Mafengwo, Dianping, Tuniu - ha kínai turistákra számít, jegyezze meg ezeket a neveket!

A kínai turisták egyre gyakrabban utaznak önállóan, távolabbra merészkednek és kevesebbet költenek vásárlásra. Egy új tanulmány szerint alapvetően változnak meg a kínai turisták utazási szokásai, és ehhez érdemes alkalmazkodniuk a turisztikai szolgáltatóknak.

Míg 2015-ben a második legfontosabb utazási motiváció a vásárlás volt a kínai turisták körében, 2016-ban ez már a harmadik helyre csúszott vissza. Az is figyelemre méltó, hogy a negatív események azonnal elriasztják az adott úti céltól a kínai turistákat, bár ez a hatás csak 6-9 hónapig tart általában . A kínai kiutazó turizmus évről-évre bővül, és az idén várhatóan eléri a 150 milliót. A kínaiak utazásaik során sokat költenek, ugyanakkor utazási szokásaik gyorsan változnak.

Az Oliver Wyman kutatócég 2000 kínai állampolgárt kérdezett ki utazási szokásairól. A legfontosabb változás, hogy egyre több kínai utazó maga tervezi meg utazását. Míg 2015-ben minden hetedik utazást utazási irodák keresztül foglaltak le a kínaiak, addig 2016-ban már csak minden negyvenediket. Manapság a kínai utazók túlnyomó többsége magának szervezi meg a külföldi útját. A tervezés során az ismerősök véleményét és online információs forrásokat, fórumokat veszik figyelembe. Ezért kulcsfontosságú, hogy a szolgáltatóknak legyen kínai nyelven is elérhető honlapjuk. A kutatók állítják: a TripAdvisor önmagában nem elég, olyan oldalakon is körülnéznek vélemények után a kínai utazók, mint a Mafengwo, a Dianping, a Tuniu, a Qyer és a Lvmama. Ugyanakkor a szolgáltatóknak olyan kínai aggregátoroldalakon is ott a helyük, mint a Ctrip, a Qunar és az Elong.

Az utóbbi időben az egyik legfontosabb változás a kínaiak utazási szokásaiban, hogy egyre kevesebben utaznak magukban, és egyre gyakrabban megy külföldre az egész család gyerekekkel. Ez különösen jó hír a családbarát desztinációk számára. Ráadásul egy család tagjai eltérő dolgokat szeretnek vásárolni, a nők kozmetikumokat, a férfiak borokat, a gyerekek meg játékokat. A családos utazókat a legtöbb helyen szeretik, mert hosszabb ideig maradnak és a kényelem általában fontosabb számukra, mint az ár.

A kínai turisták egyre hosszabb ideig utaznak a tengerentúlra, különösen az Egyesült Államokba. Egyre fontosabb vonzerő számukra a természeti környezet és a városok, de egyre kevésbé érdeklik őket a vásárlási lehetőségek. Az angliai és franciaországi utazásaik is egyre hosszabbak. Nagy-Britannia vonzereje különösen a font árfolyamának gyengülésével nőtt meg. Franciaország neve összekapcsolódik a luxus fogalmával, ezért ott luxushotelben és butikszállodákban szállnak meg a kínai turisták, a pénzüket pedig kozmetikumokra és ékszerekre költik.

Ellentétes irányú folyamat figyelhető meg két közeli desztináció, Hongkong és Japán esetében – ahol eddig a bevásárlás volt a legfőbb utazási motiváció. Bár az utazók száma tovább nőtt, de az utak átlagos időtartama csökkent. Egyre kevésbé éri meg egy kínai turistának külföldön bevásárolni, hiszen az interneten keresztül ma már minden otthon is megrendelhető.

A teljes tanulmány ezen a linken érhető el. 


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.