Luther 2017 - Németország tematikus kampánya

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) sajtótájékoztatón számolt be 2017-es tematikus kampányukról, a német idegenforgalomban várható fejlődésről, valamint a DZT középtávú céljairól február 21-én a Kempinski Hotel Corvinusban.

Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviseletének a vezetője először a német idegenforgalom fejlődéséről számolt be, amelyet számokkal is alátámasztott. 2016 első 11 hónapjában több mint egymillióval növekedett a vendégéjszakák száma, a Szövetségi Statisztikai Hivatal aktuális adatai szerint Németországban a legalább tíz ággyal rendelkező szálláshelyek 75,2 millió nemzetközi vendégéjszakát jelentettek január és november között. Így a német beutazás volumene 2015-höz képest 1,4 százalékkal növekedett.

A képviselet vezetője hivatkozott Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal igazgatótanácsi elnökének nyilatkozatára: „Németország 2016-ban a nehéz feltételek ellenére is további növekedést generált. Ezt mutatja a desztinációk nemzetközi versenyében elért erős pozíciója is. A gazdasági faktorok, mint a Brexit vagy a nagy volumenű küldőpiacok recessziója, de a biztonsági kérdések, mint például a terrortámadásoktól való félelem időszakosan visszafoghatják az egyes küldőországok polgárainak utazási kedvét.”

Az eredményeket sorolva elhangzott: a kínai vendégéjszakák száma Németországban 1,1 százalékkal nőtt, India 7,8 százalékos, Dél-Korea 5,7 százalékos, a többi ázsiai állam pedig 3,8 százalékos növekedést generált. A Perzsa-öböl arab államai viszont november végéig 6 százalékos, míg Japán 12,4 százalékos csökkenést mutat.

Kissé csökkent a magyar turisták száma

Németország a magyar utazók körében 13 százalékos piaci részesedéssel az egyik legkedveltebb úti cél, megelőzve többek között Horvátországot, Olaszországot és Romániát. A magyarok németországi utazásainak – 636.000 utazás – 64 százaléka szabadidős, 36 százaléka üzleti célú. A több mint tíz ággyal rendelkező németországi szálláshelyeken 2016. január és november között 664.601 vendégéjszakát töltöttek el a magyar utazók, amely enyhe, 0,8%-os csökkenésnek felel meg az előző időszakhoz képest, de a 2016 novemberi vendégéjszakák száma több mint 10%-kal meghaladja a 2015-ös értéket.

A magyar utazók 2015-ben tett összesen 169 ezer németországi üdülésének 17 százaléka üdülési régiókra esik (víz mellett, vidéken vagy a hegyekben), 60 százaléka pedig úgynevezett felfedező utazás (8% körutazás, 52% városlátogatás és rendezvénylátogatással összekötött utazás). Az üdüléseknél figyelemre méltó a magyar utazók átlagon felüli (48%) vonzódása a városlátogatásokhoz. A magyarok németországi nyaralásának átlagos hossza 6,5 nap.

A szövetségi államok terén továbbra is a dobogó legfelső fokát foglalja el a legközelebb fekvő Bajorország (33,1%), második Baden-Württemberg (20,2%) és harmadik Észak-Rajna-Vesztfália 11% -kal. Az utazási lehetőségek folyamatos bővülése miatt mind a repülés, mind a vasúti közlekedés terén egyre vonzóbbá válnak a német úti célok, melyek leginkább a fiatalabb célcsoportot motiválják városlátogatásra. Berlin 54.170 vendégéjszakával továbbra is a magyar utazók legkedveltebb német városa volt, emellett München 45.992 és Frankfurt 18.897 vendégéjszakával mutatta népszerűségét 2015-ben.

Czeiszing Miklós véleménye szerint az új tematikus kampánnyal – Luther 2017 – az eddig elért eredményeket idén tovább növelik. Ez az esemény lehetőséget nyújt arra, hogy a reformáció jubileuma kapcsán egy modern Németország-képet mutassanak be világszerte. A vallási kereteken túl a reformáció az európai kultúrtörténet fontos állomása – a reformációval kapcsolatos helyszínek és személyiségek világszerte ismert kultúrtörténeti kincsnek számítanak, így különösen alkalmasak a kulturális utazások marketingjére.

Luther 2017 – a reformáció 500 éve Németországban

A Német Turisztikai Hivatal (GNTB) 2017-ben a reformáció 500 éves jubileumát állítja világszerte végzett értékesítési és marketingtevékenységei középpontjába. A „Luther 2017 – a reformáció 500 éve Németországban” elnevezésű tematikus kampány a Luther-évtized csúcspontját jelenti. Luther Márton, mint a reformáció szimbolikus alakja és Németország híres történelmi személye fontos szerephez jut a kampányban, 500 év telt el azóta, hogy Luther Márton a 95 tételt kiszegezte a wittenbergi vártemplom ajtajára.

Németországot nyolc Luther-útvonal hálózza be keresztül-kasul. Céljuk az egyéni utazók segítése a tájékozódásban, összekötve azt a 42 helyszínt, amelyek a reformátor életéhez és működéséhez kapcsolhatók. Az útvonalak kezdő- és végpontjai, valamint a köztes állomások jól megközelíthetők busszal, vonattal, autóval vagy kerékpárral.

Az első útvonal: Berlintől Magdeburgig: „Ahol Luther öröksége megelevenedik” , a második Berlintől Frankfurtig: „Létezés és változás”címmel, a harmadik útvonal Eisenachtól Altenburgig: „Reformáció és kulturális örökség” tart, a negyedik Lipcsétől Drezdáig: „Politika és forradalom” elnevezéssel, az ötödik Frankfurttól Berlinig: „Prédikációk és birodalmi gyűlések: Luther utazásai”, a hatodik Frankfurttól Berlinig: „Valóság és vízió”, a hetedik Frankfurttól Wittenbergig: „Kis emlékhelyek, nagy hatás”, a nyolcadik útvonal pedig a Frankfurttól Münchenig: „Határokon túl: út Európába” tart, és amely Augsburgban és Münchenben zárul.

A tematikus utakon kívül még számos esemény kötődik a kampányoz, amelyről ide és ide kattintva informálódhatnak.


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.