Mafengwo, Dianping, Tuniu - ha kínai turistákra számít, jegyezze meg ezeket a neveket!

A kínai turisták egyre gyakrabban utaznak önállóan, távolabbra merészkednek és kevesebbet költenek vásárlásra. Egy új tanulmány szerint alapvetően változnak meg a kínai turisták utazási szokásai, és ehhez érdemes alkalmazkodniuk a turisztikai szolgáltatóknak.

Míg 2015-ben a második legfontosabb utazási motiváció a vásárlás volt a kínai turisták körében, 2016-ban ez már a harmadik helyre csúszott vissza. Az is figyelemre méltó, hogy a negatív események azonnal elriasztják az adott úti céltól a kínai turistákat, bár ez a hatás csak 6-9 hónapig tart általában . A kínai kiutazó turizmus évről-évre bővül, és az idén várhatóan eléri a 150 milliót. A kínaiak utazásaik során sokat költenek, ugyanakkor utazási szokásaik gyorsan változnak.

Az Oliver Wyman kutatócég 2000 kínai állampolgárt kérdezett ki utazási szokásairól. A legfontosabb változás, hogy egyre több kínai utazó maga tervezi meg utazását. Míg 2015-ben minden hetedik utazást utazási irodák keresztül foglaltak le a kínaiak, addig 2016-ban már csak minden negyvenediket. Manapság a kínai utazók túlnyomó többsége magának szervezi meg a külföldi útját. A tervezés során az ismerősök véleményét és online információs forrásokat, fórumokat veszik figyelembe. Ezért kulcsfontosságú, hogy a szolgáltatóknak legyen kínai nyelven is elérhető honlapjuk. A kutatók állítják: a TripAdvisor önmagában nem elég, olyan oldalakon is körülnéznek vélemények után a kínai utazók, mint a Mafengwo, a Dianping, a Tuniu, a Qyer és a Lvmama. Ugyanakkor a szolgáltatóknak olyan kínai aggregátoroldalakon is ott a helyük, mint a Ctrip, a Qunar és az Elong.

Az utóbbi időben az egyik legfontosabb változás a kínaiak utazási szokásaiban, hogy egyre kevesebben utaznak magukban, és egyre gyakrabban megy külföldre az egész család gyerekekkel. Ez különösen jó hír a családbarát desztinációk számára. Ráadásul egy család tagjai eltérő dolgokat szeretnek vásárolni, a nők kozmetikumokat, a férfiak borokat, a gyerekek meg játékokat. A családos utazókat a legtöbb helyen szeretik, mert hosszabb ideig maradnak és a kényelem általában fontosabb számukra, mint az ár.

A kínai turisták egyre hosszabb ideig utaznak a tengerentúlra, különösen az Egyesült Államokba. Egyre fontosabb vonzerő számukra a természeti környezet és a városok, de egyre kevésbé érdeklik őket a vásárlási lehetőségek. Az angliai és franciaországi utazásaik is egyre hosszabbak. Nagy-Britannia vonzereje különösen a font árfolyamának gyengülésével nőtt meg. Franciaország neve összekapcsolódik a luxus fogalmával, ezért ott luxushotelben és butikszállodákban szállnak meg a kínai turisták, a pénzüket pedig kozmetikumokra és ékszerekre költik.

Ellentétes irányú folyamat figyelhető meg két közeli desztináció, Hongkong és Japán esetében – ahol eddig a bevásárlás volt a legfőbb utazási motiváció. Bár az utazók száma tovább nőtt, de az utak átlagos időtartama csökkent. Egyre kevésbé éri meg egy kínai turistának külföldön bevásárolni, hiszen az interneten keresztül ma már minden otthon is megrendelhető.

A teljes tanulmány ezen a linken érhető el. 


Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak

Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak 

Az olaszországi Nápoly közelében történt a tragédia, a Faito-hegyre vezető drótkötélpályán.
Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét

Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét 

Már hozzá is láttak.
World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit

World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit  

Főszerkesztőnk is a nemzetközi zsűri tagja.
Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok

Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok 

Sokan azt gondolják, hogy Dubajban csak költséges szórakozás várja a látogatókat. Szerencsére ez nem így van, hiszen számos ingyenes látnivalót is találunk, ha Dubajba látogatunk.
Magyar kortársművészet Milánóban

Magyar kortársművészet Milánóban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség szervezésében megvalósult Budapest Select – A VVoven View kiállítás több mint 8000 érdeklődőt fogadott a Milan Design Week során, az 5VIE designnegyed egyik kiemelt helyszíneként.
Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója

Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója 

Ez az a hely, amiről már mindenki hallott, és látta fotókon, de kevesen tudják, miért is épült valójában?
Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson

Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson 

Idén inkább utaznak a fiatalok, minthogy megvegyék a legújabb okostelefont.
A világ legnagyobb vizicsatája

A világ legnagyobb vizicsatája 

A hatalmas vízipisztolyos csata a Fehér Lótusz (White Lotus) filmsorozat egyik legfrissebb epizódjában is szerepet kapott.
Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon

Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon 

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter nyitotta meg a 2025-ös Oszakai Világkiállítás Magyar Pavilonját.
Az Adria királynője – húsvéti virágünnep Opatijában

Az Adria királynője – húsvéti virágünnep Opatijában 

Anno a Monarchia második legnagyobb üdülőhelye volt, itt gyógyult Kosztolányi Dezső és Móra Ferenc is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.