Mafengwo, Dianping, Tuniu - ha kínai turistákra számít, jegyezze meg ezeket a neveket!

A kínai turisták egyre gyakrabban utaznak önállóan, távolabbra merészkednek és kevesebbet költenek vásárlásra. Egy új tanulmány szerint alapvetően változnak meg a kínai turisták utazási szokásai, és ehhez érdemes alkalmazkodniuk a turisztikai szolgáltatóknak.

Míg 2015-ben a második legfontosabb utazási motiváció a vásárlás volt a kínai turisták körében, 2016-ban ez már a harmadik helyre csúszott vissza. Az is figyelemre méltó, hogy a negatív események azonnal elriasztják az adott úti céltól a kínai turistákat, bár ez a hatás csak 6-9 hónapig tart általában . A kínai kiutazó turizmus évről-évre bővül, és az idén várhatóan eléri a 150 milliót. A kínaiak utazásaik során sokat költenek, ugyanakkor utazási szokásaik gyorsan változnak.

Az Oliver Wyman kutatócég 2000 kínai állampolgárt kérdezett ki utazási szokásairól. A legfontosabb változás, hogy egyre több kínai utazó maga tervezi meg utazását. Míg 2015-ben minden hetedik utazást utazási irodák keresztül foglaltak le a kínaiak, addig 2016-ban már csak minden negyvenediket. Manapság a kínai utazók túlnyomó többsége magának szervezi meg a külföldi útját. A tervezés során az ismerősök véleményét és online információs forrásokat, fórumokat veszik figyelembe. Ezért kulcsfontosságú, hogy a szolgáltatóknak legyen kínai nyelven is elérhető honlapjuk. A kutatók állítják: a TripAdvisor önmagában nem elég, olyan oldalakon is körülnéznek vélemények után a kínai utazók, mint a Mafengwo, a Dianping, a Tuniu, a Qyer és a Lvmama. Ugyanakkor a szolgáltatóknak olyan kínai aggregátoroldalakon is ott a helyük, mint a Ctrip, a Qunar és az Elong.

Az utóbbi időben az egyik legfontosabb változás a kínaiak utazási szokásaiban, hogy egyre kevesebben utaznak magukban, és egyre gyakrabban megy külföldre az egész család gyerekekkel. Ez különösen jó hír a családbarát desztinációk számára. Ráadásul egy család tagjai eltérő dolgokat szeretnek vásárolni, a nők kozmetikumokat, a férfiak borokat, a gyerekek meg játékokat. A családos utazókat a legtöbb helyen szeretik, mert hosszabb ideig maradnak és a kényelem általában fontosabb számukra, mint az ár.

A kínai turisták egyre hosszabb ideig utaznak a tengerentúlra, különösen az Egyesült Államokba. Egyre fontosabb vonzerő számukra a természeti környezet és a városok, de egyre kevésbé érdeklik őket a vásárlási lehetőségek. Az angliai és franciaországi utazásaik is egyre hosszabbak. Nagy-Britannia vonzereje különösen a font árfolyamának gyengülésével nőtt meg. Franciaország neve összekapcsolódik a luxus fogalmával, ezért ott luxushotelben és butikszállodákban szállnak meg a kínai turisták, a pénzüket pedig kozmetikumokra és ékszerekre költik.

Ellentétes irányú folyamat figyelhető meg két közeli desztináció, Hongkong és Japán esetében – ahol eddig a bevásárlás volt a legfőbb utazási motiváció. Bár az utazók száma tovább nőtt, de az utak átlagos időtartama csökkent. Egyre kevésbé éri meg egy kínai turistának külföldön bevásárolni, hiszen az interneten keresztül ma már minden otthon is megrendelhető.

A teljes tanulmány ezen a linken érhető el. 


Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták

Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták 

Észak-Korea bejelentette, hogy Raszon, az orosz és kínai határ közelében fekvő város, újra megnyílik a külföldi turisták előtt.
Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben

Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben 

A Rász el-Haima Turisztikai Hivatal (RAKTDA) friss adatai szerint a vendégéjszakák száma rekordszintet ért a tavalyi évben.
Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben

Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben  

Nagyobb sportesemények, menő zenei programok, inspiráló lassú utak, alternatív úti célok.
Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál

Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál  

Velence idén még a szokásosnál is különlegesebb karnevált rendez: 18 napos ünnep február 14-től március 4 -ig tart a város csatornáin, hídjain és terein.
Merre indulnak idén az amerikai turisták?

Merre indulnak idén az amerikai turisták? 

Ha ma Amerika szóba kerül, a Los Angeles-i szörnyű tűzvész vagy Trump beiktatása a fő téma.
Újra népszerűek az utazási irodák?

Újra népszerűek az utazási irodák?  

A Z generáció tagjainak 38 százaléka nem online foglal.
Indul a bécsi báli szezon –  fokozott rendőri biztonsági intézkedések

Indul a bécsi báli szezon – fokozott rendőri biztonsági intézkedések 

Az osztrák rendőrség tagjai több mint egy hónapon át fokozottan védik a parketten keringőzőket. A báli szezon csúcseseményét, a bécsi operabált idén február 27-én tartják.
Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB

Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB 

Az esemény idén is különleges élményt kínál a „világ körüli utazás négy nap alatt” mottó jegyében.
Horvátországi adatok  magyar vendégérkezésekről

Horvátországi adatok magyar vendégérkezésekről 

 Az adatokból az is kiderült, hogy nemcsak a nyári hónapokban választják úti célul az országot.
Megvan a földkerülő verseny győztese

Megvan a földkerülő verseny győztese 

A francia Charlie Dalin nyerte meg a tizedik Vendée Globe földkerülő vitorlásversenyt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.