Magyarország kulturális és turisztikai kínálata Düsseldorfban

Észak-Rajna-Vesztfália tartomány fővárosában mutatkozott be Magyarország kulturális és turisztikai kínálata. A Magyar Napokon a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) is képviseltette magát kiállítóként szeptember 5-8. között.

Egyetlen vendégnek sem kellett megtennie ezer kilométert ebben a négy napban, hogy magyar lángost, gulyást, akácmézet, kürtőskalácsot kóstolhasson vagy valódi gyümölcspálinkát kortyolhasson: az ez évben negyedik alkalommal megrendezett eseményen. A düsseldorfi városháza előtti téren felállított „Hundorfban” a látogatók testközelből ismerkedhettek a magyar kultúrával, tradicionális magyar ételekkel, valamint kézműves élményekben is részt vehettek a fazekasmester vagy a kékfestők sátraiban, sőt magyar iskolák kórusait, autentikus folklórzenét is hallgathattak. A helyi magyar főkonzul, Szegner Balázs irányításával megvalósuló Magyar Napok rendezvény 2500 négyzetméteren és 33 standon kínálta a magyar kulturális és kulináris specialitásokat a legnépesebb, 18 millió lakosú német tartomány fővárosának történelmi piacterén. Düsseldorfban számottevő a magyar kultúra jelenléte, tekintve, hogy a városban és környékén 20.000 magyar él.

A „Hundorf” kulturális programkínálata többek között a német-magyar kapcsolatok közelmúltbeli történetére, például az országhatárok 1989-es megnyitására helyezett különleges hangsúlyt: fotókiállítással emlékeztek arra, hogy éppen 30 évvel ezelőtt, 1989. szeptember 10-én éjfélkor nyitotta meg a határt Magyarország az NDK-menekültek számára, míg néhány héttel később, november 9-én a berlini fal is leomlott.

A színpadon számos, a magyar kultúrát fémjelző zenekar és művész mutatkozott be Palya Beától a többféle zenei stílust ötvöző Karaván Famílián át a tűzzsonglőrökig. Magyarország innovatív és sportos országként is bemutatkozott a düsseldorfi fesztiválon több új sportággal: a TeqVoly-val, amely a Teqball magyar sportinnováción alapszik — a röplabda és teqball keveréke, amit egy teqball asztalon játszanak –, valamint a StringBike-kal, a lánc nélküli kerékpárral.

A Budapesti Fesztivál-és Turisztikai Központ a Nyugat-Balatoni Térségmarketing Közhasznú Kht-vel (West Balaton TDM) közösen üzemeltetett információs standot az eseményen. Óriási volt az érdeklődés, tekintve, hogy Németországnak ezen a részén hiánypótló a magyar turisztikai szolgáltatók jelenléte. Az információigény egyaránt kiterjedt Budapest kulturális kínálatára, attrakcióhelyszíneire – beleértve a gyógyfürdőket is –, továbbá az új fejlesztésekre, kiadványokra és a térképekre is. Az egyéni látogatók számára vonzó turisztikai újdonság volt a Budapest Card városkártyacsalád is.


A spanyolok megelégelték a sok füstölést

A spanyolok megelégelték a sok füstölést 

A dohányzásmentes terek bővítésére, a korlátozások kiterjesztésére készül a spanyol kormány a dohánytörvény tervezett módosításával.
Indul a főszezon az IBUSZ-nál

Indul a főszezon az IBUSZ-nál 

A toplistás úti célok között továbbra is Görögország, Törökország és Spanyolország állnak az élen.
Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére

Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére 

A térség egyik legfontosabb látványossága vált elérhetetlenné, és ezzel együtt számos helyi vállalkozás és család megélhetése is veszélybe került.
Rendhagyó űrakció az osztrákoknál

Rendhagyó űrakció az osztrákoknál 

A Strauss-emlékév alkalmából a Kék Duna keringő digitális változatát elektromágneses hullámokra ültetve lőtték ki az űrbe.
Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában

Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában 

Romániában 2,5 százalékkal csökkent a turisták száma áprilisban.
Ajándék közösségi program Bécsben

Ajándék közösségi program Bécsben 

Bécs újabb lépést tesz az ifjúság bevonása és a társadalmi egyenlőség erősítése felé.
Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat

Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat 

A településvezető kedden aláírt rendelkezése a csaknem tizenkilencezer lakosú város történelmi központjára vonatkozik.
Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre

Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre 

Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat.
Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok

Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok  

A többség igyekszik a nyári pihenést úgy megszervezni, hogy a pénzügyi lehetőségek összhangban legyenek a nyaralási elképzelésekkel.
Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval

Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval 

Hatalmas gáz- és hamuoszlop tört a magasba az olasz sziget felett.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.