló rendezvényre ismét meghívták városunkat.
Az elmúlt évek tudatos marketingkampányainak hatására egyre többen fedezik fel Nyíregyházát Ukrajnából is. A KSH legfrissebb statisztikai adatai szerint idén 8,77 %-kal nőtt a vendégek-, 8,46%-kal pedig az ukrán vendégéjszakák száma az előző év azonos időszakához viszonyítva – tájékoztatta szerkesztőségünket Furkóné Szabó Marianna, a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Forrás: Turizmus Online