Egyetlen vendégnek sem kellett megtennie ezer kilométert ebben a négy napban, hogy magyar lángost, gulyást, akácmézet, kürtőskalácsot kóstolhasson vagy valódi gyümölcspálinkát kortyolhasson: az ez évben negyedik alkalommal megrendezett eseményen. A düsseldorfi városháza előtti téren felállított „Hundorfban” a látogatók testközelből ismerkedhettek a magyar kultúrával, tradicionális magyar ételekkel, valamint kézműves élményekben is részt vehettek a fazekasmester vagy a kékfestők sátraiban, sőt magyar iskolák kórusait, autentikus folklórzenét is hallgathattak. A helyi magyar főkonzul, Szegner Balázs irányításával megvalósuló Magyar Napok rendezvény 2500 négyzetméteren és 33 standon kínálta a magyar kulturális és kulináris specialitásokat a legnépesebb, 18 millió lakosú német tartomány fővárosának történelmi piacterén. Düsseldorfban számottevő a magyar kultúra jelenléte, tekintve, hogy a városban és környékén 20.000 magyar él.
A „Hundorf” kulturális programkínálata többek között a német-magyar kapcsolatok közelmúltbeli történetére, például az országhatárok 1989-es megnyitására helyezett különleges hangsúlyt: fotókiállítással emlékeztek arra, hogy éppen 30 évvel ezelőtt, 1989. szeptember 10-én éjfélkor nyitotta meg a határt Magyarország az NDK-menekültek számára, míg néhány héttel később, november 9-én a berlini fal is leomlott.
A színpadon számos, a magyar kultúrát fémjelző zenekar és művész mutatkozott be Palya Beától a többféle zenei stílust ötvöző Karaván Famílián át a tűzzsonglőrökig. Magyarország innovatív és sportos országként is bemutatkozott a düsseldorfi fesztiválon több új sportággal: a TeqVoly-val, amely a Teqball magyar sportinnováción alapszik — a röplabda és teqball keveréke, amit egy teqball asztalon játszanak –, valamint a StringBike-kal, a lánc nélküli kerékpárral.
A Budapesti Fesztivál-és Turisztikai Központ a Nyugat-Balatoni Térségmarketing Közhasznú Kht-vel (West Balaton TDM) közösen üzemeltetett információs standot az eseményen. Óriási volt az érdeklődés, tekintve, hogy Németországnak ezen a részén hiánypótló a magyar turisztikai szolgáltatók jelenléte. Az információigény egyaránt kiterjedt Budapest kulturális kínálatára, attrakcióhelyszíneire – beleértve a gyógyfürdőket is –, továbbá az új fejlesztésekre, kiadványokra és a térképekre is. Az egyéni látogatók számára vonzó turisztikai újdonság volt a Budapest Card városkártyacsalád is.